Gå till innehåll

PLO - AA 3raise preflop, inget set, vad nu?


Smokey_McPot

Recommended Posts

Har inte HHn så jag får ta det manuellt.

 

8 spelare, 0.5/1 PLO.

 

Knappen: Denna spelare har torskat typ 5 inköp vid bordet och är tiltad, synar och ställer med vilka 4 som helst i princip. Sitter på 120bb.

 

Cutoff: Inte sett så mycket action från denna spelare, han har vunnit några potter osynad. Sitter på 200bb

 

2 limpar till mig i hijack, jag pottar Med AA64ss, cutoff synar och knappen miniraisar. Båda limparna synar och jag pottar om igen. Cutoff funderar länge innan han till slut synar, och knappen synar.

 

Floppen kommer 2d 4c 6d. Jag har inte färgdraget, jag täcker båda fi.

Ligger över 150bb i potten.

 

Först att agera, vad göra? Känns som jag är upp till hakan i skit hur jag än bär mig åt i denna sits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser faktiskt inget direkt problem här, du har topptvå med cirka ett pottbet kvar mot en halvrandom hand och en, troligen välkordinerad hand med mellan-höga kort, på en jättelåg bräda. Är ju bara att dega in. Vad är du rädd för här?

 

Visst kommer du bli utdragen ofta, och ibland är du uppe mot stege+färgdrag, men det är ju sånt som gör det till PLO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du bara har ett pottbet kvar så måste du ställa in tycker jag, du kan inte be om en mkt bättre flopp egentligen utan A. Ett RR färgdrag hjälper ibland.

 

Om ni båda hade haft 300BB kvar så hade det blivit svårare, i så fall borde du nog bara synat reraisen pre, även om AAxx är bästa starthanden så är inte equityn sådär jättestor mot typ allt.

 

Syna och kolla på floppen, vid anda reraisen e mitt råd, ibland kan jag göra sådana återhöjningar som han gjorde med typ 89TJds och totalt plocka folk som är bombsäkra på att jag pottat om med AAXX.

 

Och om man inte träffat top-två uttan suttit med något som AAJT utan färgdrag? Ska pengarna fortfarande in tycker ni?

 

Med abra ett pottbet kvar är det oundvikligt Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inser att min hand inte är oslagbar, men jag trodde knappen skulle ställa om jag repottade, han var duktigt tiltad.

 

Med våra stackar kanske det inte var så mycket att snacka om, men om knappen hade haft 100 bb till hade det känts fuckat att potta 150bb+ och sedan få ett omslag allin.

 

Hursomhelst så försökte jag ännu en gång få in knappens pengar genom att betta ut 2/3 pott. cutoff ställer, knappen viker och jag vet att jag är rökt, men hur fan ska jag lägga den då? Cutoff har 6647ss med färgdraget. Må du drunkna i mina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...