Gå till innehåll

Trisset - början till bonushoreri


Trisset

Recommended Posts

Hej allihopa!

 

Jag är en 19-årig tjej som just börjat spela poker. Har slöspelat en längre tid och nu tänkte att jag skulle ta steget upp till spel om riktiga pengar. Till en början var jag lite skraj och satt bara in $10 i BR, det var i morse, och nu har jag $54.

 

Har lirat ett par $5+0.5 SnG's där jag vunnit två och kommit tvåa i en. Där emellan har jag förlorat några.

 

Har även lirat lite cashgames men det ville inte riktigt fungera idag. Ska se om det går lite bättre senare.

 

Jag ska också köpa en pokerbok. Funderar på Internet Texas Hold'em av Matthew Hilger. Kan någon berätta om den passar mig som är nybörjare? Eller har ni nåt annat hett tips? Det får gärna finnas avsnitt med SnG och turneringar i boken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till en bra start på pokerkarriären! Började själv med $10 (en bonus) och jobbade mig upp därifrån. Internet Texas Hold'em är väl en helt okej bok men den handlar mest om fixed limit. Det är lite dåligt med böcker om SnG. Tror det är bättre att läsa om det på nätet. T.ex. SnG-plantskolan med Myssion här på forumet. Där hittar du också en del intressanta länkar. Finns t.ex. en hel del på 2+2 forumet om SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slowboy: Tack för tipset, ska kolla upp dem.

 

 

Idag har jag spelat en del cashgame och två stycken $5+0.5 SnG. Kom tvåa i första och vann den andra. Det betyder en utdelning på $40 (-$11).

 

Det vill fortfarande inte riktigt fungera när jag lirar CG. Blir utdragen jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slowboy: Tack för tipset, ska kolla upp dem.

 

 

Idag har jag spelat en del cashgame och två stycken $5+0.5 SnG. Kom tvåa i första och vann den andra. Det betyder en utdelning på $40 (-$11).

 

Det vill fortfarande inte riktigt fungera när jag lirar CG. Blir utdragen jämt.

 

Vilken sajt och vilken nivå lirar du CG på?

Om det funkar så bra på SnGs spela enbart det tills du har fått en liten större rulle. Då har du större möjlighet att spela CG och förlora utan att riskera att gula.

Senariot jag målar upp är att du höjer för lite, att du kanske är för rädd om pengarna??

Blir lättare om man vet vilken nivå du spelar på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det inte alls gått bra. Förlorat rejäla delar av min BR. Två stycken totalt misslyckade SnG samt en del dålig CG.

 

Hittills har jag förlorat $36... Vet inte riktigt om jag ska forsätta köra eller om jag ska vänta till imorgon.

 

28/5: -$36 BR: 45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det inte alls gått bra. Förlorat rejäla delar av min BR. Två stycken totalt misslyckade SnG samt en del dålig CG.

 

Hittills har jag förlorat $36... Vet inte riktigt om jag ska forsätta köra eller om jag ska vänta till imorgon.

 

28/5: -$36 BR: 45

 

Ta en pause och sätt dig ikväll igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär.

 

Tog paus ett par dagar, satte mig sedan och lirade en $5 SnG. Vann den och gick därmed +$15 i BR.

 

Sedan kom jag på att jag skulle testa lite $0.50/0.50 NL. Har tidigare spelat mest 0.10/0.10 och 0.25 bord. Jag satte in 50-lappen och började lira och vips hade jag $80! Bytte bord, och vips var jag uppe i $80. Igen.

 

Jädrans vilka tomtar det fanns på de borden. Visst jag hade lite tur, men herregud, det där var det värsta jag sett.

 

Hursomhelst så fortsatte jag spela och nu har jag $176 i bankrullen. Det vill säga, jag har plussat $131 idag.

 

Lirar just nu en $10 SnG. Går inte så bra, men måste testa.

 

En glad tös har vi här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär.

 

Tog paus ett par dagar, satte mig sedan och lirade en $5 SnG. Vann den och gick därmed +$15 i BR.

 

Sedan kom jag på att jag skulle testa lite $0.50/0.50 NL. Har tidigare spelat mest 0.10/0.10 och 0.25 bord. Jag satte in 50-lappen och började lira och vips hade jag $80! Bytte bord, och vips var jag uppe i $80. Igen.

 

Jädrans vilka tomtar det fanns på de borden. Visst jag hade lite tur, men herregud, det där var det värsta jag sett.

 

Hursomhelst så fortsatte jag spela och nu har jag $176 i bankrullen. Det vill säga, jag har plussat $131 idag.

 

Lirar just nu en $10 SnG. Går inte så bra, men måste testa.

 

En glad tös har vi här!

 

Kul att höra att du plussar men, utan att låta tråkig, om du inte håller dig till "microlimit" med din rulle så är risken stor att man gular..

Inte för att man spelar dåligt utan beroende på att man kan ha otur och det har man råd med om man har en tillräckligt stor rulle.

Om du nu plussar på NL50, ha tålamod på de lägre nivåerna för att sedan gå upp efter hand.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara fråga, ska jag fortsätta på 0.50-borden? Eller räcker inte min BR till för det?

 

Det känns inte riktigt säkert, då det går ganska hej vilt till på de borden...

 

Var lite för långsam men mitt svar på det är, vänlig men bestämt, nej.

Läs ovanstående. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju det jag befarar. Men dessvärre går det riktigt trögt på microlimit. Känns lite som om de bästa spelarna sitter där och suger i sig pengar.

 

På de nivåerna har folk jättesvårt att släppa t.ex TP, tvåpar osv.

Du får helt enkelt ha tålamod och kolla efter lite "lösa" bord.

Folk kommer att betala av dig om du spelar t.ex ditt färg eller stegdrag rätt.

Set ska vi inte ens tala om. ;)

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag vet inte vad jag ska säga...

 

Spelade just en $15,000 guaranteed turnering med inköp $20+2. Kom tvåa och vann $2745.6! Förlorade sista handen tack vare rivern, men glad är jag för det!

 

Jag tog genast ut $2000 då det är ett mycket välbehövligt tillskott i kassan.

 

Nu jäklar blir det poker. Sparade resterande pengarna och har nu en bankrulle på $917.

 

9/6: +$723 BR: $917

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Okej, iom att jag flyttar till Italien om två veckor så var jag tvungen att ta ut nästan hela rullen.

 

Lämnde dock $125 som det ska grindas för. Det var igår och idag ligger rullen på $240 efter några rejäla klonkar på NL25. Jag vet att det är en för hög nivå, men det känns som att NL10 inte passar mig alls. Känner mig riktigt hemma på NL25.

 

Varför dagboken inte har uppdaterats på väldigt är pga tidsbrist och sommaren!!

 

Jag ska även posta lite HH's när jag hittar några intressanta. FÖr övrigt spelar jag på Ongame Network (paf), men när jag flyttar till Italien ska jag skaffa ett konto på Neteller och börja bonushora på andra sajter :P

 

BR: $240 +115

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en HH från igår. Jag brukar syna höjningar i pf med kort som kanske inte är så höga men kan vara giftiga vid rätt flop och här kommer en av dem:

 

Hand 777395133, Started at 29.7.2006 19:34

Table 'superb_poker's HE': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real)

 

Seat 2: GunnarLuck ($42,90 in chips)

Seat 4: HumbleBee06 ($22,45 in chips)

Seat 6: mattsou ($48,75 in chips)

Seat 7: dmasouth ($13 in chips) (on the button)

 

Dealt to HumbleBee06: [ 4h 2h ]

 

GunnarLuck : Post Blind ($0,25)

 

*** Pre-Flop *** :

 

HumbleBee06 : Call ($0,25)

mattsou : Bet ($1)

dmasouth : Fold

GunnarLuck : Fold

HumbleBee06 : Call ($0,75)

 

*** Flop *** : Ah 2s 4d

 

HumbleBee06 : Check

mattsou : Bet ($2)

HumbleBee06 : Raise ($21,45)

HumbleBee06 : All In ($21,45)

mattsou : Call ($19,45)

 

*** Turn *** : 4s (vilken drömturn!)

*** River *** : 10s

 

*** SUMMARY ***

HumbleBee06 bet $22,45, collected $44,90, net $22,45 Shows [ 4h 2h ] (a full house, fours full of twos)

mattsou lost $22,45 Shows [ Kh Ad ] (two pairs, Aces and fours)

dmasouth lost $0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...