Gå till innehåll

spydah grindar vidare på Ongame (FL SH)


spydah

Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Låna ut ditt konto åt någon du litar på och låt någon annan spela åt dig.

Mitt enda alternativ visade det sig, men har ingen i närheten som spelar (bra). Hade jag haft lite mer tid hade jag kanske kunnat hitta nån här som ställt upp...

 

Var ändå inne och anmälde mig igår mitt på dagen och då hade bara 32 st reggat sig. Vill inte veta hur bra den här chansen visade sig vara och vet inte heller var man kollar resultatet. Man kan som sagt inte få allting och konserten levde hur som helst upp till förväntningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad nickar du på Pokerroom? Vi lär ha spelat ihop...

spider_01... spelar du 5/10, 10/20, vilket nick?

 

BTW, ang. raken så var jag för mig att du rakear runt 2.8BB/100 på 5/10 mot ungefär 2BB/100 på Party (?). Hyffsat osäker på Partysiffran, dock.

Ok, har fått en bra deal så jag stannar där ett tag till i alla fall.

 

Roligt med en till dagbok, lycka till 8-)

. Btw hur många händer snittar du per dag? :roll:

Tack! Vet inte, snittar kanske 800-1000/dag, har 35K totalt sen 26 maj. Spelar bara ett eller två bord men rätt långa sessioner inemellanåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad nickar du på Pokerroom? Vi lär ha spelat ihop...

spider_01... spelar du 5/10, 10/20, vilket nick?

 

Spelar 10/20 till 25/50. Möjligtvis något enstaka 5/10 om det finns extremt bra värde och jag har tomma utrymmen på skrivbordet eller HU.

 

Nickar numera "liberator6", tidigare "liberator187". Spelar 1000-2000 händer per dag mellan 23-03 och 11-13. Säg till om du är sugen på HU nån gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej jag heter Spydah och jag har gulat... :roll:

 

Den dagen man lyckas sluta upp med det kan man skatta sig lycklig... Eller snarare; jag börjar fatta och acceptera att det här är en del av min vardag och kan jag inte vänja mig vid det bör jag fundera på att lägga av.

 

Problemet är att jag inte har nån annan inkomst och vill inte heller ha nåt annat "jobb"... dvs tanken på att jag ska "ta tag i mitt liv och skaffa ett kreti och pletijobb och ta plats i ekorrhjulet i ett system jag inte vill vara en del av" är ångestframkallande och min största motor till att spela. Det är nog en blandning av det, tillfredsställelsen och pengarna.

 

Hur som helst gick jag från $3800 till... $56 på 3-4 dagar. Per definition har jag faktiskt inte gulat eftersom jag aldrig nådde 0-strecket och inte satt in några nya pengar... än. Och det visar sig att man kan göra mycket med 56 buck bara man kommer ur spelberoendet och fultilten som gjort att man hamnat där från början. Så att: efter 2/4-grind och 3/6, 5/10-skottning de senaste dagarna har jag nu fått ihop $913. Har fått tillbaka lugnet, tålamodet och därmed börjat spela bra igen.

 

Brukar tänka och säga att många av oss som sysslar med det här nog har en ådra av spelberoende. Jag har insett att det finns där och när man hamnar där är det som Hin Håle själv hugger käftarna i en. Som om nån annan fattar mina idiotbeslut och tar över mina efterblivna handlingar. Medvetet ser jag på hur jag gör alla fel som finns och säger högt; -Lägg av, det här är helt fel och kommer aldrig att sluta väl... och ändå lyckas jag inte ta mig därifrån, sitta ut eller stänga av. Som t.ex att på 30 händer losa $600 i 15/30 FR!! med $1800 i rullen... jag som aldrig ens spelar fr. Eller gå in mot bra och hyperaggro spelare på 10/20 med $1100 kvar och komma ut med $225 i behåll 50 min senare. Båda gångerna när man är trött, hungrig, tiltad och desperat önskar bra kort för att "bara ta några stora potter och komma upp igen...tillbaka"...

 

Så jag har insett att jag har potential och har vunnit helt okej pengar i mina mått mätt på den korta tid jag hållit på, men måste se till att hålla odjuret i schack! Genom samma strikta ramar som först ledde till vinst, dvs tidsbegränsningar, BR-krav, inte för långa sessioner, aldrig när man är för trött och lägga ner eller ta en paus när man känner tilten etc.

 

Men allt ont medför nånting gott och jag har verkligen insett att jag behöver förändra mitt slaskande råaggro stereotypa spel till de teorier jag erfarit och läst om och anpassa mig bättre efter motståndet. Har en annan spelstil just nu och det är den som tagit mig upp igen. Är också mer resultatinriktad samt att jag noggrannt definierar fisk och inte stannar där fi har samma stats som jag (om jag inte gör det medvetet för att det är kul). Vet inte varför jag får för mig att jag kan spela ut vem som helst bara för att det gått väldigt snabbt uppåt en tid?? Och kan man undvika det i framtiden? Jag får verkligen hoppas det. En förutsättning är nog att ta det lugnare och inse att jag har mycket, mycket kvar att lära.

 

För att hålla mig själv i koppel ska jag starta med mindre rulle varje månad och jobba upp den. Blir för kaxig och obrydd med $2000 hit eller dit när jag ändå har mycket att ta av, och spenderar dem hellre på annat (typ hyra och räkningar). Som jag skrev nånstans tidigare ska jag försöka uppskatta att plussa $2-300 i t.ex 3/6 istället för svängningar på $500-1000 i 10/20 även när jag byggt upp rullen. När summan ofta i alla fall blir att man bara slutar några hundra upp eller ner på en session.

 

Har satt ett mål på $1000 vilket skulle innebära att jag dubblar upp idag. Om det lyckas "tar jag ledigt" imorgon. Det är visst soligt på dagarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Så vad hände?

 

Jo jag gulade bort $3K i juli på kasst spel och dåligt upplägg. Men har harvat vidare utan motivation att fortsätta dagboken. Vet inte om jag kommer fortsätta skriva heller, startade den för att skriva av mig och kanske få gensvar och bättre kontroll iom att den är publik, men vet inte om den fyller det behovet (längre)?

 

Har gått framåt hur som helst, nu ser jag vilken rookie jag faktiskt var tidigare trots ganska bra plussande i perioder. Spelar kortare sessioner, har en helt annan förståelse för spelet och olika speltyper, och jobbar mer med tableselection mm. Är bättre på att ta förlorande sessioner och f.a. på att stanna när jag är för trött eller tiltad så inte hela rullen försvinner på en eller två sessioner (peppar peppar).

 

Jobbar deltid vid sidan om nu också för att komma ut bland folk och för att trygga hyra och levnadskostnader. Resultatet har blivit att jag spelar mindre, plussar mer och mår bättre, så oavsett hur det går kommer jag hålla kvar i det här upplägget ett tag.

 

Kör mest 3/6 och 5/10 än så länge. Får se om det kommer regelbundna uppdateringar eller om det här är ett avslut av dagboken...

 

Cashade ut för att betala räkningar i oktober och startade om med $400 den 13/10.

Nuvarande bankrulle: $6190

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar lite händer.

 

Hand 1-3

Stjäl en hel del potter så här, speciellt om man spelar på skrämselkort och betar hela vägen, kanske efter höjning på flop eller turn nån enstaka gång. Tidigare stoppade jag ofta upp på river om jag inte träffat men har insett att det enda rätta många gånger är att offra riverbet mot potentiella foldare och förvånansvärt ofta lägger de sig. Ett bet mot hela potten eller helt uppenbart förlora allt genom att checka. Hur ofta det ska fungera för att vara lönande beror väl på hur stor potten är, men jag upplever att det har stor betydelse för inkomsten över tid... Om man får syn kan man få betalt med stål senare.

 

Kommentera gärna.

 

Hand 1:

PokerRoom 3/6 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with Kspade.gif, 8spade.gif.

UTG calls, 1 fold, Button calls, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (4 SB) 7spade.gif, Jclub.gif, Qclub.gif(4 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, Button checks.

 

Turn: (2 BB) 9heart.gif(4 players)

SB checks, Hero bets, UTG folds, Button calls, SB folds.

 

River: (4 BB) 7diamond.gif(2 players)

Hero bets, Button folds.

 

Final Pot: 5 BB

 

 

 

Hand 2:

PokerRoom 3/6 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is SB with 8diamond.gif, Qspade.gif.

2 folds, Button calls, Hero completes, BB checks.

 

Flop: (3 SB) 2club.gif, 2spade.gif, Aspade.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, Button checks.

 

Turn: (1.50 BB) Jheart.gif(3 players)

Hero bets, BB folds, Button folds.

 

Final Pot: 2.50 BB

 

 

 

 

Hand 3:

PokerRoom 3/6 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG with 2spade.gif, 3spade.gif.

Hero raises, 2 folds, BB calls.

 

Flop: (4.50 SB) 8heart.gif, 6club.gif, Jheart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets, BB folds.

 

Final Pot: 2.75 BB

 

 

 

Hand 4:

Geni eller fisk? Det är lösaggro spel och knappen spelar en massa skit ganska hårt, f.a. topp- och mellanpar.

 

PokerRoom 3/6 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is BB with 8diamond.gif, 9diamond.gif.

UTG calls, MP calls, Button calls, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (5 SB) 7spade.gif, 8club.gif, 4heart.gif(5 players)

SB checks, Hero bets, UTG calls, MP calls, Button raises, SB calls, Hero 3-bets, UTG folds, MP calls, Button caps, SB calls, Hero calls, MP calls.

 

Turn: (11 BB) Aclub.gif(4 players)

SB checks, Hero checks, MP bets $0.6 (All-In), Button raises, SB calls, Hero calls.

 

River: (14.10 BB) Adiamond.gif(4 players, 1 all-in)

SB checks, Hero checks, Button bets, SB folds, Hero calls.

 

Final Pot: 16.10 BB

 

 

 

 

Hand 5:

Är kanske normalt inte så aggro på turn där men eftersom CO är kort och knappen hänger med och verkar dra, trycker jag på.

 

PokerRoom 3/6 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with Adiamond.gif, Jheart.gif. MP posts a blind of $3.

UTG calls, MP (poster) checks, Hero raises, 1 fold, BB calls, UTG calls, MP calls.

 

Flop: (8.50 SB) Jdiamond.gif, 5diamond.gif, 6diamond.gif(4 players)

BB checks, UTG bets, MP raises, Hero 3-bets, BB calls, UTG folds, MP caps, Hero calls, BB calls.

 

Turn: (10.75 BB) 8club.gif(3 players)

BB checks, MP bets, Hero raises, BB calls, MP calls $4.50 (All-In).

 

River: (16.50 BB) 9diamond.gif(3 players, 1 all-in)

BB bets, Hero raises, BB calls.

 

Final Pot: 20.50 BB

 

 

 

Hand 6:

Fi är lösaggressiv ibland i närheten av halvmaniac, och blir då och då frustrerad över att jag höjer så mycket. Har nån form av read på att han inte har stål här...

 

PokerRoom 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is UTG with 9club.gif, Jclub.gif.

Hero raises, 2 folds, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls.

 

Flop: (7 SB) Adiamond.gif, 7heart.gif, 9spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero 3-bets, SB caps, Hero calls.

 

Turn: (7.50 BB) Tdiamond.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

 

River: (9.50 BB) 4spade.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Final Pot: 11.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver hjälp med de här händerna. Folda flopp eller följa med hela vägen?

 

PokerRoom 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is Button with 5diamond.gif, 5spade.gif.

1 fold, MP calls, Hero raises, SB raises (1,50 and is all in) , BB 3-bets, MP calls, Hero caps, BB calls, MP calls.

 

Flop: (12.50 SB) Aspade.gif, 9club.gif, Tdiamond.gif(4 players)

BB bets, MP calls, Hero calls.

 

Turn: (7.75 BB) Jclub.gif(4 players)

BB bets, MP folds, Hero folds.

 

River: (8.75 BB) 5heart.gif(2 players)

 

Final Pot: 8.75 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För många händer för att kommentera alla, men tar det som kommer i åtanke.

Hand 1. K8. Där är riverbluffen bra, men med A8 checkar jag 99% av gångerna för att sedan ta synen. Då det inte finns att släppa en träff i en HU pott får du syn av alla par på river, varför du med K8 Kan få Ax att lägga sig där. Har du själv Ax vill du ge möjlighet till Fi. att försöka bluffa hem potten genom att checka. Gör många c/c med K-hög i dom lägena också.

 

Tron att du får bättre händer förutom oträffade A att lägga sig på river är tämligen överskattad, det finns liksom inte, varför dina bluffar på river är för att få bort A-höga händer, inget annat.

 

Hand 2. Q8o. Viktigt att lära sig att ta hem småpotter på "skrämselbrädor". Ger många extra bb i fixed. Bra spel.

 

J9s Handen mot maniac. Tycker trebetten är dålig på floppen, du ger bort värde med en hand som vi vill låta gå till SD. Om du beskriver honom som galning är det precis sånna spel vi generellt sett inte ska göra. Låt honom bluffa alla gator istället och göra bort sig.

 

55: handen. Förstår inte riktigt hur betsekvensen går till preflop. Borde cappas av BB där om du höjer, blir trebettad av sb och sen cappad av BB. Nu ser det ut som att du fembetar? Iaf, om du blir raisad och sen cappad PF lägger jag 55 här för 2 bets till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna!

 

Det framgår kanske inte men behövde f.a. hjälp just med den sista handen (55), eftersom jag inte vet när jag ska syna ner eller folda flopp med småpar. Just här cappar jag pre på knappen för att spelet är hyfsat vilt och träffar man trissen bär det ju av. Det jag undrar över är om man därmed får implicita odds till 2-utaren eller om det klassas som rent EV- spel? Borde jag inte vara i närheten av odds för att syna ner? Nu förlorar jag maximalt eftersom jag synar flopp och ger bort potten med turnfolden.

 

 

J9s Handen mot maniac. Tycker trebetten är dålig på floppen, du ger bort värde med en hand som vi vill låta gå till SD. Om du beskriver honom som galning är det precis sånna spel vi generellt sett inte ska göra. Låt honom bluffa alla gator istället och göra bort sig.

 

Här går jag helt på read och känner mig rätt säker på att han bluffar eller drar + att han är lite småtiltad. I efterhand när jag ser 3-beten på flopp känns den överdriven, men där och då tyckte jag mig vara så pass säker. Vill han bluffa kan jag missa ett bet om han checkar bakom plus att jag hellre leder än följer en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt att folda turn med 55-handen. Man har nästan aldrig odds att syna turn med en två-outare (du måste ha över 20:1 i odds). Däremot floppen tycker jag att syna är ok, raisa är bäst och folda sämst. På en sån farlig bräda får du räkna med att ligga efter på turn om du synat flopp, och då är det rätt att kasta skiten i mucken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt att folda turn med 55-handen. Man har nästan aldrig odds att syna turn med en två-outare (du måste ha över 20:1 i odds). Däremot floppen tycker jag att syna är ok, raisa är bäst och folda sämst. På en sån farlig bräda får du räkna med att ligga efter på turn om du synat flopp, och då är det rätt att kasta skiten i mucken.

 

Det känns rätt men samtidigt har jag samma dåliga odds för att träffa turn (22:1 hittade jag i en tabell) men 10,88:1 på floppen för att träffa antingen turn eller river. Kan floppsyn vara rätt då? Hur mycket ska ligga i slutpotten för att jag ska ha implicita odds (skulle behöva hjälp med ett räknexempel)? Tänk på att jag hade höjt river och fått syn från BB (SB hade ATs och BB A3s... (!)

 

Som du säger skulle jag ha höjt floppen, med chans att få dem att vilja c/r turn (alt bara checka), och ta gratiskort.

 

 

omduvoresomjag: Handen var skumt återgiven pre, har rättat till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknade inte exakt hur det skulle bli i ditt exempel, men tänkte på cappad trevägs-preflop ger 12 SB, alltså har du på oraisad flop 14:1 i odds, sitter setet så får du också in 8-12 till SB kanske... vilket gör en syn något EV+ kanske... det kanske inte är så bra ändå i långa loppet... I fullbord slänger jag alltid oträffade set om det bara är så här få spelare med i potten. I shorthanded ger jag inte folk lika stor cred.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7-8 min in på kvällen kommer den här handen. Har inte hunnit få några stats i PAHUD men inser att han inte kan så mycket när han blir skogstokig för mitt idiotspel (drog ut hans monsterpar förstås).

 

PokerRoom 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Preflop: Hero is MP with 6spade.gif, Adiamond.gif.

1 fold, Hero raises, Button 3-bets, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: (7.50 SB) 9diamond.gif, 7diamond.gif, 4diamond.gif(2 players)

Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button caps, Hero calls.

 

Turn: (7.75 BB) 5heart.gif(2 players)

Hero bets, Button raises, Hero calls.

 

River: (11.75 BB) 8club.gif(2 players)

Hero bets, Button calls.

 

Final Pot: 13.75 BB

 

Han börjar som så många andra fiskar gasta om att spela HU (varför gör de det??). Brukar säga nej för att jag tycker det skulle vara större vinstpotential med flera spelare än att ta nån tuppfajt mano a mano. Nu reviderar jag den inställningen...

 

Säger att jag gärna ställer upp och föreslår $250 vid ett $2/4 bord. Han öppnar ett $5/10 med $400. Ok, tänker jag... har ingen direkt read annat än att han verkar ABC och jag har aldrig kört HU på den här nivån. Har tränat en hel del på lägre bord och känner att jag behärskar HU rätt bra.

 

Det visar sig att han är en lättlurad tight/weak fisk som inte vet nånting om semibluff eller rena bluffar. 16 min och 61 händer senare har jag tömt honom... Han fattar inte vad som hände och skriker om vilken tur jag har med korten och hur jävla dåligt jag spelar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...