Gå till innehåll

Fusk att köra rebuy vid all-in?


pop1

Recommended Posts

Tycker ni att det är fusk att använda rebuyfunktionen när man går all in, och det går att köpa fast man har chips kvar.

 

 

Och är det något man ska påtala för siten ifråga? Eller kanske använda den möjligheten själv?

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig själv ofta av det "fusket".

 

Så länge det funkar på sajten så kan man väl knappast kalla det för "fusk".

Men det kan ju vara lite orättvist om alla inte känner till det.

 

Exempelvis party måste ju känna till knepet? Varför tar dom inte bort det? För dom tjänar ju knappast nånting på det, turneringarna tar ju bara längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är problemet?

 

Tycker själv bara att det är bra om stackarna blir djupare.

 

Agree.

 

Sen känns det ju som att du bara köper in dig med 100BB och isf:

1. Inte spelar bort mer än 100BB

2. Vinner mer av personen i fråga som kör detta "fusk".

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte CG som avses utan turneringar, ni måste skilja på det. Sen kan det iofs mycket väl ge en fördel även i CG, t ex om du tar en coinflip för att bättre täcka en dålig spelare med stor stack.

 

Finess eller bugg men viss orättvisa är det ändå när inte alla är medvetna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fusk med det??

Använder det ofta i cashgames på de sajter det går för att slippa sitta ut och ev betala extra BBs om man skulle torska all-innen.

Ser inget fel i det.

 

Hur funkar det på cashgame??

 

Man går all-in.

Sen trycker man på cash laddar in en summa, tex 20BB eller nånting för att slippa sitta ut om man skulle torska.

Säg att det är första handen vid bordet, man sitter i BB. Torskar man all-in får man antingen betala 1 till BB om man skulle torska eller också vänta en runda. Hur kul är det???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som gör detta "fusk" tänker fel.

 

har ni pengar nog att spela med 2buyins bör ni såklart gå upp en nivå, spela högre...så ni får in hela rullen på bordet.

 

Ja, det är lika bra att sälja bilen innan man joinar en turre så att man har råd med lite tuffare nivå. Onödigt att spara på krutet när man ändå är vinnande spelare. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Partys $5-rebuy tourer (och till viss del i $30-rebuyarna) används denna metod frisk.. och chipleader efter 5-10 minuter sitter vanligtvis med 30k i marker (man startat på 3k). Jag spelar själv ofta efter denna princip och tycker det om inte annat är vansinnigt kul första timmen.. Jag har exempelvis 10000 chips, de bakom mig sitter på 3000, jag ställer in med any2 gör en rebuy för 3000 och väntar på att se om de ska syna eller inte. Lägger de har jag fått in 3000 till stacken, synar de freerollar jag på potten med mina any2.

 

Sedan är frågan hur lönsamt det är? jag brukar lägga mellan $30-80 på en sådan rebuytour. Vanligtvis är det med mellan 500-1200 pers och förstapris brukar hamna på mellan $1500 till $4000. Jag har själv vunnit 2 gånger, kommit 2:a en gång och fått 3-4 till finalbordsplatser men det säger ju inte så mycket eftersom jag inte vet hur många jag lirat, men men, än så länge ligger jag rejält plus på dem iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...