Gå till innehåll

Sökfunktionen mm


Recommended Posts

Finns det något sätt att få upp en söklista med alla inlägg för ett angivet tidsintervall? När man loggat in kan man använda "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök"-länken men ganska ofta blir man utloggad innan man hunnit gå igenom hela listan och då vore det bra med en separat "lista alla"-funktion.

 

Vad är det för kriterier som styr om en tråd är läsbar utan att man behöver vara inloggad?

 

En hel del trådar verkar raderas efter ett tag. Att trådar om t.ex. utgångna bonusar tas bort kan man förstå men ibland raderas även intressanta och "tidlösa" trådar. Är det moderatorns godtycke som styr utrensningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju tidsintervall 1 dag, 7 dagar, 2 veckor etc. men inte så att man kan ställa in:

 

25 maj 2006 15:00 - 15:34 vad jag vet eller ser.

 

MVh

//KF

 

Ja, men det fungerar bara om man söker på ett speciellt ord, det verkar inte som om man kan få en lista med alla inlägg oavsett innehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr finns det ingen funktion i phpBB för att lista oläst trådar annat än den för som du nämnt. :(

 

Dom flesta grupperna under Om Poker är öppna för alla, grupper som t ex innehåller ebjudanden från partners etc är låsta då dessa är tänkt endast för forumets medlemmar.

 

Tanken är att intressanta trådar inte ska tas bort, dock så rensas vissa trådar ovh ibland hamnar dom även i karantän då det kan beror på t ex mycket spam.

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Just nu har jag sökt efter en tråd som handlar om sökfunktionen men jag hittar ingen. Så letade upp den här tråden för hand i stället och skriver här.

 

Jag tror att jag behöver hjälp med hur man använder sökfunktionen. Hände mig senast idag att jag startade upp en tråd i tron att det inte fanns någon annan i det äment eftersom jag inte hittade någon via sökfunktinen. Som tur var finns det trevligt folk här som kunde länka mig rätt. Men det känns ju lite onödigt att jag skapar massa dubblet trådar.

 

Så hur gör man för att söka i sökfunktionen på ett bra sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur gör man för att söka i sökfunktionen på ett bra sätt?

 

Använd de avancerade sökalternativen (länk längst ner i sökboxen) och detaljera din sökning så mycket du kan. Söker du ett specifikt inlägg väljer du att visa resultat som inlägg och söker du en specifik tråd visar du resultaten som ämnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå jag använder de avancerade sökalternativen men det hjälper inte, har gjort ett test idag och kommit fram till vad problemet är. Jag skapade en tråd som heter "Radiokanaler på nätet?" och när jag söker efter den på enbart ordet radio så hittar inte sökmotorn den. Så problemet måste ligga i att man inte kan söka på en del av att sammansatt ord. Och det är därför som jag från början inte heller hittade tråden som redan behandlade ämnet "radiokanaler".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå jag använder de avancerade sökalternativen men det hjälper inte, har gjort ett test idag och kommit fram till vad problemet är. Jag skapade en tråd som heter "Radiokanaler på nätet?" och när jag söker efter den på enbart ordet radio så hittar inte sökmotorn den. Så problemet måste ligga i att man inte kan söka på en del av att sammansatt ord. Och det är därför som jag från början inte heller hittade tråden som redan behandlade ämnet "radiokanaler".

 

Asterisken är din vän. Sök på radio*, välj att bara söka i rubriker och voilá! Första träffen är din tråd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asterisken är din vän. Sök på radio*, välj att bara söka i rubriker och voilá! Första träffen är din tråd :)

 

Tänk att nått som jag har haft så stora problem med hade en sån enkel lösning. Ännu en gång har det visat sig att frågar man inte så får man inte reda på nått.

Tack så mycket för hjälpen! :idea:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk att nått som jag har haft så stora problem med hade en sån enkel lösning. Ännu en gång har det visat sig att frågar man inte så får man inte reda på nått.

Tack så mycket för hjälpen! :idea:

 

Det var så lite så :)

 

Många frågor kring forumfunktionaliteten kan du annars få svar på i FAQ:en http://www.pokerforum.nu/forum/faq.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...