Gå till innehåll

Vårmästerskap 2/6


Recommended Posts

Nu börjar det närma sig för Eksjö Pokerklubbs Vårmästerskap den 2 juni.

 

Här nedan ser ni information från turneringsgeneral Tomas Norman.

Mejla eller skriv här om ni har synpunkter.

 

Dag: 2/6 klockan 19.00. Det rekommenderas att komma lite tidigare för att ta del av senaste infon.

För vilka: De 30 första på snittlistan. Aktuell snittlista ligger under tråden Liveturneringar.

Anmälningsstopp: 31 maj, 24.00. Anmälan görs till tomas.norman@telia.com

Får du förhinder kan du avregistrera dig fram till ovannämnda datum. Annars är din anmälan bindande. Du kan heller inte överlåta din plats till någon annan.

Anmälda hittills: Kåre Andersson, Per Larsson, Mikael Björk, Francisco Lundin, Patrik Felix, Jonas Arvidsson, Tomas Norman, Joakim Ekenmo, Richard Johansson, Stefan ”Beffis” Johansson, Jan-Erik Johansson, Tim Petersson, Dick Gustafsson, Gzim Topala, Tina ”Baby” Samuelsson, PJ Fredén, Kim Johansson, Erik Rosenqvist, Dick Jonzon, Johan Mårtensson, Johan Dahlsten, Robin Stenström Joakim Sterner

Buy in: 200 pix, ingen rake.

Prisfördelning: Klubben går in med totalt 900 kronor där det är fördelat att 500 går till ettan, 300 till tvåan och 100 till trean.

Lite bonuspriser, har fixat fram åtminstone 1 "coolt" bonuspris till vinnaren. Kommer ha bonuspriser till de som slår ut någon som ligger top 12 i rank ordning av deltagande, (Bounty 1-12), skulle någon av top 12 vinna så är det bounty på 13 också. max ett/spelare sedan tröstpris bakifrån.... Lite mer priser kommer att delas ut till alla vid finalbordet(7 eller 8) värde ungefär €150. Den som åker ut först får en 2timmars pokerlektion av vår sekreterare i klubben... :lol: Nu har ni fått lite info om priser men är det alla???? more 2 come.

Turneringsform: EPK Shoot out NL hold'em

Startmarker: 20 000 marker.

Struktur: Samma blindsschema som ordinare, nivå 1-8 15 min 9--> 20 min. Upplägg beror lite på hur många vi blir men i skrivande stund är det 16 anmälda så då gör vi ett exempel på 18 deltagande.

Bord 1 : rank1, rank4, rank7, rank10, rank13, rank16.

Bord 2 : rank2, rank5, rank8, rank11, rank14, rank17.

Bord 3 : rank3, rank6, rank9, rank12, rank15, rank18.

(skulle det bli 17 deltagande så får bord 3 börja med 24000 i mark/spel)

Rank 5=den spelare som är rankad 5 av de spelare som är med i turneringen. rank 1 , 2, 3, är dealers och 4,5,6 position till höger om dealer osv, 16,17,18 blir smallblind.

Varje bord spelar var för sig tills det blir 4 spelare kvar sedan stopp. väntar in de andra borden. 12 spelar kvar. ALLA 12 spelare får 1 BIG BLIND på den nivå som sista bordet var på då de blev 4 kvar. blindsnivån hoppar 2 steg tillbaka(var vi på 1500/3000 så blir vi på 800/1600 och de 12 kvar får 3000 i marker). 2 nya bord med upplägget:

Bord 1: chip1,chip3,chip5,chip7,chip9,chip11

Bord 2: chip2,chip4,chip6,chip8,chip10,chip12

Chip1=Chipleader

Chip 12=minst marker

chip 1,2 deaers, 3,4 höger om dealer osv...

Kör tills det är 4 kvar vid bordet, väntar in det andra bordet sedan finalbord, 8 spelare. Alla får 1 BigBlind och sedan 2 steg tillbaka i blindsschemat...

Vid finalbordet blir chip1 dealer, chip2 höger om dealer osv.

WE HAVE A WINNER!!!!

Detta är bara ett utkast så det kan bli någon förändring men det kommer att komma ut här i s f.

Tar hemskt gärna emot eran åsikt om upplägget bra/dåligt och ni kan då även kanske påverka upplägget på turneringen.

Maila mig på tomas.norman@telia.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade varit så skoj att vara med här - men måste hoppa tyvärr.

Kort om folk på jobbet... ni vet väl också om att det är VM-genrep samtidigt.

 

Men kommer givetvis ner och kollar läget... så lycka till alla.

 

Tippar Joppe som segrare, med sirre och stenström som outsider.

Ordföranden blir först ut med bluff på dam9 :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som andra har skrivit så kommer det bli riktigt kul att testa på shootout live! Sen är det ångest att man missar Sverige-Chile. Läste förresten att Mark Gonzalez och Navia inte får spela eftersom de hade brudar på hotellrummet.. dessa chilenare... :roll:

 

Men men.. Lycka till alla på fredag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas alla är riktigt laddade nu och vill ta hem den fina titeln som EPK's första Vårmästare är. Lite sista minuten info nu när registreringen är avslutad. Vi blir 24 st som gör upp om det hela och det kommer att finnas en turbo sit'n'go för de 6 första som åker ut med ett "bra" bonuspris till vinnaren. 4 priser på insatsen, 40, 30, 20 och 10 %. Kommer att bli 4 bord till start som spelas ner till 3 spelare. Sedan 2 bord till 4 spelare.

 

Vill även nämna det att eftersom vi startar lite senare och kommer hålla på längre än vanligt så får vi hålla nere ljudnivån lite mer efter 2300. Rekommenderas också att ta det lugnt med alkohol denna kväll då jag som spelledare kommer vara betydligt hårdare än vanligt en kväll som denna.

 

Tippar Johan Dahlsten som vinnare för hans otur måste ta slut!

 

PS Har du synpunkter eller frågor??? Bara och maila mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärade herr sekreterare!

 

Enligt mitt privata tycke, är detta den mest prestige fyllda tävlingen hittills i EPK:s historia. Förstår att du inte vågar vara med nu när det är eliten som gör upp...

Tycker även att du undervärderar Q9. Att jag åker ut först tar jag som en förolämpning som kommer at tas upp som en enskild punkt på nästa styrelsemöte. ;) Vidare om min favorithand, så har jag vunnit betydligt fler potter på den än vad jag förlorat. Det roliga är att du/ni inte har en anning om hur jag spelar den, då jag ibland spelar den som EE och ibland bara sloe spelar med, för att senare trycka till. Det är så roligt att höra spekulationenn om jag hade den eller inte... om det t.ex ligger ett möjligt stegdrag på bordet.

 

Tänkte först hälsa med en puss i ljumsken, men efter förolämpningen får du spark i röven!

 

Till övriga, må bäste man vinna!!!

 

ordf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen när började vi med att benämna händernas hand som EE? Visserligen förstår jag nu efter att ha funderat i ungefär 1 minut att du menar Ess Ess men på riktig slang säger man givetvis AA (som kommer ur den engelska benämningen då ess heter Ace) och det är hedrande att du spelar denna hand på detta vis, R E S P E K T!

 

Själv anser jag att styrelsen eller sekreteraren ska få ge ut wild cards till spelare som tyvärr inte har kunnat deltaga i 5 turneringar och därmed inte kunnat komma in på snittlistan. Men det kanske inte räknas som frånvaro om man vart och spelat på EPT och kvalat till WSOP, men men jag får nöja mig med att dra ihop ett litet homegame i casa de la dooken.

 

Lycka till imorgon och om det helt plötsligt kommer in en brandbomb eller dylikt så är det bara jag som är ledsen frö att jag inte fick vara med och spela!

 

BTW nu är jag hemma igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringen spelas ju nu Dooken, och vad fan är liverapporterna...

 

Sitter på jobbet och väntar på texter... och tänkte då kika in och kolla ställningen. Men döm om min förvåning, helt blankt, noll, nada....

 

Vad är det här, styr upp nu herr ordförande.

 

Och som sagt EE - ett stort *lol*

 

Alla till Tyskland!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var en av dem som fick spela loserbord.. MÅSTE bara skriva av mig handen jag åkte ut från "main event" på :-o

 

Fick AA UTG och limpar bara för att dölja handen, Per tror jag han hette höjer, Tina går all in eftersom hon var väldigt shorstacked, jag går all in och Per (som hade lite mer än mig synar).

 

Jag: AA

Per: 88

Tina: 57o eller nåt

 

flop XXX, turn X, river 8 :evil:

 

Poker är grymt ibland... tack annars för en skön turnering.. Lyckades klonka till mig en andraplats vid loserbordet iaf 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marky

 

Jag trodde det var allmänt känt att eksjö pokerklubb är världsberömt för att det är där som flest AA (EE för dick) blir knäckta av sämre/lägre händer. Det har ju hänt mer än en gång för undertecknad också ska tilläggas och vid precis samma spel.. Limpa utg, blir höjd från mitt gör omslag och får syn av 77. Helt sanslöst att dessa förbannad jävla kort inte håller upp s¨å ofta som man vill =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att limpa in med stark hand på tidig position är att efterkommande spelare kan försöka köpa potten eller höjer med en marginalhand. Vidare så callas det på och callas på, dvs potten växer sig grymt stark och din kontrahöjning med exempelviss AA skrämmer ingen, potten är skyddad.... Ja, å sen kan ju allt hända (nån enstaka kväll)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snicksnack limpar jag in med AA då blindsen är 5000/10000 och den sedan raisas till 40.000 och jag går all in med 200.000 så finns det ju inte ett enda odds i världen att syna en all in med annat än KKQQJJ.. eller har jag fel här?

 

Fan va jag sög idag, trots det så kom jag 3:a men det var som sagt mycket utr inblandat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var Norman så oförskämd att han gick och vann sin "egen tävling", men jag tycker ändå vi alla kan ge honom lite cred för de sponsorpriser hade dragit och som gav lite extra krydda till turneringen.

 

I övrigt verkade det som de flesta uppskattade turneringen. Med lite justeringar så ser vi fram emot nästa mästerskap som troligen då sker i slutet av augusti och kommer således då heta Sommarmästerskap.

 

Hur många i ligan som då får erbjudande att spela hoppas vi kunna komma fram till under nästa styrelsemöte.

 

I övrigt - som vanligt - har ni förslag, klagomål eller andra funderingar så bara mejla på...

Själv tycker jag det är riktigt skön stämning i lokalen.

 

Men lite ris finns det alltid att plocka fram. Tycker att det är lite si och så med städningen i lokalen. Tycker det är skrämmande dåligt när folk inte kan gå och slänga sina burkar eller diska sina koppar man använder. Även om det inte verkar så mycket så blir det som spelledare ett jävla jobb att plocka undan och fixa efteråt. Det tror jag samtliga spelledare är rörande överens om. Resultet har blivit att fler och fler spelledare väljer att droppa av och därmed blir det mer jobb för de resterande spelledare.

Så om vi ska fortsätta ha turneringar varje vecka måste städningen bli bättre, alternativt att fler spelledare vill hjälpa till i klubben.

Bara en tanke ni gärna får dela med er i lokalen.

 

Här kommer också resultaten från EPK:s första vårmästerskap.

 

1 Tomas Norman

2 Robin Stenström

3 Tim Peterson

4 Jan-Erik Johansson

5 Gzim Topalaj

6 Jonas Arvidsson

7 Richard Johansson

8 Joachim Palmgren

9 Joakim Sterner

10 Stefan Johansson

11 Mikael Björk

12 Johan Mårtensson

13 Per Larsson

14 Tina Samuelsson

15 Johan Dahlsten

16 Patrik Felix

17 Kim Johansson

18 Francisco Lundin

19 Kåre Andersson

20 Dick Jonzon

21 Erik Rosenqvist

22 Per-Johan Fre'den

23 Dick Gustavsson

24 Joakim Ekenmo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dooken:

 

Jag vet! Synar någonn UTG eller UTG+1 och någon annan höjer och snubben som satt UTG/UTG+1 går all-in så skriker det ju "HEJ JAG HAR AA/KK!!"... Man kan ju trösta sig med att man i de flesta fallen vinner en bra pott på den handen ;)

 

 

Problemet med att limpa in med stark hand på tidig position är att efterkommande spelare kan försöka köpa potten eller höjer med en marginalhand. Vidare så callas det på och callas på, dvs potten växer sig grymt stark och din kontrahöjning med exempelviss AA skrämmer ingen, potten är skyddad.... Ja, å sen kan ju allt hända (nån enstaka kväll)...

 

Det stämmer ju helt klart.. i det här fallet hade jag gått all in pre typ 6 eller 7 gånger redan vid bordet, jag hade bara blivit synad en gång och då visade jag upp AA... För att inte skrämma bort någon så synade jag bara.. Och när man har AA så är ju det ultimata spelet att försöka få in alla sina marker preflop... Ska tillägga att blindsen var 1000/2000 och jag hade ca 15000.. jag hade nog aldrig spelat handen på samma sätt om jag hade haft mycket marker i förhållande till blindsen.. men den här gången höll det inte! Nåja.. Det kommer fler gånger..

 

Stort grattis till Tomas iaf, bra spelat 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dooken,

om du vill titulera dig storspelare, så får du lära dig att det kan finnas mer än ett yttryck för samma hand.

Kan för övrigt säga om turnerningen i fredags att den var lyckad.

Placeringsmässigt var jag mindre nöjd, men hade innan utslagningen enligt eget tycke spelat helt ok. Hade fått vår snittliga ledare på kornet och var ute efter hans skalp, då lyckade han plocka upp kung kung i precis rätt tillfälle och dubblade upp på min bekostnad. Gjorde sedan ett köpförsök vid fel tillfälle. Det med en mindre semibluff, men svårt att vinna den mot ett fyrtal i knektar.

Måste också poängtera att den första potten jag vann (ganska stor) var på favorithanden Q9. Det var tre spelare med i potten varav den ena höjt tre (möjligtvis 2) gånger BB innan flop. Denna visar K99 kommer ej ihåg de andra korten men det var två oklädda kort och det fanns innga färg eller stegdrag på bordet. Jag tar kommandot efter flop betar, bägge är med efter floppen, den ena lägger sig på turn. Givetvis ett större bet efter rivern, får en syn, min motspelare är slagen, han sitter med den hand som jag åkt ut mest på under EPK:s historia, dvs en Kournikova. Tackar bordet och börjar gladeligen berätta om min favorithand...

 

Vill slutligen gratulera gratulera Norman till en trevlig ikväll, men givetvis också till segern!!!

 

/Dick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...