Gå till innehåll

Hållbarhet hos fläskfilé i kylen?


Mikey

Recommended Posts

Kikade just igenom kylen efter lite käk, när jag upptäckte att jag hade en bit fläskfilé kvar från helgen! Den ligger väl insluten i sitt "orginalplast" samt en fryspåse runt, och tvistad påsöppning.

 

Hur länge skulle ni kunna ha en fläskfilé liggandes i kylen och fortfarande våga äta den? Den har legat i 6 dagar... Känner mig lite nojig.

 

Någon lite mer livserfaren själ som vill dela sina tankar? Hungrig :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den luktar och är lite halvslemmig på ytan, tvätta den med ättika.

Gammalt kocktrick. :mrgreen:

 

mm, lär ju iaf aldrig mer beställa fläskfilé på en restaurang :P

 

Äh, vågade inte käka den.. Blir nojig som attan av gammal mat, men hade väl lite förhoppning att min nojighet var ovefogad den här gången ;)

 

Alltså jag tycker inte att det funkar särskilt bra för mig att lukta på mat.. Om jag luktar på nåt för att se om det är dåligt eller inte, så kommer jag oavsett hur det luktar förvränga det till att det är nåt fel med det och kasta det ändåå...

 

Tack för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag tycker inte att det funkar särskilt bra för mig att lukta på mat.. Om jag luktar på nåt för att se om det är dåligt eller inte, så kommer jag oavsett hur det luktar förvränga det till att det är nåt fel med det och kasta det ändåå...

 

Dagens ungdomar är roliga. Om bäst före-datumet inte gått ut, men maten luktar illa, så äter man maten med god aptit. Har dock datumet gått ut, men maten är helt ok, då äter man inte maten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och tvistad påsöppning.

 

Eller menar du pås-stängning?

 

Jag tror han menar att det råder tvist i frågan om påsen har varit öppnad eller ej, a la "därom tvista de lärde". I detta fall är det bäst att antaga att den varit öppnad ehuru ovisshet förekommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...