Gå till innehåll

NLT - SnG, SnG-taktik?


jaha

Recommended Posts

provade en 5-dollars SNG för jag har inte kört det på länge och det går snabbt.

 

ok 8 kvar i turneringen, 5 limpare med blinds 10/20, jag plockar upp KK och raisar upp till 100, får 2 syner.

 

flop: 2-3-J, jag pottar, en fold en syn.

 

turn: 4, jag ställer för ca 2/3 pott och får syn av 2-4.

 

vad tycker ni om hans och mitt spel där? liksom tror ha jag bluffar får han väl ställa han har ju aldrig implicerade odds att syna och hoppas på 4an som kom...

 

trodde inte jag skulle låta så här någon gång men efter att ha blivit tvungen att casha ut min 40K sek rulle för privatekonomins skull så har jag fått börja om på centnivån och jag har problem. problemet är nog mest tålamod, jag vill spela på högre nivåer, roligare spel och man tjänar pengar snabbare. men nu känns det bara hopplöst, känns som om hela världens idioter gaddar ihop sig mot en för att dra ut en.

och visst att man blir utdragen betyder att man spelar med oddsen på sin sida men de är ju så många...alltid någon som hittar nått...bah...gah...ahhh!

 

 

finns det någon sida eller några bra tips någonstans om SNG förresten? läste lite från iremmats dagbok som lät väldigt bra men lite mer exempel och så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tycker ni om hans och mitt spel där? liksom tror ha jag bluffar får han väl ställa han har ju aldrig implicerade odds att syna och hoppas på 4an som kom...

 

Du ställer en fråga. Du svarar på frågan. Varför över huvud taget ställa frågan?

 

Skriv sånt här i "allt om bad beat" istället. Bespara oss annars den plats en sån här post tar på förstasidan med 10 senaste posterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 5 limpare så får du ju ta i lite mer. höj till 200 minst. Tänk själv. Om 5 stycken har limpat ligger där 130 i potten. Du höjer till 100, alltså ligger där 230 i potten och det kostar Fi 80 att syna. Synar sen första Fi efter dig så får dom andra ännu bättre odds att syna och träffa floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...