Gå till innehåll

Behövs ett "valutakonto"?


brynte5

Recommended Posts

Börjar bli sugen på att öppna ett konto hos Neteller, men har ett par frågor, som behöver svar först!

 

1: Har läst att en del har öppnat ett "valutakonto" hos sin bank, eftersom uttag från Neteller sker i USD!?

Jag har lirat på Betsson och Bet365 (hittills) och det handlar ju om USD där oxå, men inte har det behövts nåt "valutakonto" för dom uttagen, så varför skulle det behövas med Neteller (jag använder FöreningsSparbanken)!?

 

2: Har inga planer på att ansöka om nåt debitcard, pga dom extra avgifterna ett sånt kort medför, men jag vill kunna röra mej med mer än 500$ och för att kunna göra det (verifiera kontot), måste jag väl skicka in en kopia på kreditkortet och passet!?

Verkar lite omständigt, tycker jag (speciellt med tanke på att jag inte kommer att använda det kontot, som nu är bundet till mitt kreditkort)!

Finns det inget smidigare sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man verifierar kontot genom att neteller gör en liten insättning och sedan bekräftar man den exakta summan på deras sida. Detta kan dock bli problem eftersom banken automatiskt växlar beloppet. Fråga därför banken hur mycket som sattes in i dollar, exakt! Och se till att fylla i att ditt konto är i USD inte kronor på neteller...annars växlar dom innan dom sätter in pengarna och deras växlingsavgift är hutlös-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Det behövs tydligen inget valutakonto, men rekommenderas det ändå att öppna ett sånt?

 

Den där verifieringen är väl för att "aktivera" kontot?

Har läst nåt om att, om man vill föra över en summa som överstiger 500$, behövs ytterligare en verifiering!?

 

Sen läste jag nåt om att, om man för över en summa t.ex 200$ till en pokersajt, så är det den summan som är max för uttag från den sajten!??

Detta kan väl inte stämma!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du behöver inget valutakonto. Det enda som händer när du cashar ut från neteller är att banken tar en växlingsavgift på runt 2%.

 

Sen läste jag nåt om att, om man för över en summa t.ex 200$ till en pokersajt, så är det den summan som är max för uttag från den sajten!??

Detta kan väl inte stämma!?

Nej, det stämmer inte. Du får casha ut hur mycket du vill. Du har kanske förväxlat det med att på vissa siter så måste man ta ut lika mycket med samma metod som man satte in, innan man kan använda någon annan metod för att casha ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om banken tar ut en avgift på runt 2% så är ju det lika illa som netellers avgift! Men det kanske var den avgiften du pratade om? Hmm, jag har ett konto registrerat där neteller sköter växlingen. Är det krångligt att byta konto som man gör uttag ifrån tro? Har för mig att man inte har möjligheten att regga nytt konto efter att man redan reggat ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Läste nånstans att bankens (FSB:s) växlingskurs ligger på ca 1.5%!?

Är ju iaf bättre än Netellers 1.9%, så det är väl kanske värt det att försöka få sitt konto reggat, som ett USD-konto!?

Hur blir det isf, när man ska sätta in pengar på Netellerkontot (via internetbanken)? Växlas pengarna till USD i FSB, innan dom förs över till Neteller, eller kommer man drabbas av Netellers växlingsavgift på 1.9% då istället? Om Neteller får pengarna i SEK får dom ju dessutom reda på att det inte är ett dollarkonto...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...