Gå till innehåll

FL - Microlimit, hur spela BIG Pairs?


jaha

Recommended Posts

har innan bara spelat NL och PL men har nu provat lite FL och upptäckt att det kan vara riktigt kul det med om man hittar spel med bra motståndare.

det är ju dock mer lönsamt att spela mot dåliga motståndare :) så jag håller mig till väldigt lösa bord.

spelar 0.25-0.50 och de händer jag tycker är svårast att spela är de stora paren.

det är ofta ganska lätt att läsa händer men med AA, KK och QQ är jag kanske för hoppfull...

 

det hjälper ju sällan att höja. blir ju nästan alltid 4-6pers som ser floppen och om man inte träffar set är det ju stor risk att man blir utdragen.

 

exempel:

har KK och höjer till 2 bet preflop, får två syner. brädet kommer: T7T och jag bettar ut, båda synar.

turn 2, jag betar en fold en syn.

river 9. ingen färg möjlig, jag betar han höjer. där antar jag att stegen eller 2paret satt men givet att han inte har en aning vad han gör kan det vara en idiotbluff också och det kostar 0.50 att syna en 4.85 dollars pot eller va det blir.

han visar J8 för stegen...

har han spelat rätt där? alltså prelfop synen är ju miserabl men från floppen och framåt?

har läst att man i fixed ibland väntar till turn med att betta för att skydda handen eftersom bettet då dubblas. men då kan det ju redana vara för sent... :roll::shock:

 

 

så hur ska man spela de stora paren i flervägspott. lägga för mothugg, dvs spela som små par, floppa set och om inte vara väldigt varlig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oddsmässigt så spelar han ju den fel då han drar för en gutshot och för just det draget är han ju off för längesen.. Iofs har han ju knekten som han kanske hoppas på men den möjligheten räknar han nog inte ens med förren knekten dyker upp om han lirar 0.25/0.50 och det bör man väl inte göra heller.

 

Jag anser att det är helt rätt att bomba på alla gator om du har överpar. Det är inte alls omöjligt att han synar och hoppas på att träffa A eller liknande. Personligen tycker jag det är toksvårt att spela de lägre nivåerna och har märkt att jag har mycket sämre resultat där gentemot de lite högre nivåerna 2/4 3/6.. Beror antagligen på att motståndarna inte fattar ett skit av vad ett fancyplay är.

 

Har slitit mitt könshår otaliga gånger av alla de sjuka utdragningarna på lägre nivåer.

 

Måste börja revidera mitt eget spel på de låga nivåerna för det ska fan inte vara möjligt att spela så kasst som jag gör där!

 

Men som sagt tidigare, Höj och återhöj preflop med de höga paren no matther what. Bomba på alla gator om det inte är för farliga kort på bordet.

Givetvis måste du ju känna din motståndare och veta att han kan dra till what-so-ever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...