Gå till innehåll

NL - Spel kring blindsen


Bernt

Recommended Posts

Känner att jag förlorar väldigt många småpotter jag involverar mig i på sb och bb. Ska jag beta när sb checkar flopp? Hur stort värde har bottenpar osv?

Skulle verkligen uppskatta om någon kunde dela med sig av sitt spel, vad man ska tänka på. Känner mig helt lost! (lirar NL50)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det känns lite onödigt att försöka sig på mörkerstöld på lägre nivåer (lirar själv NL50).

 

Känns som att man involverar sig i skithänder och bara får problem om man inte har bra Read-förmåga på ens motspelare och/eller väldigt bra Postflop-spel.

 

 

Sitter jag på BB med ett lågt PP, SCs eller en Axs så brukar jag bara checka och se om floppen ger något vettigt. (och är beredd att slänga Ässet med Axs (lågt x))

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sb som checkar flopp spelar i regel endast på ett bord på de lägre nivåerna. Tumregel: vid högre insatser vill bra nl spelare gärna norpa åt sig bb när de spelar sb. Vid lägre nivåer är de endast ganska lösa spelare som limpar in från sb.

 

Det är bättre att etablera sig som en tight spelare och inte förlora onödiga potter som bb. Bb och sb är så låga jämfört med hur mycket pengar man kan ta med sig till cashborden så bry dig inte om blindsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...