Gå till innehåll

GBM återupplivar sin dagbok med massa NL1k-NL2k HHs


GBM

Recommended Posts

Hej.

 

Blev sugen på att starta en dagbok för att få kommentarer på olika händer jag spelar.

Läser ofta 2+2 och tänkte att jag kan spamma mina händer på ett svenskt forum istället för att spamma 2+2 med 10 HH's per dag (även om responsen där är otroligt mycket bättre).

 

Lite om mig:

Har ett stabilt företag där jag endast jobbar med styrelsearbete, så jag arbetar minimalt men har en god lön så jag är inte beroende av pokerinkomster egentligen.

Men jag älskar poker, och har genom åren bevisligen blivit duktig. Har spelat totalt i 2.5 år.

Spelar till 80% NL5/10 på olika nätverk, ibland mixar jag in 10/20 och 25/50, då är jag dock väldigt noga med table selection.

Har en BR på ca 80 000$.

Har haft bra resultat de senaste månaderna.

Snittar ungefär 45k$/mån och jag tänkte försöka hålla det.

Försöker plocka ut 30k$+ i månaden för att investera i annat och resten går till att bygga rulle.

Tänker inte bli regular på 10/20 borden förrän jag har ca130-150k$ BR även om jag klarar av spelet ganska bra redan nu.

 

Spelar även live med ett gäng 1-2 ggr i veckan, blir då oftast Dealers Choice med 20/40/80kr blinds. Pengarna jag förlorar eller vinner där räknas ej till min poker BR.

Kommer dock att posta intressanta händer från livegamesen också då gubbarna jag lirar mot oftast är jävligt galna :)

 

 

Sådär, det där var väl all relevant information om mig.

 

Nu är det dags att kriga på och producera lite intressanta HH's :)

 

GL all.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 215
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En ganska standard situation, Fi är en duktig 24/17/x.

Att jag raisar när det är sena limpers och SB completar är ett ganska standard spel, jag gör det med vilken spelbar hand som helst så min raise från BB behöver inte nödvändigtvis betyda styrka.

Mina stats på bordet är 28/18, fi ser mig som en ganska stark spelare då vi har spelat väldigt mycket mot varann.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|

 

Hero ($2418)

UTG ($1021)

MP ($2094.57)

CO ($647)

Button ($776.43)

SB ($990)

 

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Kspade.gif. SB posts a blind of $5.

2 folds, CO calls $10, 1 fold, SB (poster) completes, Hero raises to $41, CO folds, SB calls $41.

 

Flop: ($112) 5heart.gif, Adiamond.gif, 7diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $109, SB raises to $318.

Hero ???????

Final Pot: $539

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad du har för image? Dina egna stats? Känner fi till dig som spelare? Vad har han för postflop aggr. factor?

 

Hursomhelst lurigt när en kille som raisar 17% av händerna limpar in och ger action på det bordet. Färgdrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ganska stor bluff,

FI är en OK 21/15/2.25 spelare.

Han spelar mot mig på flera bord och har respekt för mig men ser mig kanske som en bully. Mina stats på detta bord är 30/18/4.75

Jag har flera gånger ställt in och överbetat river på stål och fått syn någon gång, vet inte om Fi har varit uppmärksam.

När han synar mitt 3bet förstår jag att han är väldigt stark, med största sannolikhet överpar.

Super EV- eller marginellt EV+ bluff?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop[/b]

 

Hero ($2904.43)

CO ($993.50)

Button ($5371.07)

SB ($2106)

BB ($2200)

UTG ($2635)

 

Preflop: Hero is MP with Aclub.gif, 5club.gif. SB posts a blind of $5.

1 fold, Hero raises to $41, 3 folds, BB calls $31.

 

Flop: ($87) 3diamond.gif, 4heart.gif, 9heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $84, BB raises to $225, Hero raises to $600, BB calls $375.

 

Turn: ($1287) 4diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero checks.

 

River: ($1287) 7spade.gif(2 players)

BB checks, Hero calls $2263.43 (All-In).

 

Final Pot: $3550.43

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Kul med en till high-stakes dagbok...

 

Ang. AK handen så är väl frågan egentligen hur ofta han gör de här movet med drag och hur ofta han gör de med stål (2 par och bättre). Med tanke på att du ändå raisade PF så måste han väl vara ganska säker på att ett A ingår i din HD, vilket leder oss in på vilka möjliga händer han har... Eftersom du säger att de är en kompetent spelare så får vi väl anta att han inte gör de här med TPNK.

Sådana här lägen tycker jag är väldigt situations betonade, vilken fi det är, etc. Ibland synar jag ner, ibland pushar jag och ibland foldar jag.

 

Ang. A5 handen. Jag gillar 3 beten på floppen, gör också sådan ibland (både med luft och stål givetvis), men däremot så gillar jag inte din push på rivern. Vilken hand 3 bettar du, checkar på turn för att sedan openpusha på river. De där spelet luktar... Du har A- hög och din hand har showdown valueu. I min värld finns de ingen anledning att pusha här. Troligtvis så satt fi på något drag och eftersom turn och river inte kompletade mer än stegdraget (56) så tycker jag pushen är väldigt onödig. Vilken hand hoppas du att han ska släppa liksom? Eller vad försöker du representera, kåken eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Kul med en till high-stakes dagbok...

 

Ang. AK handen så är väl frågan egentligen hur ofta han gör de här movet med drag och hur ofta han gör de med stål (2 par och bättre). Med tanke på att du ändå raisade PF så måste han väl vara ganska säker på att ett A ingår i din HD, vilket leder oss in på vilka möjliga händer han har... Eftersom du säger att de är en kompetent spelare så får vi väl anta att han inte gör de här med TPNK.

Sådana här lägen tycker jag är väldigt situations betonade, vilken fi det är, etc. Ibland synar jag ner, ibland pushar jag och ibland foldar jag.

 

Ang. A5 handen. Jag gillar 3 beten på floppen, gör också sådan ibland (både med luft och stål givetvis), men däremot så gillar jag inte din push på rivern. Vilken hand 3 bettar du, checkar på turn för att sedan openpusha på river. De där spelet luktar... Du har A- hög och din hand har showdown valueu. I min värld finns de ingen anledning att pusha här. Troligtvis så satt fi på något drag och eftersom turn och river inte kompletade mer än stegdraget (56) så tycker jag pushen är väldigt onödig. Vilken hand hoppas du att han ska släppa liksom? Eller vad försöker du representera, kåken eller?

 

Jag är ganska säker på att han inte har något drag, har han ett väldigt starkt drag som steg+flushdraw osv pushar han flop oavsett stackdjup efter mitt 3bet. Han vill ju inte folda en sådan stark draghand mot ett potbet på turn ändå. Jag är relativt säker på att han har något mellan par i still med TT-QQ. 88 och neråt släpper han där.

Handen jag försöker representera är främst set, quads eller AA.

Check på turn när brädan parar är ett ganska standard spel när man får in huset, jag skulle även göra så med AA vissa gånger, det vet jag dock inte om han vet.

Som sagt så vet jag att han efter att ha synat mitt 3bet på flop är väldigt stark och har antagligen en made hand, och jag sätter honom på TT uppåt.

Jag pushar river och representerar kåken men tänker även att han kan tro att jag vill få honom att tro att jag har missat drag och pushar (rörigt) fast jag egentligen har stål.

Iaf så förstår jag hur du tänker med att min hand har lite SD value och jag håller med, men just i detta fall är jag bombsäker på att mitt A-hög inte står vid en showdown.

Men som slutkommentar måste jag ändå få säga att om man kollar på mitt spel generellt så SER det dåligt ut, det håller jag med dig på till 100%. Ser ut som en överspelad fiskig bluff :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, idag kom några vänner till mig på besök, herr och fru varians polis heter de.

AA utdraget 6 ggr, varav 3 all in preflop, 1 på flop och de 2 sista på river.

KK utdraget 2 ggr, dock på flop, men jag commitar så mycket preflop på dessa händer att jag har svårt att lägga dom efter att ha betat pot på flop om jag och fi inte är djupa så klart.

Och en gång var mina KK uppe mot AA.

Topset utdraget en gång av högre set på river, all in på flop såklart och andra gången blev topset counterfeited av runner runner stege :)

Samtliga beats var på 1 eller nära 1 inköp var.

Sånt som händer. Klarade dock av att "endast" backa 988$ på 6h spelande.

Låg 5.5k$ back som mest så jag är nöjd med dagens spel förutom några småpotter där jag tiltsyna.

 

Ni får ursäkta mitt bad beat gnäll, ska iaf inte besvära er med tråkiga HH's, dom ser likadana ut allihopa och alla har sett och varit med om dom tusen gånger förr.

 

Hoppas dock fortfarande att jag klarar av månadsmålet på 45k$.

Har haft en hektisk månad, varit bortrest o haft en del att göra irl och nu till helgen fyller jag år och massa vänner kommer hit på besök från andra städer så det blir lite spel.

 

Månadsresultat i denna stund enligt PT

Pokerroom nätverket: 14,198$+

Party nätet: 23,470$+

Totalt: 37,668$+

(Har tyvärr inte räknat med turneringsavgifter osv då jag inte ser dom i PT, men tror att jag kan ha spelat tourneys för ca 500$, har inte alls spelat många MTT i maj)

 

Jag plussar uppenbarligen mycket mer på Party än Pokerroom, tror mest det är för att på Pokerroom så är det så förbannat många skottare som hit n runnar borden och drar med pengarna så att borden dör och man får starta upp nya, och på så sätt aldrig hinner komma in i spelet.

Tycker ju generellt att det är 10 ggr sämre spelare på Pokerroom nätet än Party, och dom duktiga regular lirarna har jag spelat över otroligt många tusen händer mot så dom har man bra koll på.

 

Dags att digga upp några HH's från natten, är otroligt trött så jag orkar inte gräva så hårt i PT, ska få fram lite mer imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är en hyfsat duktig vinnande spelare och vi har lirat tusentals händer mot varann, och en hel del HU.

Han är inte så superaggro som ni ser på hans stats.

Hans stats 25/5/0.75 (!)

 

Han har respekt för mig och jag för honom, och han ser mig som semi LAG och väldigt aggressiv.

 

Han har sett mig åka på ett par hårda beats på de olika borden vi sitter på och kanske antar att jag är lite på tilten.

 

Jag valde att spela handen ganska kreativt även om det ser ganska standard ut så förväntar sig oftast denna spelare att jag ska raisa flop eller turn på färgdrag och inte bara spela det passivt rakt igenom.

 

 

Seat 2: mad00house ($1,155.50 in chips)

Seat 5: Hero [ 5H,7H ] ($1,613.50 in chips)

Seat 6: Caseready ($875.00 in chips)

Seat 7: DukeAndAnita ($311.50 in chips)

Seat 8: CrackerKid. ($969.50 in chips)

ANTES/BLINDS

Caseready posts blind ($5), DukeAndAnita posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

CrackerKid. calls $10, mad00house calls $10, Hero calls $10, Caseready calls $5, DukeAndAnita checks.

 

FLOP [board cards 4H,JC,QH ]

Caseready checks, DukeAndAnita checks, CrackerKid. checks, mad00house bets $45, Hero calls $45, Caseready folds, DukeAndAnita calls $45, CrackerKid. folds.

 

TURN [board cards 4H,JC,QH,2C ]

DukeAndAnita checks, mad00house bets $175, Hero calls $175, DukeAndAnita folds.

 

RIVER [board cards 4H,JC,QH,2C,KH ]

mad00house bets $200, Hero ????

 

Raise eller flatcall?

Skumt litet bet på rivern, rädsla eller stål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, måste bara posta en galen hand.

Förstår inte om han har röntgen syn, superread eller om han bara är efterbliven, tyvärr så tror jag på det senare alternativet.

 

Är ganska ny på bordet och har kanske spelat i högst 15 minuter, inte sett något märkvärdigt hända, förstår att Fi är ganska lös dock, han har varit med i dom flesta potter men lagt sig på flopen.

 

Normalt sett checkraisar jag inte FD men jag känner att alla är ganska svaga och att de antagligen sitter på draghänder.

8/10 gånger jag gör detta spel på en två färgad bräda har jag set, tvåpar eller överpar och vill gärna få det att se ut som färgdrag, men man måste mixa up sitt spel :)

Tror jag försökte representera för HELT fel person dock =)

En sak hade jag dock rätt om, att alla var förbannat svaga så min read var ju inte helt åt skogen :)

 

 

Seat 3: kevinyoder ($411.00 in chips)

Seat 5: Hero [ 8H,AH ] ($1,154.00 in chips)

Seat 8: xrandall12x ($1,495.50 in chips)

Seat 9: jjbruto ($910.05 in chips)

Seat 10: K_Arthur ($1,486.90 in chips)

ANTES/BLINDS

Hero posts blind ($5), xrandall12x posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

jjbruto bets $35, K_Arthur calls $35, kevinyoder folds, Hero calls $30, xrandall12x folds.

 

FLOP [board cards QC,2H,10H ]

Hero checks, jjbruto bets $100, K_Arthur calls $100, Hero bets $400, jjbruto folds, K_Arthur calls $300.

 

TURN [board cards QC,2H,10H,7D ]

Hero $719 and is all-in, K_Arthur calls $719.

 

RIVER [board cards QC,2H,10H,7D,2D ]

 

SHOWDOWN

Hero shows [ 8H,AH ]

K_Arthur shows [ AD,JH ] <--- ???? NH eller?

K_Arthur wins $2,450.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte så mycket om fi, tror inte han vet mycket om mig heller.

Spelar mot han på 2 bord och han verkar ganska tight och solid postflop, har inga andra speciella reads.

Hans stats: 30/12/2.0

 

Seat 2: Noddy61 ($547.50 in chips)

Seat 3: RaiseWithSht ($584.00 in chips)

Seat 5: Hero [ 4H,3H ] ($1,258.70 in chips)

Seat 6: kaktam ($828.40 in chips)

Seat 7: manhusss ($1,141.00 in chips)

ANTES/BLINDS

kaktam posts blind ($5), manhusss posts blind ($10).

 

PRE-FLOP

Noddy61 folds, RaiseWithSht calls $10, Hero calls $10, kaktam calls $5, manhusss checks.

 

FLOP [board cards QC,8H,9H ]

kaktam checks, manhusss bets $29, RaiseWithSht folds, Hero calls $29, kaktam folds.

 

TURN [board cards QC,8H,9H,JS ]

manhusss bets $30, Hero bets $111, manhusss calls $81.

 

RIVER [board cards QC,8H,9H,JS,JH ]

manhusss bets $300, Hero *spyr*

 

Instafold? Vilka händer som har blivit raisade på turn och som betar rakt in i aggressorn på river slår man? Nada egentligen, eller?

Ahh well, klura lite ni så ska jag gå och spy nu när jag såg alla händer från kvällen på PT (råkade gå in och kolla på alla mina AA som jag backade på ikväll, fick lite kväljningar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte bra nog att lägga den sista, tror jag.

Jag hakar upp mig så mycket på fis bet på turn. 1/3 pott typ, ser ut som en stoppbet, eller vill han inducera en bluff från dig?

I vart fall kan jag ju knappast se honom beta ut stegen, betar han ut en svagare hand (tvåpar/triss) för att vika vid omslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte ens att det fanns highrollers i stan 8-)

 

Oj highroller var ett lite väl starkt ordval :) Hoppas dock kunna kalla mig det om något år när jag lirar 25/50-50/100 borden haha :)

 

Jämfört med oss vanliga dödliga så är 5/10 ganska högt ju :lol:

Får gratulera i förskott då, hur mycket fyller du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte ens att det fanns highrollers i stan 8-)

 

Oj highroller var ett lite väl starkt ordval :) Hoppas dock kunna kalla mig det om något år när jag lirar 25/50-50/100 borden haha :)

 

Jämfört med oss vanliga dödliga så är 5/10 ganska högt ju :lol:

Får gratulera i förskott då, hur mycket fyller du?

 

Fyller 24 gubbiga år!

Och idag kom min fina present som jag köpte till mig själv, en klocka för ett mysigt 6 siffrigt belopp =)

Tydligen ingen av mina vänner och släkt som ville köpa den till mig i födelsedagspresent så man fick köpa den själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte bra nog att lägga den sista, tror jag.

Jag hakar upp mig så mycket på fis bet på turn. 1/3 pott typ, ser ut som en stoppbet, eller vill han inducera en bluff från dig?

I vart fall kan jag ju knappast se honom beta ut stegen, betar han ut en svagare hand (tvåpar/triss) för att vika vid omslag?

 

Tvekar på att han betar pot på en sådan livsfarlig river utan minst stege (när jag representerat stegen), och det ser jag inte heller varför han inte skulle check calla egentligen, men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klocka för minst 100k?! :shock: Får man fråga vad det är för någon skönhet? :)

 

Jag skulle gissa på en Breitling eller Rolex.

Lutar mest åt Breitling, det känns mer stilrent än Rolex!

För jag antar att snubben har stil då han plockar ut 30k$ i månaden, eller vad han skrev;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klocka för minst 100k?! :shock: Får man fråga vad det är för någon skönhet? :)

 

Jag skulle gissa på en Breitling eller Rolex.

Lutar mest åt Breitling, det känns mer stilrent än Rolex!

För jag antar att snubben har stil då han plockar ut 30k$ i månaden, eller vad han skrev;)

 

Ingen Breitling eller Rolex, det är en specialbeställd klocka från ett litet urmakeri i Schweiz, finns 5 exemplar i världen av just denna modell =)

 

Ville inte ha någon Breitling eller Rolex då det cirkulerar runt en jävla massa kopior av de flesta populära modeller som folk köpt från Thailand och dylikt.

Lite roligare med en unik klocka med 226 diamanter kände jag :)

 

Här är en datagjord bild på den iaf, den ser precis likadan ut irl, förutom att jag har ett annat band till den.

 

http://img84.imageshack.us/img84/8200/nazcasuperfull28sx.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100k på en klocka?

 

Jag är genuint intresserad av att veta varför, inget avundsjukt negg alltså. Tänkt som framtida släktklenod eller...?

 

 

Fan vad svårt det var att ställa en sån fråga utan att det låter illa... svara bara om du vill. Imponerande resultat annars. Kör på!

 

/7ft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...