Gå till innehåll

NLT - Trn, KK floppar läskigt


ulaf

Recommended Posts

Spelade en turnering på klubben. Jag har tripplat min stack och fi har typ dubblat det han började med. Blindsen är 150/300 vi började med 7500.

Alla foldar till fi på knappen som höjer till 900. Jag sitter i BB och hittar KK. Jag reraisar till 2100. Han steker lite och synar.

 

Floppen kommer TJQ regnbåge. Vad har han som jag slår? Vad gör jag här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Umm har du alltså cirkus 20000 i effektiv stack eller 7500? Med 20000 i stack måste du förmodligen betta ut, 3000 låter ganska bra. Slår han om då antar jag att du måste vika... Med 7500 i potten tycker jag bara det är att ställa in och be, även om ditt öppna stegdrag bara har fyra outs till nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en turnering på klubben. Jag har tripplat min stack och fi har typ dubblat det han började med. Blindsen är 150/300 vi började med 7500.

Alla foldar till fi på knappen som höjer till 900. Jag sitter i BB och hittar KK. Jag reraisar till 2100. Han steker lite och synar.

 

Floppen kommer TJQ regnbåge. Vad har han som jag slår? Vad gör jag här?

 

spealt mot fi tidigare?

vilka händer har du sett honom raisa med och vilka syna sådana re-raisar med? brukar han lägga marginella händer mot en re-raise eller envisas med att hänga kvar.

 

alla händer som är starka nog att syna den återhöjningen(AA, AK, QQ, JJ?) har ju dig slagna(han har ju egentligen inte eller knappt implicerade odds för vilket par som helst.) förutom AQ(vilket ju faktiskt inte är tillräckligt stark att syna den höjningen med) om han inte bara tänkt sno blinds och sen inte velat ge sig och synat ändå.

hur tror du han ser på din re-raise, som en återbluff eller stål? om ahn stulit mycket behöver ju inte din höjning betyda så jättemycket styrka. han kanske sitter där med AT.

händer som A-9 och sämre borde han ju kastat och om han gjort ett "play" med sc eller små par så har han ju missat.

beta 3/4-pott utan att tveka och lägg vid omslag.

 

all-in representerar väl knappast AK, floppar man nöten vill man väl ha betalt. 3/4-pott eller pott är väl bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste ordentligt nu. det var ju knappen som höjde och alla foldat innan. klart du kan slå de flesta av hans händer. potta men lägg fortfarande vid omslag.

 

Det verkar lite dumt att potta för cirkus 4k och sen slänga för omslaget då man bara har 1k kvar i stacken. En liten tanke bara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
läste ordentligt nu. det var ju knappen som höjde och alla foldat innan. klart du kan slå de flesta av hans händer. potta men lägg fortfarande vid omslag.

 

Det verkar lite dumt att potta för cirkus 4k och sen slänga för omslaget då man bara har 1k kvar i stacken. En liten tanke bara..

 

 

haha. jo minst sagt. jag läste inte ordentligt där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot allt utom AK och AA har han tio outs, beta och in med såsen eller check-folda, bet-fold känns i alla fall sjukt kallt och vekt. Eller leder mot t.ex. AQ. K9 och 98 känns rätt otroliga, så. Detta förutsatt att han har ca 10k kvar (dvs om han började handen på 15k), har han eller du runt pott kvar är det bara att stoppa in såsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...