Gå till innehåll

Vilket språk gäller i chatten då man spelar?


Hristo

Recommended Posts

Hej

 

Vet inte om denna tråd passar här, men jag chansar. Satt och lirade en PL sit n go på multipoker. Vid samma bord sitter två fransmän som genast börjar snacka med varandra, på franska. Ingen annan är från Frankrike vid detta bord. Eftersom siffror kommer upp antar jag att de diskuterar olika händer, tom då den ena har foldat. Finns det några regler för detta? Om man sitter två svenskar och chatt-sammarbetar så får man ju en liten fördel, nu vet jag inte om de sammarbetade eller inte. Nu gjorde det inte så mycket då den ena åkte ut 9 och den andra typ 5 eller nått. Sedan blev de rätt dryga då jag tyckte de borde chatta på engelska.

 

ps. jag blev faktiskt två :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är engelska som gäller på de flesta siter, det samma gäller på multipoker, tyvärr är det inte speciellt många svenskar som respekterar det på multipoker heller... när alla är svenskar vid bordet tycker jag det är ok, men annars är det inte speciellt fair.

 

Multipoker/empire/partys support är ofta ganska värdelös, rapporterade just ett sådant fall medan jag spelade, supporten kunde inte se att någon konversation föregick på annat språk än engelska, trots att jag själv var en av dem som pratade svenska i chatten. Fast det är klart de där indianerna kanske förstår svenska... err..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte annat än instämma med ovanstående talare. Svaret på varför det ska vara så fruktansvärt svårt att inte tjata på svenska i chatten på multi torde vara en fråga av kognitiv natur då avkastningen i deras sk multitourneys skulle göra vilken SEB-direktör gråtfärdig av avund... ;) Noteras bör som sagt att detta pågår även då lirare som inte är från Skara, Skara, Skara eller typ ett ställe som Skara sitter vid bordet och fläker kort.

 

Det känns som att man känner vissa spelare där bättre än sin egen familj, men vaffan, så länge dom är mer upptagna med att tjattra om sjukskrivningar och bakfyllor istället för att koncentrera sig iaf 25% bör man ju inte bekymra sig...

 

Obs. De som eventuellt inte behöver känna sig träffade ska absolut inte göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...