Gå till innehåll

NLT - SH, KQs träffar toppar mot re-rasie och all-in


YaaFaiman

Recommended Posts

NL50 SH

 

Jag har absolut ingen koll på FI men då han inte är ngn spelar jag känner till och inte sitter med fullt inköp så har jag svårt att tro att han är ngn supertalang :P

 

FI (42$) Knappen

HERO K :heart: Q :heart: med (51$) UTG

 

Jag höjer 2.25$ som är min kära standrardrasie.

FI synar 5$ i potten

 

Flop 5 :club: Q :spade: 9 :club:

 

HERO rasie 5$

FI re-rasie till 10$

HERO synar 5$ pot 25$

 

Turn 9 :diamond:

 

HERO check <----- vill se vad FI hittar på

FI all-in 30$

 

HERO???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man inte beta turn?

 

Vad är vitsen med det egentligen? Så att ett eventuellt färgdrag inte får ett gratiskort (vilket vi nog föredrar då vi antagligen inte kan syna en all in ändå)?

 

du menar att då att han är shortstack? Eller att brädan är för förlig med 9:an som föll? Skäl att beta mot större stack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERO check <----- vill se vad FI hittar på

 

Det vet du väl vad han kommer att hitta på? Han reraisar dig på floppen, självklart bettar han stort när du checkar.

 

Ja, det var inte direkt oväntat. Men eftersom han betade så fort, han re-rasiade mig blixtsnabbt och gick all-in med vindens fart efter turn, han hade inte fullt inköp och jag kände inte igen han så valde jag att syna ner honom. Inget spel jag brukar göra direkt men det kändes bra denna gången och FI slängde upp A3 :shock: Magkänslan var rätt denna gången :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blixtsyn. Om du har nåt bra och Fi checkar, brukar du blixtställa då? Känns som att det ganska ofta är bluffa

 

Precis så resonerade jag. Inte ofta FI blixtställer om han nu har ngt bra iaf inte av det jag sett på NL50. Var dock ingen lätt syn och jag stekte ganska länge :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...