Gå till innehåll

Användning av FL bok för en NL spelare?


illerrre

Recommended Posts

Tidigare "Hold'em med små insatser av Sklansky".

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9163609002&so=1

 

Har precis köpt den boken. Insåg nu när jag fick den att den inriktar sig på FL och jag spelar NL. Är det stor skillnad? Alltså jag vet ju hur FL går till, men kommer denna boken ge mig mycket ändå? Blir det inte lite annorlunda i vissa situatuoner i FL och NL som jag måste ta hänsyn till när jag läser boken? Skulle ju vara förargligt om jag köpt den i onödan:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är nog läsvärd ändå. Mycket kan du strunta totalt i, t ex hur man skyddar sin hand, i NL kan man ju höja rejält istället för att vänta på turn när betstorleken dubblas i fixed.

 

Delarna om att räkna outs är nog bra oavsett bettingstruktur.

Varför inte läsa den och spela fixed, förresten0 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe kanske bli FL vem vet. Klarar jag dra in pengar på det så är det ju givet. Har aldrig direkt fallit för FL, utan NL har kännts mest givet. Först och främst ska iaf boken läsas nu. Den kan säkert ge mig något, om inte annat kunskaper om hur FL ska spelas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9163609002&so=1

 

Har precis köpt den boken. Insåg nu när jag fick den att den inriktar sig på FL och jag spelar NL. Är det stor skillnad? Alltså jag vet ju hur FL går till, men kommer denna boken ge mig mycket ändå? Blir det inte lite annorlunda i vissa situatuoner i FL och NL som jag måste ta hänsyn till när jag läser boken? Skulle ju vara förargligt om jag köpt den i onödan:(

 

 

vad är egentligen små insatser? 1-2dollars eller 10-20? för mig är ju 10-20 jätteinsatser men det räknas väl som middle limit eller något? hur ligger det till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...