Gå till innehåll

Tips för att stanna upp för att tänka?


tamtaram

Recommended Posts

Jag kommer på mig själv att ta helt fel beslut som är emot min kunskap i stridens hetta.

 

Det kan t.ex vara att man suttit en kvart och väntat på bra kort och då slumrat in. När jag sedan får spelbara kort tar jag då ibland beslut som jag "vet" är helt felaktiga. Skärper sedan till spelet men dessa tokiga beslut (ofta i början av en session) påverkar resultatet kraftigt vilket gör att det vore trevligt att minska ner dem.

 

Tips mottages tacksamt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erfarenhet och att du varje gång du gör de blir sur på dig själv, jag själv gör sådana ibland. En av de faktorer som skiljer en toppspelare från en bra spelare.

 

Du klassar dig själv som toppspelare? ;)

 

OT: Gäller ju bara att fortsätta fokusera, annars får du väl sluta när du känner dig omotiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erfarenhet och att du varje gång du gör de blir sur på dig själv, jag själv gör sådana ibland. En av de faktorer som skiljer en toppspelare från en bra spelare.

 

Du klassar dig själv som toppspelare? ;)

 

OT: Gäller ju bara att fortsätta fokusera, annars får du väl sluta när du känner dig omotiverad.

 

Problemet är tyvärr att jag är ofokuserad i början men när jag blir förbannad över mitt usla spel skärper jag mig. Senaste gången förlorade jag direkt ett inköp på ett riktigt klantigt spel. Tog mig två timmar att ta tillbaka det men under de två timmarna var jag superkoncentrerad.

Kanske en idé kan vara att börja på en lägre nivå i varje session för att sedan gå upp ?!

 

Djens har nog rätt i att det behövs mer erfarenhet men man vill ju att det ska gå snabbt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...