Gå till innehåll

FLT - Dåligt spel


Poperick

Recommended Posts

Hej,

 

spelade denna hand på Party Poker. Tycker att jag spelade den riktigt dåligt. Tog därför ut handanalysen för att gå igenom den i efterhand. Visade sig att de andra inte spelade särskilt bra heller...Fiskigt värre...

 

Tar gärna emot kommentarer om hur denna hand borde spelats.

 

Spelet är FL 0,5/1$. Jag sitter på Cut-off.

 

#Game No : 4310232863

***** Hand History for Game 4310232863 *****

$0.50/$1 Texas Hold'em - Friday, May 19, 15:51:45 ET 2006

Table Table 97192 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: gayeann ( $13.25 )

Seat 3: zhj980 ( $37.75 )

Seat 5: Willi1957 ( $17.75 )

Seat 6: evelynbain1 ( $10.75 )

Seat 7: NavyEWO ( $43.25 )

Seat 8: GILLY39 ( $61.25 )

Seat 10: YuKonRaise ( $68.75 )

Seat 9: Poperick ( $18.25 )

Seat 1: justinh125 ( $14.50 )

Seat 4: misspana ( $24 )

justinh125 posts small blind [$0.25].

gayeann posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Poperick [ 6h 5h ]

zhj980 raises [$1].

misspana folds.

Willi1957 folds.

evelynbain1 calls [$1].

NavyEWO calls [$1].

Poperick calls [$1]. Med tanke på min position och att det är många som synat, är jag beredd att pröva lyckan. 6-5s är rätt bra i flervägspottar.YuKonRaise raises [$1.50].

justinh125 folds.

gayeann calls [$1].

zhj980 raises [$1].

evelynbain1 calls [$1].

NavyEWO calls [$1].

Poperick calls [$1]. Potten är för stor nu för att dra sig ut. Har dessutom redan bestämt mig för att se en flopp.

YuKonRaise calls [$0.50].

gayeann calls [$0.50].

** Dealing Flop ** [ 5s, 9s, 6c ]

gayeann bets [$0.50].

zhj980 calls [$0.50].

evelynbain1 calls [$0.50].

NavyEWO calls [$0.50].

Poperick calls [$0.50]. Två par. Men det finns både färg och stegdrag ute. Borde väl beta för att skydda min hand. Men en bet på 0,5 har knappast någon effekt. Med tanke på höjningarna pre-flop sätter jag inte någon på stegdrag. Möjligtvis två höga kort som är suited eller ett högt par.

YuKonRaise raises [$1].

gayeann calls [$0.50].

zhj980 calls [$0.50].

evelynbain1 calls [$0.50].

NavyEWO calls [$0.50].

Poperick calls [$0.50]. Yukonraise sköter betandet. Tror inte att han leder. Däremot är jag orolig för de som bara synat med. Potten är dock så stor nu. Jag synar.

** Dealing Turn ** [ 4h ]

gayeann checks.

zhj980 checks.

evelynbain1 checks.

NavyEWO bets [$1].

Poperick calls [$1]. Jaha. Nu går NavyEwo in i potten också. Min read på denna är att han/hon är en riktig callingstation. Synar allt totalt utan odds och betar när den träffat något. Normalt sett en given fold men nu är potten så stor att jag synar. Att raisa är ingen ide då NavyEwo är en Callingstation. (eftersom jag tror att jag är slagen borde jag väl egentligen lägga mig???)

YuKonRaise raises [$2].

gayeann folds.

zhj980 has been reconnected and has 11 seconds to act.

zhj980 calls [$2].

evelynbain1 folds.

NavyEWO calls [$1].

Poperick calls [$1].

** Dealing River ** [ Qd ]

zhj980 checks.

NavyEWO checks.

Poperick checks.

YuKonRaise bets [$1].

zhj980 folds.

NavyEWO calls [$1].

Poperick calls [$1]. Tämligen ofarligt kort om inte Yukonraise har QQ. Lika bra att avsluta handen nu. Synar.

YuKonRaise shows [ Th, Td ] a pair of tens.

NavyEWO doesn't show [ 3c, 3s ] a pair of threes.

Poperick shows [ 6h, 5h ] two pairs, sixes and fives.

Poperick wins $28.25 from the main pot with two pairs, sixes and fives.Game #4310249046 starts.

 

Kommentar:

Yukonraise överspelade 10-10.

NavyEwo är riktigt dålig! Riktig fisk.

 

Jag tycker jag spelade dåligt. Gillar inte bara att syna hela vägen. Kände mig slagen men ville ändå chansa pga att potten byggdes upp. Rätt eller fel? Kan tillägga att Yukonraise spelat solid poker tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det verkligen att överspela TT när han bettar på ett bord med bara underkort..?

 

Sen tycker jag det är väldigt vekt att bara syna hela vägen. höj med tvåparet. Du leder förmodligen och vill ha in så mycket pengar i potten som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du ens spelar på den nivån med så lite i inköp visar på hur kass du e. Typ.

 

Höj rejält. Du verkar bara trycka på raise eller call utan att analysera spelet. På floppen hade jag höjt till $6-8. På turn hade jag väl då ungefär kunnat beta $12, och på river gå all in. Men det beror ju på situationen helt och hållet.

 

Men du kan ju inte spela eftersom du har så lite marker. Att du inte trycker all in på floppen är också konstigy... Ja, äsh, skit i min analys, det här spelet är för dåligt het enkelt för att kunna analyseras.

 

Fan vad grinig jag var idag. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju knappt lägga handen när ingen betar något efter floppen men du borda betat 0,7-1x pot på floppen och sedan ev gjort ett bet på turn om du fått synare. Det blir svårt om du får synare när stegen närmar sig. Jag vet inte om det är rätt men jag skulle nog betat hela vägen kanske syn/checkat rivern.

 

Edit: Missade att du var smallstack. beta pott på flopp all in på turn.

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potten är stor redan på floppen så en höjning är given. Du vill få bort så många Fi som möjligt.

 

Vad sätter du NavyEWO på för hand? Ett set eller högre PP kanske. Jag skulle inte lägga mig i det här läget. Jag skulle höjt.

 

Väl på river är en syn alt höjning (beroende på read) given eftersom potten nu är mycket stor.

 

Läs informationen angående hur handanalyser skall postas och gör det bättre nästa gång så kommer du få många fler svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du ens spelar på den nivån med så lite i inköp visar på hur kass du e. Typ.

 

Höj rejält. Du verkar bara trycka på raise eller call utan att analysera spelet. På floppen hade jag höjt till $6-8. På turn hade jag väl då ungefär kunnat beta $12, och på river gå all in. Men det beror ju på situationen helt och hållet.

 

Men du kan ju inte spela eftersom du har så lite marker. Att du inte trycker all in på floppen är också konstigy... Ja, äsh, skit i min analys, det här spelet är för dåligt het enkelt för att kunna analyseras.

 

Fan vad grinig jag var idag. :(

Det är Fixed Limit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju knappt lägga handen när ingen betar något efter floppen men du borda betat 0,7-1x pot på floppen och sedan ev gjort ett bet på turn om du fått synare. Det blir svårt om du får synare när stegen närmar sig. Jag vet inte om det är rätt men jag skulle nog betat hela vägen kanske syn/checkat rivern.

 

Edit: Missade att du var smallstack. beta pott på flopp all in på turn.

/A

 

Du missade kanske också att det var Limit och inte No Limit?

 

Är det inte trist att alla jämt ska kalla andra för tillmälen och inte kommentera handen. Tyvärr gör era tillmälen att era kommentarer inte ses som speciellt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju knappt lägga handen när ingen betar något efter floppen men du borda betat 0,7-1x pot på floppen och sedan ev gjort ett bet på turn om du fått synare. Det blir svårt om du får synare när stegen närmar sig. Jag vet inte om det är rätt men jag skulle nog betat hela vägen kanske syn/checkat rivern.

 

Edit: Missade att du var smallstack. beta pott på flopp all in på turn.

/A

 

Du missade kanske också att det var Limit och inte No Limit?

 

Är det inte trist att alla jämt ska kalla andra för tillmälen och inte kommentera handen. Tyvärr gör era tillmälen att era kommentarer inte ses som speciellt bra.

 

Jag missade det totalt hade lite bråttom hehe.

Beta hårt hela vägen då!

*suger på FL*

 

 

Om kommentar två var riktad till mig undrar jag varför?

 

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poperick calls [$0.50]. Två par. Men det finns både färg och stegdrag ute. Borde väl beta för att skydda min hand. Men en bet på 0,5 har knappast någon effekt.

 

Här tycker jag resonemanget brister lite. Tänk på att Yukon som sitter bakom dig har tre-bettat preflop och mycket väl kan sitta på ett högt pocket. Därför är det ett perfekt läge att höja för dig på floppen, då Yukon många gånger kommer att tre-betta där och då blir det jobbigare för synglada gänget bakom att syna. Det kanske t.om. blir så att BB cappar floppen, fast då känns 99 som en rätt trolig kandidat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du ens spelar på den nivån med så lite i inköp visar på hur kass du e. Typ.

 

Höj rejält. Du verkar bara trycka på raise eller call utan att analysera spelet. På floppen hade jag höjt till $6-8. På turn hade jag väl då ungefär kunnat beta $12, och på river gå all in. Men det beror ju på situationen helt och hållet.

 

Men du kan ju inte spela eftersom du har så lite marker. Att du inte trycker all in på floppen är också konstigy... Ja, äsh, skit i min analys, det här spelet är för dåligt het enkelt för att kunna analyseras.

 

Fan vad grinig jag var idag. :(

 

Vilket fantastiskt givande inlägg.

 

Har själv inte så mycket att tillägga diskussion då jag inte lirar FL, men en höjning hade med största sannolikhet varit på sin plats, men det kom du ju också själv fram till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du ens spelar på den nivån med så lite i inköp visar på hur kass du e. Typ.

 

Höj rejält. Du verkar bara trycka på raise eller call utan att analysera spelet. På floppen hade jag höjt till $6-8. På turn hade jag väl då ungefär kunnat beta $12, och på river gå all in. Men det beror ju på situationen helt och hållet.

 

Men du kan ju inte spela eftersom du har så lite marker. Att du inte trycker all in på floppen är också konstigy... Ja, äsh, skit i min analys, det här spelet är för dåligt het enkelt för att kunna analyseras.

 

Fan vad grinig jag var idag. :(

 

Din kommentar utan att ha koll på vilket spel han spelar är inte mycket bättre än "kass" den heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rödgrönblå gör som sagt bort sig rejält i denna tråd...

 

För övrigt tycker jag du ska flytta stenen som du lagt på "call"-knappen till "raise"-knappen. Du får en kanonflop till din sc det är bara att beta och höja så mycket som du kan. Bara för att motståndarna är mer än lovligt usla så behöver inte du spela lika passivt som dom. "Bet/Raise"-knappen ska vara glödhet så fort du spelar en hand i FL...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela som du gör på floppen, du kan omöjligt få ut någon genom att höja där.

På turn däremot, när NavyEWO bettar, HÖJ! De andra får två bets att syna, om inte Yukon trebettar (vilket han antagligen gör), det kanske till och med får ut NavyEWO.

Riverspelet är väl vettigt med tanke på att de spelat hårt genom hela handen.

 

Att han överspelar TT håller jag inte heller med om, på vilket sätt då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju knappt lägga handen när ingen betar något efter floppen men du borda betat 0,7-1x pot på floppen och sedan ev gjort ett bet på turn om du fått synare. Det blir svårt om du får synare när stegen närmar sig. Jag vet inte om det är rätt men jag skulle nog betat hela vägen kanske syn/checkat rivern.

 

Edit: Missade att du var smallstack. beta pott på flopp all in på turn.

/A

 

Du missade kanske också att det var Limit och inte No Limit?

 

Är det inte trist att alla jämt ska kalla andra för tillmälen och inte kommentera handen. Tyvärr gör era tillmälen att era kommentarer inte ses som speciellt bra.

 

Tack.

 

Många genier här, men spelar de vinnande poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I rubriken står det NLT, inte svårt att ta fel då.

 

Det var ingen kategorisering i rubriken från början utan rubriken var endast: Dåligt spel.

 

Undrar vilket moderatorgeni som varit och rubrikpillat.. :)

 

Undrar jag med (jag skrev endast Dåligt spel) :D

 

Men det spelar mindre roll. Läser man handanalysen så står det dels i början att det handlar om FL. Dels bör man ju förstå, om man anser sig duktig att analysera poker, att det är FL det är frågan om när man ser hur motståndarna och jag bettar (ok, jag bettade iof inte ;) ).

 

Rubriken är mindre viktig. Läser man inte handanalysen behöver man inte bemöda sig att svara överhuvudtaget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...