Gå till innehåll

NLT - Bra drag på villovägar


cOP

Recommended Posts

Satte mig nyligen men det jag hunnit notera är att Fi spelat väl aggresivt både pre- och postflop.

 

***** Hand History for Game 4325584362 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, May 21, 12:15:29 ET 2006

Table Mace Place (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: mikowolf ( $115.30 )

Seat 4: malmojones ( $130.77 )

Seat 5: Pete9296 ( $114.38 )

Seat 6: HERO ( $95 )

Seat 3: Captain54173 ( $103.40 )

malmojones posts small blind [$0.50].

Pete9296 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 6c 5c ]

>You have options at The Sahara Table!.

HERO raises [$4].

mikowolf raises [$7].

Captain54173 folds.

malmojones folds.

Pete9296 folds.

HERO calls [$3].

** Dealing Flop ** [ Qc, 5s, 8c ]

HERO checks.

mikowolf bets [$5].

HERO raises [$20].

mikowolf calls [$15].

** Dealing Turn ** [ 2d ]

HERO ??

 

Höjer först in med SC, inget skumt direkt, bordet har varit ganska tight och foldat mkt mot preflopraise. Om någon synar vill jag ha kommandot i handen så tar det direkt. Fi gör en minihöjning som jag givetvis synar.

 

Träffar floppen ruskigt bra. Fi betar oväntat lite och nog är ett omslag på sin plats? Frågan är om jag gör rätt som slår om ungefär vad potten är. Bättre att gå all in direkt för att slippa fler beslut? Hur spela turn när jag missar och är först att agera? Jag har 68 kvar i stacken. Fi täcker mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check-raise all in tycker jag.. det bästa är ju om han checkar bakom så att du får se en billig river, checkar du så ger du ju nästan upp handen.. vilket troligtvis kommer f honom att beta.. Kanske är lite farligt spel men det låter väl som en idé.. vad tror ni? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise UTG med dragkort är bara problem...

 

beror på vem som spelar de.

 

Sånna här kommentarer hjälper ju inte direkt. Bidra gärna istället.

 

Vid lite eftertanke kanske det skulle räcka med kallsyn på flopp och sen check/fold eller check/raise på turn beroende på om man träffar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer inte pott på flop, bara typ hälften. Höj pott! Det ligger 15+5+5 innan din raise, så kläm på med en höjning på runt 25 (d.v.s beta 30). Får du syn har du ett knappt pottbet kvar på turn, så kläm in resten då.

 

Sen är det inte alls fel att höja med SC på SH-bord. Höj alla händer du vill spela först in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen är det inte alls fel att höja med SC på SH-bord. Höj alla händer du vill spela först in.

 

Well, på dessa nivåer där det är svårt att köpa potterna i efterhand funderar jag verkligen över det. Brukar bli dyrt att dra också, och ännu svårare att få betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen är det inte alls fel att höja med SC på SH-bord. Höj alla händer du vill spela först in.

 

Well, på dessa nivåer där det är svårt att köpa potterna i efterhand funderar jag verkligen över det. Brukar bli dyrt att dra också, och ännu svårare att få betalt.

Ja, ok. I så fall är det väl bara att slänga små SC ur position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen är det inte alls fel att höja med SC på SH-bord. Höj alla händer du vill spela först in.

 

Well, på dessa nivåer där det är svårt att köpa potterna i efterhand funderar jag verkligen över det. Brukar bli dyrt att dra också, och ännu svårare att få betalt.

Ja, ok. I så fall är det väl bara att slänga små SC ur position?

 

Enligt mig iaf. Beror ju iof på hur bordet ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen är det inte alls fel att höja med SC på SH-bord. Höj alla händer du vill spela först in.

 

Well, på dessa nivåer där det är svårt att köpa potterna i efterhand funderar jag verkligen över det. Brukar bli dyrt att dra också, och ännu svårare att få betalt.

Ja, ok. I så fall är det väl bara att slänga små SC ur position?

Enligt mig iaf. Beror ju iof på hur bordet ser ut.

Absolut, håller helt med dig. Fick uppfattningen att du förordade limp, vilket jag inte älskar, men det funkar kanske också på bord där motspelarna är perceptiva som döva fladdermöss. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...