Gå till innehåll

Amatör tunering


isberg

Recommended Posts

Tja ! Vi är ett gäng som har tänkt dra igång en poker tunering. vi har tänkt oss runt 20-30 personer. Först och främst undrar jag hur man ska fördela prispengarna i %. vad är rimligt lixom. Sen undrar jag hur man flytta folk från borden, menar om det åker ut 4 man på ett bord jätte fort. Några speciella saker man bör tänka på? vi vet att det kommer bli lite "se & lära" första gången men vill ju att det ska flyta på så bra som möjligt, så alla tips och all hjälp är välkommet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja ! Vi är ett gäng som har tänkt dra igång en poker tunering. vi har tänkt oss runt 20-30 personer. Först och främst undrar jag hur man ska fördela prispengarna i %. vad är rimligt lixom. Sen undrar jag hur man flytta folk från borden, menar om det åker ut 4 man på ett bord jätte fort. Några speciella saker man bör tänka på? vi vet att det kommer bli lite "se & lära" första gången men vill ju att det ska flyta på så bra som möjligt, så alla tips och all hjälp är välkommet.

Pristruktur liknande detta kanske blir bra?

-20 pers

1. 50%

2. 30%

3. 20%

 

30 pers

1. 50%

2. 25%

3. 15%

4. 10%

 

Ang flytt av spelare/bord

Antaligen är ni max 8-9st per bord. Är det 30 pers är det väl 4 bord lagom (8+8+7+7)

 

Om ett flertal åker ut försöker ni då jämna ut borden, är det tex 8+8+6+6 flyttar ni 1 från varsitt bord med 8 pers till dom 2 där det är mindre (så det är 7pers/varje). Sen håller ni på så tills det blir 24 pers (om det är max 8 pers/bord) då bryter ni ett bord så det blir 3 totalt.. löser sig tillslut :D

 

Finns nog ett antal trådar på forumet om detta.. sen har jag för mig det finns en bra artikel på poker.se också.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...