Gå till innehåll

VM Drömelvan


jaroiten

Recommended Posts

  • Svars 143
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Katastrof.

 

I mitt första lag bytte jag ut Gerrard mot Gattuso i sista stund för att slippa ha en skadad spelare i elvan. Ni vet hur smart det var.

 

I det andra har jag skrapat ihop 36 poäng med sju spelare som hittills spelat. Bästa poängplockaren är Rami Shaaban... Hoppas att Ji-Sung Park gör 7-8 mål i första matchen så ska allt nog bli bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen bra första omgång för något av mina lag. Första laget hade jag Klose, men bytte ut honom mot Henke eftersom sverige hade lättare motstånd. Han fick även vara kapten. Tog även med Ljungberg, Källström och Shaaban och det blev ju inte mkt p på nån av dem. Har några Brassar kvar som kan rätta mig lite där iaf.

I det andra laget hade jag valt att satsa på portugal då de hade rätt lätt grupp. Hade 8 spelare. 3 backar, hade först Valente, men hörde att han var skadad, så valde några andra från den troliga startelvan. Visade sig att endast Meira spelade. På mitten hade jag Deco, som jag helt missat att han var skadad, Maniche som knappt fick spela och Ronaldo som hade flera chanser som borde ha varit mål, men istället blev det ett gult kort. Den enda som gjorde skapligt ifrån sig var Pauleta. Övriga i laget var mexare, Corona i målet eftersom Oswaldo inte skulle vara med, de gick ju bra. En back som inte fick spela, en mittfältare som inte fick spela och Fonseca på topp som knappt fick spela.

 

Men nu tar jag igen. har bytt in 3 spanjorer som jag chansar på i mitt portugal lag nu som förhoppningsvis ska producera. Sedan i första laget blev det att fylla upp med brassar. Många omgångar kvar. Nu jäklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inför nästa omgång har jag bytt ut 3 spelare..

 

Min nuvarande startelva..

 

P PT Pris

Shaaban, Rami SWE Målvakt Lagkapten 18 18 100 000

Jiranek, Martin CZE Back 2 2 1 000 000

Cole, Ashley ENG Back 9 9 1 100 000

Grosso, Fabio ITA Back 9 9 1 000 000

Jin-Cheul, Choi KOR Back 0 0 350 000

Iniesta, Andres ESP Mittfält 0 0 900 000

Cole, Joe ENG Mittfält 7 7 1 150 000

Pirlo, Andrea ITA Mittfält 27 27 1 500 000

Simao, Sabrosa POR Mittfält 7 7 1 000 000

Antonio Reyes, ESP Anfall 0 0 1 200 000

Toni, Luca ITA Anfall 9 9 1 700 000

 

 

så till omgång 2 tänkte jag göra mina 3 byten...

 

Luca Toni bytar jag mot Peter crouch

 

Simao Sabrosa byter jag mot Steven gerrard

 

Andrea Pirlo mot Tomas rosicky eller frank lampard..

varför jag bytar ut 3 spelare mot 3 engelsmän är för ja tror engelsmännen kommer mala ner trinidad på mittfältet samtidigt som crounch står i straffområdet o tar lite höjdbollar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inför nästa omgång har jag bytt ut 3 spelare..

 

Min nuvarande startelva..

 

P PT Pris

Shaaban, Rami SWE Målvakt Lagkapten 18 18 100 000

Jiranek, Martin CZE Back 2 2 1 000 000

Cole, Ashley ENG Back 9 9 1 100 000

Grosso, Fabio ITA Back 9 9 1 000 000

Jin-Cheul, Choi KOR Back 0 0 350 000

Iniesta, Andres ESP Mittfält 0 0 900 000

Cole, Joe ENG Mittfält 7 7 1 150 000

Pirlo, Andrea ITA Mittfält 27 27 1 500 000

Simao, Sabrosa POR Mittfält 7 7 1 000 000

Antonio Reyes, ESP Anfall 0 0 1 200 000

Toni, Luca ITA Anfall 9 9 1 700 000

 

 

så till omgång 2 tänkte jag göra mina 3 byten...

 

Luca Toni bytar jag mot Peter crouch

 

Simao Sabrosa byter jag mot Steven gerrard

 

Andrea Pirlo mot Tomas rosicky eller frank lampard..

varför jag bytar ut 3 spelare mot 3 engelsmän är för ja tror engelsmännen kommer mala ner trinidad på mittfältet samtidigt som crounch står i straffområdet o tar lite höjdbollar...

 

har också shaaban i mål, känns som man inte behöver byta ut han då målvakten inte plockar så mycket poäng.

 

Vet nån om Deco spelar nästa match, annars byter ja han på J.Cole.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hur går det för alla då?

 

Själv ligger jag ok till (134:e plats med 516 poäng nu), även fast mina chanser på London resan är mer eller mindre körda. Har ju bara 4 spelare kvar (Malouda, Valente, Zambrotta och Grosso), men får ju 3 nya byten och just nu ligger Totti, Zidane och Toni på listan över nykomlingar. Men mycket kan ändras innan deadline ikväll. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det för alla då?

 

Själv ligger jag ok till (134:e plats med 516 poäng nu), även fast mina chanser på London resan är mer eller mindre körda. Har ju bara 4 spelare kvar (Malouda, Valente, Zambrotta och Grosso), men får ju 3 nya byten och just nu ligger Totti, Zidane och Toni på listan över nykomlingar. Men mycket kan ändras innan deadline ikväll. :roll:

 

ITM för mig!! 74 plats, nu gäller det att spurta, har sex spelare på fel lag innan byte men de som bli kvar är två backar och en billlig målis så jag ligger helt ok till. De flesta lagen på t.ex. topplistan sitter dessutom i samma sits med många brasilianare och argentinare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...