Gå till innehåll

NLT - Trn, Tvåpar med jobbig turn


Sansrom

Recommended Posts

Party $109 MTT, ca 280 startande typ 110 kvar.

 

Blinds 150/300, min stack 7500 (runt snitt), fi täcker.

 

Fi är en kompetent snubbe som jag mötte i en $55-MTT tidigare i veckan, där han kom ganska långt. Han är tight-aggro och rätt trixig, har sett honom göra ett par moves.

 

Preflop:

Får A :spade: Q :spade: UTG+2, höjer upp till 900. Fi och knappen synar.

 

Pott: 3150

 

Flopp: A :club: Q :club: 5 :heart:

Jag betar 2000, fi synar, knappen lägger.

 

Pott: 7150

 

Turn: K :club:

Tråååååkigt turnkort. Jag har nu ca 4500 kvar. Ställa in? Check-folda? Kan jag lägga med tanke på min stack i förhållande till potten? Vad ska han ha som jag slår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att cl K är så förskräcklig. Tror inte att han har färgen så ofta, vilka Sc komb synar han med pre med det bettet i förhållande till stackdjupet? Du får absolut inte lägga dig här tycker jag. Tycker du ska skydda handen med ett bet, inställ.

Edit: AK är väl den troligaste handen men han slår nog om pre ganska ofta med den. Han kan ha AJs, KQs, eller AXs ibland anser jag men det är nog marginellt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för (de få) kommentarerna. ;) 2/3 av alla som röstade vill trycka turn också, och det gjorde jag med. När jag såg turn svor jag högt, jämförde min stack med potten och kom fram till att jag inte kan komma undan. Först efteråt funderade jag på om det går. Vet faktiskt fortfarande inte. Vad ska han ha?

 

Händer jag slår:

Ax (x < Q): Skulle en tight spelare spela AJ och sämre mot höjning av en TAG i tidig position? Tror inte det. Vid färgdrag utöver ess-träffen måste de vara offsuit (doh!), vilket jag ser som nästan omöjligt att han skulle spela. Alltså sämre A med färgdrag är nästan uteslutet, sämre A utan färgdrag är möjligt men osannolikt.

 

KQs: Kanske. Han kan tro att jag betar tom på flop och tar en syn för att se vad jag gör på turn. Jävligt konstigt spelat ändå i så fall, så... nä.

 

Split:

AQ: Tja, varför inte? Syn preflop är väl ok, även syn på flop för att trappa en eventuell AK eller nåt.

 

Händer som slår mig:

AK: Möjligt. Han är aggro, men kan få för sig att trixa ibland. Med de stats och den read jag har bör han ha höjt preflop eller på flop, men kan inte veta så noga.

 

Färg/Royal: Inte troligt. JTc, T9c, 98c. Kanske. Tror inte han skulle syna med dem preflop med gällande stackdjup, men man vet aldrig med en sådan fi.

 

Stege: Nä, han skulle inte syna på flop med en gutshot utan extradrag, inte han.

 

Set: AA, KK, QQ inte så troligt med tanke på PF-spel och mina blockers, men 55 är väl en möjlighet.

 

Slutsats:

Ingen aning. Fortfarande. ;) Ett av de jobbigaste lägen jag har varit i med så grunda stackar. Men efter ovanstående analys borde det gå att komma undan. Eller fan, gör det det? Finns ju liksom ingen hand som jättetrolig här. Han har helt enkelt snurrat upp mig totalt. Någon som har en kommentar innan jag avslöjar resultatet? Djens, parre, Mats, -_-, joggy, Hjort, psykologen, jimmy, RaMz, Ector, Morbo, Jesus, Fossilman, någon annan, help me please! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...