Gå till innehåll

134k hand ip_control mot tiltmenot NL200/400


Komodo

Recommended Posts

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Så vem är ip_control. Jag har sett honom spela en hel del. Själv är jag helkass på headsup och ser det mer som ett mindgame där starkast psyke vinner. Han donerade mycket de första gångerna jag såg honom, speciellt till bad_ip där han var upp 360k USD men 2 timmar senare hade en förlust på 200k...

 

Den senaste tiden har det gått väldigt bra av det jag sett. Om det är tur, varians eller skill det har jag inte en aning om. Man kan ju spekulera över varför han valt namnet (Vill kontrollera bad_ip??)

 

Edit: Man börjar bli gammal och ordblind

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vem är ip_control. Jag har sett honom spela en hel del. Själv är jag helkass på headsup och ser det mer som ett mindgame där starkast psyke vinner. Han donerade mycket de första gångerna jag såg honom, speciellt till bad_ip där han en när jag tittade mig var upp 360k USD men 2 timmar senare hade en förlust på 200k...

 

Den senaste tiden har det gått väldigt bra av det jag sett. Om det är tur, varians eller skill det har jag inte en aning om. Man kan ju spekulera över varför han valt namnet (Vill kontrollera bad_ip??)

 

Per Ummer som tidigare ägde Multipoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänka på att grabbarna spelar heads up, det är inte alltför skämmigt att se en flopp med en K2...

 

Men att syna en all in i det läget är tveksamt. :?

 

Handen började med att ip höjde kraftigt, TmN återhöjde hyffsat. ip gjorde då en rejäl återhöjning, TmN återhöjde så att ip bara kunde bli all-in vid en syn. Men i det läget var ip nog tvungen att syna med vilka två som helst... Jag tror han hade mer i potten då än vad han hade kvar. Så även om jag inte kan försvara ip så började handen som en bluff, och när TmN återhöjde det var då ip gjorde sitt misstag att höja honom kraftigt. All-in synen som följde vart väl rätt, men det tack vare felaktigt spel innan.

 

Men jag tror dom var suited... ;)

 

Hehe, okej, så var hela scenariot då. Men det jag blir lite less på är att folk säger att han i det läget hade en "read" ir vad fan som, istället för som vid NL20 kalla det dåligt spel.

 

Påminner mkt om Monte Carlo Millions förra året när Phil Ivey går loss efter floppen och den andra försöker om och om igen. Fast det spelet vågar jag inte ens analysera. :D

 

ip_control är Hummer och TMN är Sonnert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vem är ip_control. Jag har sett honom spela en hel del. Själv är jag helkass på headsup och ser det mer som ett mindgame där starkast psyke vinner. Han donerade mycket de första gångerna jag såg honom, speciellt till bad_ip där han en när jag tittade mig var upp 360k USD men 2 timmar senare hade en förlust på 200k...

 

Den senaste tiden har det gått väldigt bra av det jag sett. Om det är tur, varians eller skill det har jag inte en aning om. Man kan ju spekulera över varför han valt namnet (Vill kontrollera bad_ip??)

 

Per Ummer som tidigare ägde Multipoker.

 

Är det så? Han har ju en dagbok här som visar att han spelar turneringar i vegas med blandat resultat. Fattar inte varför han bryr sig om såna småturneringar med 3-5k i inköp när han ofta sitter och spelar NL200/400 HU med 40k inköp...

Förresten borde inte du jobba macroman ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är det så? Han har ju en dagbok här som visar att han spelar turneringar i vegas med blandat resultat. Fattar inte varför han bryr sig om såna småturneringar med 3-5k i inköp när han ofta sitter och spelar NL200/400 HU med 40k inköp...

Förresten borde inte du jobba macroman ;)

 

Kanske inte går så många turneringar med högre inköp med många deltagare?

 

Och ett förstapris typ $350k i en sån turnering är väl inte helt fel heller? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då fick vi en förklaring på hur handen spelats från en som sett och helt plötsligt känns den helt ok, såna saker händer en del när man lirar på höga nivåer, folk försöker stjäla och det mesta sitter den men ibland lickas Fi hitta några bra kort och trycker emot.

 

Alla som sett high stakes poker med de främsta i världen på cashgame vet att detta förekommer flitigt. Såg senast igår Sammy Farha raisa till 25000$ i en 10000$pott preflop med 57 offsuit, detta efter två limpat in innan honom. Visst ser spelet vansinningt ut men spelet i high stake skiljer sig rikrigt riktigt mycket från spelet NL 20-2000 fullring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadå, det är väl inget konstigt med att en LAG raisar i position efter att folk limpat...

 

Det är ju rerereraise som inte är så jävla lyckat i den specifika handen vi talar om här.

 

Visst, handen är inte rätt spelad, men jag säger bara att då och då fastnar även proffs i liknande situationer, mitt exempel var väl inte jättelyckat. Men ta istället exemplet med Phil Ivey heads up final mot en kille i en turnering där de rerererereraisar varandra för att sedan folda. Hade lika gärna kunnat bli så här med om nu inte FI satt på AK, för själva synen hoppas jag du inser att han inte har nåt val att göra.

 

Jag menar när han gör re-raisen eller rere-raisen på FI så finns det ju stor chans att FI slänger alla Kx och lägre samt A10, kanske tom AJ. Skulle vara kul att se exakt handhistorik för just denna handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite offtopic men vet någon vem som donerade

1. -ANTONIUS- €81,151

2. Nohend €53,432

 

igår/inatt/imorse?

 

Det gick ganska vilt till på omaha 25/50 imorse. Dom där 2 herrarna dominerade bordet ganska duktigt. Dom som donerade var en snubbe från Cypern och en från sthlm. Minns inte deras nick tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadå, det är väl inget konstigt med att en LAG raisar i position efter att folk limpat...

 

Det är ju rerereraise som inte är så jävla lyckat i den specifika handen vi talar om här.

 

Visst, handen är inte rätt spelad, men jag säger bara att då och då fastnar även proffs i liknande situationer, mitt exempel var väl inte jättelyckat. Men ta istället exemplet med Phil Ivey heads up final mot en kille i en turnering där de rerererereraisar varandra för att sedan folda. Hade lika gärna kunnat bli så här med om nu inte FI satt på AK, för själva synen hoppas jag du inser att han inte har nåt val att göra.

 

Jag menar när han gör re-raisen eller rere-raisen på FI så finns det ju stor chans att FI slänger alla Kx och lägre samt A10, kanske tom AJ. Skulle vara kul att se exakt handhistorik för just denna handen.

 

 

Grejen med Ivey-handen är väl att det är den sjukaste readen någonsin och ärligt talat skulle han aldrig kunnat spela den handen så på nätet. Dessutom är det ganska stor skillnad på pre- och postfloppspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadå, det är väl inget konstigt med att en LAG raisar i position efter att folk limpat...

 

Det är ju rerereraise som inte är så jävla lyckat i den specifika handen vi talar om här.

 

Visst, handen är inte rätt spelad, men jag säger bara att då och då fastnar även proffs i liknande situationer, mitt exempel var väl inte jättelyckat. Men ta istället exemplet med Phil Ivey heads up final mot en kille i en turnering där de rerererereraisar varandra för att sedan folda. Hade lika gärna kunnat bli så här med om nu inte FI satt på AK, för själva synen hoppas jag du inser att han inte har nåt val att göra.

 

Jag menar när han gör re-raisen eller rere-raisen på FI så finns det ju stor chans att FI slänger alla Kx och lägre samt A10, kanske tom AJ. Skulle vara kul att se exakt handhistorik för just denna handen.

 

 

Grejen med Ivey-handen är väl att det är den sjukaste readen någonsin och ärligt talat skulle han aldrig kunnat spela den handen så på nätet. Dessutom är det ganska stor skillnad på pre- och postfloppspel.

 

Jo sant, men sannolikheten att FI ska lägga är faktiskt rätt hög som jag skrev om du visat styrka 3-4 ggr. Finns egentligen bara AK,AQ,AJ,AA,KK,QQ,JJ som FI kan syna/raisa med.

Samtidigt fattar jag ju vad du menar, men hade han ex synat efter att ha raisat två ggr så visar han ju snarare svaghet än styrka och hade antagligen kommit allin ändå. Beronde naturligtvis på floppen och oddsen han får.

 

Är väl egentligen bara att säga att det är en bluff going wrong, tycker inte det är helt tokigt spelat trots allt. Reslutatet hade lika gärna kunnat vara att han plockat upp några 1000$ från FI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån nämde att dessa omtalade herrar spelade på Prima's nätverk.

Det är väl bl.a PartyPoker va?

Hur är det med Expekt? Där lirade ju Sweigh förut och TheSea men jag har inte sett till dom på länge.

 

Party är inte prima, Prima är nordicbet,bet365 osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirar patrik antonius ofta Heads Up på nätet? å på vilken site?

 

Kolla högsta Limit-borden på Ongame nätverket (pokerroom, betsson, eurobet, betonbet osv.)

Han spelar under nick AllTheWomen. Ibland lånar han ut detta konto till andra bla. Mikael Thuritz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I_Knockout_U posted small blind ($200)

Zweig posted big blind ($400)

I_Knockout_U raised for $1,000

Zweig raised for $4,800

I_Knockout_U called for $4,000

Dealing the Flop( 6s 7d 7s )

Zweig bet for $9,600

I_Knockout_U, you have 10 seconds to respond

I_Knockout_U called for $9,600 Dealing the turn( 8h ) Zweig checked

I_Knockout_U bet for $18,400

Zweig called for $18,400

Dealing the river( 4s )

I_Knockout_U bet for $32,000

Zweig went all-in for $66,943.50

I_Knockout_U called for $34,943.50

I_Knockout_U shows a Straight, Ten high

( 10h 9c 8h 7d 6s )

Zweig shows a Flush, Spades

( Js 7s 6s 4s 3s )

Zweig WINS $200,286 with a Flush, Spades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...