Gå till innehåll

Köptips för ny TFT-skärm?


Zyr

Recommended Posts

Hur är det att spela 3d spel på Dell skärmen?

Jag vet, det är 16ms responstid, men hur fungerar det i praktiken?

 

Det ska inte vara några problemvad jag har hört att köra spel, kan kankse bli lite ghosting på fps men med tanke på priset så uppfyller den de krav man förväntar sig.

 

Jag sitter själv och funderar på en Dell 2005FPW, men jag har läst att man inte kan köra 4st bord samtidigt utan överlappning vilket är lite tråkigt.

 

Min följdfråga blir således, går det inte att spela 4 bord om man vänder skärmen nittio grader (porträttformat) vilket är möjligt med denna skärm. Kan inte någon som äger en sådan testa detta :).

 

Det är inte möjligt (jag har inte någon själv, men jag lovar att bredden i porträttformat inte räcker till).

 

Kan rekommendera en 2001FP. Fick min häromdagen och jag är mycket nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 372
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur är det att spela 3d spel på Dell skärmen?

Jag vet, det är 16ms responstid, men hur fungerar det i praktiken?

 

Brorsan, som spelar en del, har fått en Dell 2001FP nu. Han säger att det är helt OK att spela på den. Inga som helst problem med ghostning. Han spelar BF2, CoD och andra FPS-lir. Jag har själv kollat in när han spelar på skärmen och det verkar helt OK vad jag kan se, även om jag inte är någon spelare. Filmer flyter också utan några som helst problem med ghostning.

 

Själv fick jag min Dell 2001FP i torsdags, men har inte packat upp den än. Ska göra det när jag kommer hem på söndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är inte möjligt (jag har inte någon själv, men jag lovar att bredden i porträttformat inte räcker till).

 

Kan rekommendera en 2001FP. Fick min häromdagen och jag är mycket nöjd.

 

Vet inte om du och jag tänker likadant men det jag menar är på höjden. Man vänder på skärmen och har borden ovanför varandra dvs helt lodrätt placerade. Men enligt mina uträkningar så får man bara plats med 3 party bord. Kan någon bekräfta att detta stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är inte möjligt (jag har inte någon själv, men jag lovar att bredden i porträttformat inte räcker till).

 

Kan rekommendera en 2001FP. Fick min häromdagen och jag är mycket nöjd.

 

Vet inte om du och jag tänker likadant men det jag menar är på höjden. Man vänder på skärmen och har borden ovanför varandra dvs helt lodrätt placerade. Men enligt mina uträkningar så får man bara plats med 3 party bord. Kan någon bekräfta att detta stämmer.

 

Jo, det var så jag menade. Fast jag trodde att du ville ha två fönster i bredd och det går såklart inte. Jag har svårt att tro att du får in mer än tre på höjden. (Jag vet inte ens om det går att ha den skärmen i porträttläge, men det gör det kanske.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det möjligen någon som kan posta lite skärmdumpar med sina respektive skärmar med ett antal pokerbord uppe så man kan se skillnad mellan ex:

Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Resolution : 1680 x 1050 (WUXGA) 5074 kr ink moms o frakt

och:

Dell Ultrasharp 20" 2001FP Resolution : 1600 x 1200 (UXGA) pris: 5436 kr ink moms o frakt

 

står lite i valet o kvalet vilken man ska välja? alt 2x17" (Samsung 710T 17" TFT Silver Analog&DVI 12ms 2795kr )för ungefär samma pris, på dessa får man upp 4 party bord utan allt för stor överlappning

 

visst är det häftigare med widescreen men är det mer praktiskt? wide är väl snarare mer tänkt att användas när man tittar på film/tv men det kanske bara är en vanesak om man även kan använda detta format till datorn.

 

sen vad är det där med "kuponger" via dell??? någon som kan förklara lite mer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det möjligen någon som kan posta lite skärmdumpar med sina respektive skärmar med ett antal pokerbord uppe så man kan se skillnad mellan ex:

Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Resolution : 1680 x 1050 (WUXGA) 5074 kr ink moms o frakt

och:

Dell Ultrasharp 20" 2001FP Resolution : 1600 x 1200 (UXGA) pris: 5436 kr ink moms o frakt

 

Här är fyra bord på B2B i 1600*1200:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/b2b.png

 

Här är fyra bord på Prima i 1600*1200:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/prima.png

 

På B2B går borden in helt perfekt, men på Prima är man tvungen att överlappa lite om man vill ha kvar sin aktivitetslist längst ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På B2B går borden in helt perfekt, men på Prima är man tvungen att överlappa lite om man vill ha kvar sin aktivitetslist längst ner.

 

Å andra sidan har Prima miniview.

 

Bord från Party och Absolute går även de in på samma fina sätt som B2B-borden, även om jag inte orkar ta screenshots för att bevisa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen som körde med denna upplösning: 20" widescreen LCD Resolution : 1680 x 1050 (WUXGA)

o gärna med lite partybord om det är någon som orkar...

 

sen e kvarstår frågan om man ska ha två 17 tummare lr en FET 20 tummare, wide lr inte...

 

nån som hade koll på "kupong" dealen med dell? fö så verkar deras pris mkt bra på större tft skärmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen som körde med denna upplösning: 20" widescreen LCD Resolution : 1680 x 1050 (WUXGA)

o gärna med lite partybord om det är någon som orkar...

 

sen e kvarstår frågan om man ska ha två 17 tummare lr en FET 20 tummare, wide lr inte...

 

Har du ens brytt dig om att läsa resten av tråden? Börja med sidan 3.

 

nån som hade koll på "kupong" dealen med dell? fö så verkar deras pris mkt bra på större tft skärmar

 

Kuponger är endast för USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog ha valt en 24" 2405FPW om jag fick välja. Den kan man också köra i porträttläge eller vad det nu kallas på svenska, och Samsung verkar ha uppdaterat till ännu bättre specs nu än förut.

 

Lång url till samsung

 

 

De var dessutom ruskigt prisvärda för ett tag sedan då man kunde få en för typ 6000:- om man gick ihop och samköpte ett par stycken. Det var ungefär halva priset jämfört med konkurrenternas lika stora skärmar då, men nu verkar priset ha gått upp igen och leveranstiden är dessutom lång (av någon outgrundlig anledning). Det är ändå den skärmen jag skulle välja att satsa på framför en 20-21"-are.

 

Lång jävla url till Dell

 

 

jezaja - Pill af urls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns ytterligare ett alternativ.

Hp 23"

 

Har iaf beställt EN Dell till slut. Undrar nu om jag vill ha en till om spelar in tillräckligt med pengar. Vad krävs av mitt grafikkort då? Har ett med 2 utgångar nu, en av varje och kör adapter på den ena så jag kan köra två vanliga gamla skärmar. Men om man vill ha två TFT vad gäller då? Finns det adaptrar till det också eller är tekníken inte möjlig åt det hållet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har iaf beställt EN Dell till slut. Undrar nu om jag vill ha en till om spelar in tillräckligt med pengar. Vad krävs av mitt grafikkort då? Har ett med 2 utgångar nu, en av varje och kör adapter på den ena så jag kan köra två vanliga gamla skärmar. Men om man vill ha två TFT vad gäller då? Finns det adaptrar till det också eller är tekníken inte möjlig åt det hållet?

 

Dell 2001FP kan köras både analogt och digitalt, så har du två sådana skärmar är det inget problem. De allra flesta dyrare TFT-skärmar har möjlighet att köra både digitalt och analogt. Billiga TFT går ofta bara att köra analogt. Helst vill man inte köra en sådan skärm analogt, för du får sämre bild. Det finns grafikkort som har två DVI-utgångar istället för en DVI och en D-sub. Exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Resolution : 1680 x 1050 (WUXGA) 5074 kr ink moms o frakt

och:

Dell Ultrasharp 20" 2001FP Resolution : 1600 x 1200 (UXGA) pris: 5436 kr ink moms o frakt

 

Var hittar du dom priserna?? Tror aldrig jag sett dom för under 7000. Var det något specialerbjudande eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Resolution : 1680 x 1050 (WUXGA) 5074 kr ink moms o frakt

och:

Dell Ultrasharp 20" 2001FP Resolution : 1600 x 1200 (UXGA) pris: 5436 kr ink moms o frakt

 

Var hittar du dom priserna?? Tror aldrig jag sett dom för under 7000. Var det något specialerbjudande eller?

 

De hade ett specialerbjudande under juni. Det verkar ganska vanligt att de kör tillfälliga kampanjer på 2001FP, om du funderar på att köpa en kan det vara läge att vänta ett par månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...