Gå till innehåll

NLT - SnG, HU, hva er en bra score?


Borax

Recommended Posts

Hei,

 

Er det noen som har litt erfaring med HU SnGs og kan fortelle meg hva som er en god score på level 5.5$, 11$, 22$ ?

 

Jeg trenger å trene på HU ettersom jeg taper for ofte i 10 player SnG når jeg kommer HU.

 

Også - er det bedre øvelse i turbo HU enn i vanlige?

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hei,

 

Er det noen som har litt erfaring med HU SnGs og kan fortelle meg hva som er en god score på level 5.5$, 11$, 22$ ?

 

Jeg trenger å trene på HU ettersom jeg taper for ofte i 10 player SnG når jeg kommer HU.

 

Også - er det bedre øvelse i turbo HU enn i vanlige?

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Hva som er en god score vet jag ikke, men hvis du trenger å trene HU for o spille bedre i SnG's så rekommenderar jeg att spille turbo.

 

Jag visste inte att jag kunde norska! :D

 

I turbo-HU-SnG's så kommer blindsen upp i storlek fortare och du hamnar snabbare i en situation som liknar den i en 10-manna SnG. Om du spelar vanlig HU-SnG så kommer du att spendera en massa tid på att spela HU med stora stackar i förhållande till blindsen, vilket du inte har lika mycket nytta av i en 10-manna SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu svär jag nästan i kyrkan, men jag föredrar CG för HU-spel. Rejken är grym, men min erfarenhet är att motståndet i regel är mycket fiskigare i CG än sng. Då jämför jag NL50 och NL100 med säg 20$ och 50$ SNG. Men det kanske är en skev jämförelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu svär jag nästan i kyrkan, men jag föredrar CG för HU-spel. Rejken är grym, men min erfarenhet är att motståndet i regel är mycket fiskigare i CG än sng. Då jämför jag NL50 och NL100 med säg 20$ och 50$ SNG. Men det kanske är en skev jämförelse?

 

Ger nog mer $, men man behöver lite starkare psyke för det kan svänga rejält. Sedan är det mindre bra om man vill öva inför HU-spel i turneringar där blindsen ökar, blir ju mycket deepstack spel i CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Takk for tips. Turbo HU ser mest lovende ut syns jeg.

Jeg tror jeg prøver meg en stund på turbo HU 5.5$ med målsetning

60-65% win og ser hvordan det går.

 

Jeg spiller uansett cash game, men bare på NL 0.5/0.25$ (50$ buy in).

Ellers blir det mest 22$ SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...