Gå till innehåll

Bli aggressiv med monsterdrag mot en fisk?


Recommended Posts

** Game ID 787927691 starting - 2006-05-10 21:46:10

** Something Down [Hold 'em] (1.50|3.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- HERO (MP) sitting in seat 1 with $292.50

- Button sitting in seat 2 with $604.30 [Dealer]

- (Sitting out) sitting in seat 3 with $300.00 [sitting out]

- SB sitting in seat 4 with $348.16 (hygglig spelare, semi-tight, aggressiv).

- BB sitting in seat 5 with $285.75 (Calling station)

- UTG sitting in seat 6 with $281.40

 

SB posted the small blind - $1.50

BB posted the big blind - $3.00

** Dealing card to HERO: 6 of Hearts, 8 of Hearts

UTG folded

HERO called - $3.00

Button folded

SB called - $3.00

BB bet - $15.00 (höjer ungefär 10% av händerna och han är ur position här, så han har troligen en helt OK hand här)

HERO called - $15.00

SB called - $15.00´(ingen read direkt, troligen synar han mest för att han vill spela händer mot fisken)

 

** Dealing the flop: 9 of Hearts, Ace of Hearts, 7 of Spades

SB checked

BB bet - $17.00

HERO called - $17.00

SB called - $17.00

 

** Dealing the turn: 6 of Clubs

SB checked

BB bet - $39.00

HERO called - $39.00

SB called - $39.00

 

** Dealing the river: King of Diamonds

SB checked

BB checked

HERO - $115.00

 

 

End of game 787927691

 

Mina frågor är:

- Mot fiskar, är det lönsamt att höja med sina fina drag, eller skall man bara hoppas på att klonka och att han ska betala av?

- Skulle jag ha spelat annorlunda på någon gata? Om jag inte tror att jag kan vinna en showdown, är det korrekt att bluffa mot en fisk här?

- Kan SB ha ett högre färgdrag och hur skall man anpassa sig till den möjligheten? Känns ju onekligen som han antingen har ett väldigt dåligt ess, en 9:a, eller ett drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte vara tyken på nåt sätt, men är det inte du som är fisken när du går med på dom skithänderna?

 

Folk skriver fisk fisk överallt i var och varannt inlägg här tycker jag. En del borde se över sitt eget bo tyucker jag

 

Håller inte med. Ibland för att variera sig kan det va bra att ta en syn med en dylik hand.

 

Postflop skulle doktorn ordinera en kraftig raise på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte vara tyken på nåt sätt, men är det inte du som är fisken när du går med på dom skithänderna?

 

Folk skriver fisk fisk överallt i var och varannt inlägg här tycker jag. En del borde se över sitt eget bo tyucker jag

 

inget fel att spela 6-8s ibland på de nivåerna, har du inget vettigt o säga så va tyst.

 

Tycker du spelar rätt, bluffen kan man disskutera, antagligen har fi AQ-AT och synar kanske en bet där.

Man skulle ju kunna re-raise på floppen också, kan dock bli svårt om turn är blank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar bara att folk ofta skriver fisken syna med bla bla "jävla fisk" när det är ens själv fel att man ofta limpade med på sämre händer änm man normalt sett gör och på det viset sätter man sig själv i i klistret.

 

jag skulle hellre höjt med den handen innan flop isåfall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte vara tyken på nåt sätt, men är det inte du som är fisken när du går med på dom skithänderna?

 

Folk skriver fisk fisk överallt i var och varannt inlägg här tycker jag. En del borde se över sitt eget bo tyucker jag

 

Vilka händer synar du höjningar med preflop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte vara tyken på nåt sätt, men är det inte du som är fisken när du går med på dom skithänderna?

 

Folk skriver fisk fisk överallt i var och varannt inlägg här tycker jag. En del borde se över sitt eget bo tyucker jag

 

Hehe =)

 

Jag är en ganska solid spelare (22/9/3) och mixar gärna upp mitt spel och limpar luriga händer när borden är lite mjukare (inte så mkt raisande).

 

Vad representerar du på river?

 

AT/AJ?

 

Nej, jag vet inte riktigt vad jag skulle kunna tänkas representera. Något som slår hans hand iaf.

 

Hursomhelst, vad gör man när man bara synat med dragen. Känns lite vekt att bara checka och ge upp potten.

 

För övrigt så tycker jag i efterhand att beten på river var alldeles för stor. 70-80 hade varit lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad representerar du på river?

 

AT/AJ?

 

Nej, jag vet inte riktigt vad jag skulle kunna tänkas representera. Något som slår hans hand iaf.

 

Hursomhelst, vad gör man när man bara synat med dragen. Känns lite vekt att bara checka och ge upp potten.

 

För övrigt så tycker jag i efterhand att beten på river var alldeles för stor. 70-80 hade varit lagom.

 

Behöver inte vara vekt att ge upp potten när du bara har synat ner, tror du att fisken ofta betalar av när draget sitter så lär han ju lika ofta eller oftare syna ditt riverbet när du missar.

Tycker check är rätt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riverbettet känns farligt :P speciellt om en callingstation är med i potten. Han kan juh ha hittat ett K på river och "måste" syna. Hatar själv att bluffa mot 2 pers på river. Dock snyggt om detta lyckades.

 

Tycker du ska höja antigen flopp eller turn, du har juh mkt mkt outs och kanske kan ta potten utan showdown. Bet/syn av fi1+fi2 visar juh ingen direkt styrka (fi1 gör antaligen cb på flopp och försöker se om ni har någe på turn).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte vara tyken på nåt sätt, men är det inte du som är fisken när du går med på dom skithänderna?

 

Folk skriver fisk fisk överallt i var och varannt inlägg här tycker jag. En del borde se över sitt eget bo tyucker jag

 

Håller inte med, finns många fördelar på att gå på sådana här händer, speciellt i flervägspotter. Han är ganska säkert oblockerad (ingen annan sitter med något av korten) och om dom går in så är dom väldigt svårlästa. Det är också väldigt viktigt att variera sitt spel så att motståndarna inte har superkoll på varje hand du har och hur du spelar den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelar fel på varje gata i stort sett.

 

Pre: Enkel höjning i CO, speciellt om bordet är "soft" med liten risk att någon spelar tillbaka.

 

Flop: Okej, du synade pre, men oavsett måste du slå om här. Du har galet bra equity mot BB:s HD och vill inte ha med SB på drag. Dessutom är det ju ett riktigt fjuttbet BB gör.

 

Turn: Okej du synade igen. BB lär väl han nån slags hand men här måste du slå om igen. 6:an gav dig fler outs och du vill inte ha kvar SB på drag.

 

River: Vilken han försöker du representera? Alla händer av värde slå du om med tidigare och vilka händer limpar du med i CO?. BB checkar ju mycket troligt ett A här och det verkar ju jättedumt att försöka bluffa en synstation på river (de älskar att syna och framförallt älskar de showdowns) i en trevägspott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Mot fiskar, är det lönsamt att höja med sina fina drag, eller skall man bara hoppas på att klonka och att han ska betala av?

 

Fördelen med fiskar är att de synar trots att brädan ser farlig ut efter rivern. De sätter dig sällan på stege eller färg. Ingen jättepanik att bygga pot alltså om det är en storfisk.

 

- Skulle jag ha spelat annorlunda på någon gata? Om jag inte tror att jag kan vinna en showdown, är det korrekt att bluffa mot en fisk här?

 

Är det en fisk bluffar man inte speciellt lätt om han redan lagt så mycket i potten. Därav är det väl inte speciellt lyckat att "överbygga" pot heller (se ovan). Mot en kompetent eller försiktig spelare har man ju desto större möjligheter att lyckas med en väl avvägd bluff om man nu skulle missa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är fel med 68s?! Den lämpar sig mycket bättre än t.ex JK i en flervägspott. Med stegdrag+färgdrag ska man vara aggressiv, men med tanke på fiskigt motstånd skulle jag nog checkat river istället för att försöka bluffa. Fiskarna är till för att betala av, svårt att bluffa synstationer. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelar fel på varje gata i stort sett.

 

Pre: Enkel höjning i CO, speciellt om bordet är "soft" med liten risk att någon spelar tillbaka.

 

Flop: Okej, du synade pre, men oavsett måste du slå om här. Du har galet bra equity mot BB:s HD och vill inte ha med SB på drag. Dessutom är det ju ett riktigt fjuttbet BB gör.

 

Turn: Okej du synade igen. BB lär väl han nån slags hand men här måste du slå om igen. 6:an gav dig fler outs och du vill inte ha kvar SB på drag.

 

River: Vilken han försöker du representera? Alla händer av värde slå du om med tidigare och vilka händer limpar du med i CO?. BB checkar ju mycket troligt ett A här och det verkar ju jättedumt att försöka bluffa en synstation på river (de älskar att syna och framförallt älskar de showdowns) i en trevägspott.

 

 

Håller med om allt det du säger här. Postade handen för att jag tycker att jag spelade den så sjukt fel hela vägen. Normalt höjer jag preflop, på floppen och på turn här (vilket du säkert har märkt när du spelat mot mig), men här provar jag nåt annat och jag spelar den i stort sett så dåligt man kan =)

 

Som tur är:

 

SB folded

BB folded

HERO mucks:

HERO wins $326.00 from the main pot

 

Antar att han hade något par, typ TT/JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...