Gå till innehåll

Problem efter ominstallation av Windows.


Formsvag

Recommended Posts

Ok, hyffsat OT här men jag har råkat ut för ett irriterande problem och hoppas att någon har något att bidra med.

 

Installerade Windows XP Pro SP2 nyligen (kört SP1 förut), allt fungerar kalas förutom Pacific Poker (aldrig haft problem förut). Rätt vad det är så dyker pacific, borden stängs och följande meddelande dyker upp: "The TCP/IP protocol is not installed properly". Har inga andra problem med något "uppkopplat" utan webbläsare, MSN, ftp, etc, etc fungerar felfritt.

 

Jag har avinstallerat och ominstallerat pacific flera gånger... Har någon någonsin råkat ut för något liknande felmeddelande? BTW så har felmeddelandefönstret "Poker" i rubrikraden, så jag utgår ifrån att det är från pacific det kommer. Kan det vara så att Pacific inte kommer överens med mitt nya antivirusprogram (Kaspersky)? Eller lirar helt enkelt inte Pacific med SP2? Några idéer? (Orkar ju inte installera om windows en andra gång på en vecka, hehe.)

 

/Sliter mitt hår

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag mailade dom det första jag gjorde. Men automailet jag fick därifrån sa att dom skulle göra sitt bästa för att svara inom 48h. Så jag tänkte att nån här kanske skulle vara snabbare. Hursom så har jag scannat efter spyware o grundligt scannat med antivirusprogrammet utan resultat.

 

Nu har jag dock fått svar från dom. Ett kilometerlångt mail som i stort sätt verkar gå ut på att avinstallera o installera igen men med en lista på portar jag ska öppna i brandväggen o lite annat smått o gott... Håller tummarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...