Gå till innehåll

NL - AA vs. KK vid bord med 10 players?


KalleAnka

Recommended Posts

tack för svaret, men det skulle alltså betyda att var 20 hand ska det finnas AA v KK vid bordet????

låter otrolig :)

Nej, sannolikheten för att det när någon redan fått AA också ska finnas KK ute bland 9 andra spelare är 1/20. Så sannolikheten att AA och KK båda ska delas ut vid en given hand är ju långt under 1/20.

 

P.S. Flyttar den här till texas hold'em eftersom det rör en specifik fråga kring detta spel. I HH-forumet diskuterar vi detaljerade beskrivningar av specifika händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 på 400? :shock:

 

Yxmatte ger:

Chansen att spelare x får AA är en på 220 (känt hoppas jag)

Dividerat med 10 spelare ger en på 22.

 

Chansen att spelare y får KK är också en på 220

Dividerat med 9 (efterssom en har AA) spelare ger en på 24

 

24*22 = en på 500

 

Nu är det ju inte helt korrekt att räkna så här, men särskilt långt från sanningen kommer man inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som en liten notis, och en nöt att försöka knäcka, så hände detta precis mig, eller inte mig, men 2 andra vid "mitt" bord:

2 pers går all-in före floppen, och båda, ja du läser rätt, båda har AA, och nu kommer det kluriga, dom sitter brevid varandra!! odds på det tack! ;)

Och som en tvist på det hela, handen efter får jag AA, synar en all-in av grabben brevid, som har JJ, och förlorar med en J på turn..

it´s a strange world... :roll:

 

förlåt för OT´andet också. feberfrossa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 på 400? :shock:

 

Yxmatte ger:

Chansen att spelare x får AA är en på 220 (känt hoppas jag)

Dividerat med 10 spelare ger en på 22.

 

Chansen att spelare y får KK är också en på 220

Dividerat med 9 (efterssom en har AA) spelare ger en på 24

 

24*22 = en på 500

 

Nu är det ju inte helt korrekt att räkna så här, men särskilt långt från sanningen kommer man inte.

 

Jag anser fortfarande att detta inte kan vara korrekt. var i ekvationen finns sannolikhetsfaktorn med att det ska dessutom ske i samma giv?

 

borde inte ekvationen vara x*y*z= ?

 

Om chansen heads up är 1 på 22600 (vilket jag vet att den är)

skulle enligt ovanstående exempel det se ut ungefär så här:

Chansen att spelare x får AA är en på 220 delat med 2 spelare =110

Chansen att spelare y får KK är en på 220 delat med 2 spelare =110( liten felfaktor då en redan har AA, men ingen större)

 

110*110 = en på 12100 och det är den inte....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser fortfarande att detta inte kan vara korrekt. var i ekvationen finns sannolikhetsfaktorn med att det ska dessutom ske i samma giv?

 

Det där är oddsen för varje given giv (eh). Att du multiplicerar sannolikheterna med varandra gör att du får sannolikheten för att båda inträffar, samtidigt.

 

Vad skulle det annars bli man får ut, oddsen för att det inträffar typ nån gång? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...