Gå till innehåll

NLT - SH, toppar med topp kicker på farlig bräda.


Recommended Posts

Hej, satt och lirade nl sexmanna $1/2 på partypoker när följande hand dyker upp. Ingen read på killen jag spelade handen mot.

Min egen spelstil är tight aggressive men jag växlar tempo en del och höjer preflop majoriteten av gångerna när jag spelar en hand.

 

Total number of players : 6

Seat 1: Hero ( $352.95 )

Seat 4: pokerking830 ( $293.27 )

Seat 5: chicotime ( $376.05 )

Seat 6: mAd_GiLlz ( $218.43 )

Seat 2: FTPickle ( $190.10 )

Seat 3: m_zeal ( $194.25 )

m_zeal posts small blind [$1].

pokerking830 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qd As ]

mAd_GiLlz folds.

Hero raises [$7].

FTPickle calls [$7].

m_zeal calls [$6].

pokerking830 folds.

** Dealing Flop ** [ 5d, 6c, Qs ]

m_zeal checks.

Hero bets [$18].

FTPickle calls [$18].

m_zeal folds.

** Dealing Turn ** [ 9h ]

Hero bets [$42].

FTPickle calls [$42].

** Dealing River ** [ Jd ]

Hero checks.

FTPickle bets [$60]

 

Jag skulle vilja veta hur ni hade gjort i följande hand med tanke på pottodds och tänkbara händer för motståndaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing River ** [ Jd ]

Hero checks.

FTPickle bets [$60]

 

Känns som att han bettar här bara för att du checkade och verkar vek. Syn. Kanske rivrade han nånting ... kan han ha dragit efter stege/överpar med KT? Isf så skulle jag sitta kvar vid bordet ett bra tag. Om du vekbettat potten på river (typ 30-40$) så hade det varit tydligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$60 känns ju som en ren värdebet, men det kan Fi mkt väl veta att du kmr tänka. Du är säkert slagen här ibland men nu får du syna. Har han något obscent 2par får du väl notera att han synar med va tusan som helst.

 

Tkr du får bättre info om du leder river för 40-45 kanske. Slår han om då måste vi nog släppa utan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$60 känns ju som en ren värdebet, men det kan Fi mkt väl veta att du kmr tänka. Du är säkert slagen här ibland men nu får du syna. Har han något obscent 2par får du väl notera att han synar med va tusan som helst.

 

Tkr du får bättre info om du leder river för 40-45 kanske. Slår han om då måste vi nog släppa utan read.

 

Jag håller inte med om att en riverbet på 45 skulle vara bättre än en check här. Får man omslag efter en sådan bet så måste man folda, och man har bara sparat in futtiga $15 jämfört med att syna ner hans riverbet på 60 som det nu blev istället. Eftersom en check på rivern, precis som många tidigare skrivit, inbjuder FI att bluffa så får man troligen bättre EV om man spelar som HERO gjorde och synar ner rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag står nog fast vid mitt spel fram till rivern. På rivern vill jag inte betta mkt för det är stor risk att jag är slagen och jag vill inte betta vekt för då får han bra chans att bluffa ut mig med sämre hand.

 

Han bettar nu $60 i en pott som med hans bett är $140. Jag behöver vinna mer än 23% av gångerna för att det ska vara ev+.

Enligt Harrington så ska man räkna med att en spelare bluffar minst 10% av gångerna, även en tajt spelare. I den här situationen är ju inte chansen så jättestor känns det som, skulle han inte bettat hårdare då?

 

Vi säger att chansen för bluff är 15%. Hur stor är chansen att han har en hand som jag slår och som han värdebettar på denna brädan?

Jag slår KQ men jag tror att dom flesta skulle checka ut den när jag visat styrka som jag gjort. Jag slår även en ännu svagare dam men hur stor är chansen att han synar höjning plus två bet för att sen värdebetta?

 

Känns som att chansen att han värdebettar en hand som jag slår är runt 5-10%. Då kommer jag upp i 20-25% vinstchans vilket gör att det är en väldigt marginell syn om jag ska göra den.

 

Det fanns aldrig några färgdrag ute men däremot ett stegdrag på flopp om han sitter med 87 och i sådana fall prickade han stegen på turn.

 

Jag vill gärna ha synpunkter på mitt resonemang och om ni tycker att procentexemplen är fel eller att jag är helt ute och cyklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att den här var lite klurig med tanke på att han inte bettar så hårt och att det ligger farliga kort ute. Hade jag tänkt igenom handen på samma sätt som jag skrev i mitt förra inlägg så tror jag att jag hade foldat men det hade suttit långt inne. I den aktuella handen synade jag och han visade upp 66 för floppat set. Det som gjorde mig lite konfunderad var att det inte kom någon höjning på turn fast å andra sidan fanns det ju inget färgdrag ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
. I den aktuella handen synade jag och han visade upp 66 för floppat set. Det som gjorde mig lite konfunderad var att det inte kom någon höjning på turn fast å andra sidan fanns det ju inget färgdrag ute.

 

Om du slutar vara efterklok och tänker under handens gång så kommer du spara en massa pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag står nog fast vid mitt spel fram till rivern. På rivern vill jag inte betta mkt för det är stor risk att jag är slagen och jag vill inte betta vekt för då får han bra chans att bluffa ut mig med sämre hand.

 

Han bettar nu $60 i en pott som med hans bett är $140. Jag behöver vinna mer än 23% av gångerna för att det ska vara ev+.

Enligt Harrington så ska man räkna med att en spelare bluffar minst 10% av gångerna, även en tajt spelare. I den här situationen är ju inte chansen så jättestor känns det som, skulle han inte bettat hårdare då?

 

Vi säger att chansen för bluff är 15%. Hur stor är chansen att han har en hand som jag slår och som han värdebettar på denna brädan?

Jag slår KQ men jag tror att dom flesta skulle checka ut den när jag visat styrka som jag gjort. Jag slår även en ännu svagare dam men hur stor är chansen att han synar höjning plus två bet för att sen värdebetta?

 

Känns som att chansen att han värdebettar en hand som jag slår är runt 5-10%. Då kommer jag upp i 20-25% vinstchans vilket gör att det är en väldigt marginell syn om jag ska göra den.

 

Det fanns aldrig några färgdrag ute men däremot ett stegdrag på flopp om han sitter med 87 och i sådana fall prickade han stegen på turn.

 

Jag vill gärna ha synpunkter på mitt resonemang och om ni tycker att procentexemplen är fel eller att jag är helt ute och cyklar.

 

 

 

om det med hans bett är 140 och alltså inte 200 så är det ju inte 23%...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...