Gå till innehåll

NLT - SnG, KK, möter all-in på flopp.


Recommended Posts

Spelade nyss en SnG.

Blinds 15/30

Sitter på SB och plockar upp KK

6st limpar in, jag raisar upp till 180 (löst bord så viste att jag skulle få syn). 3st synar min raise.

 

Floppen : J26 utan färgdrag. Betar ut halva min stack i potten som innan dess ligger på ca 800. alla lägger sig till siste man som går All In med ungefär lika mycket marker som mig.

 

vad ska man göra? Jag synade och det visade sig att han satt på J2off och jag åker ut fortare än kvickt.

Gjorde jag nått fel tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill ju få betalt för bra händer. Men med KK vill jag inte ha rn fyrvägspott. Samma sak händer alltid med QQ-AA i SnG. Antingen synar 3-5st eller ingen. 3-5st synare blir man uttdragen allt för offta.

Att höja 4-5gr BB under första nivån skrämmer ju ingen tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

höj mer innan floppen. skulle höjt till minst 250 när så många limpat. man brukar väl oftast höja 3bb + 1bb per limpare, skulle isf bli till 270. Speciellt om du vet att du får syn så ska du höja mer. du vill ju få betalt och inte spela mot för många händer. mot 3 andra är K/K oftast inte så kul.

 

På floppen skulle jag nog gått all-in för du kommer hamna all-in i vilket fall. Känns inte nödvändigt att betta halva stacken du måste ändå syna när han raisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man brukar väl oftast höja 3bb + 1bb per limpare, skulle isf bli till 270.

 

Har aldrig hört om det förut, det låter mycket vettigt och skall börja användas nu. Ibland kan man få psyk-bryt på alla limpers/callers under de första rundorna i SnG's, men problemet är väll att jag inte vågat ta i så mycket pga av att jag är rädd att skrämma iväg alla. Men tror nog du har rätt i din lilla formel :D

 

Tackar så mycket och ha en trevlig dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

höj mer innan floppen. skulle höjt till minst 250 när så många limpat. man brukar väl oftast höja 3bb + 1bb per limpare, skulle isf bli till 270. Speciellt om du vet att du får syn så ska du höja mer. du vill ju få betalt och inte spela mot för många händer. mot 3 andra är K/K oftast inte så kul.

 

På floppen skulle jag nog gått all-in för du kommer hamna all-in i vilket fall. Känns inte nödvändigt att betta halva stacken du måste ändå syna när han raisar.

Intressant! Den måste jag fundera på.

 

Jag hade tänkt så här:

Med så många limpers och i början av en sng (?) med lågt inköp får man räkna med 3-4 fina fiskar.

Jag skulle skyffla in ALLT och hoppas på syn, AK-A9/QQ-99 som dom brukar syna med. 7,5 bb ligger redan på bordet (?), om du bara får dom så är det inte tråkigt det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...