Gå till innehåll

Allt om PartyGaming-nätverket!


eroz

Recommended Posts

Någon som har några åsikter angående hur mycket spelet ändras (tightare? aggresivare?) när man går från 1/2 till 2/4 på partynätverket?

 

Läste på BW att 2/4 har "bättre" klassning än 1/2 t.ex och när jag speccat borden så tycker jag mig se mindre aggresivitet än på 1/2, stämmer detta eller är det bara jag som råkat kollat på weaka bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns säkert nån som har bättre koll än jag och har loggat en miljon händer, men, undertecknad tillhör den lilla utrotningshotade skaran på pf.nu som gnider fixed. Lirar iofs 3/6 och 4/8 på party, och vad jag minns är det inte nån direkt skillnad jmf med 1/2. Möjligtvis lite mindre gratisfloppar. Även 2/4 kryllar av gubbar som mer el mindre är gifta med call-knappen. Det sugiga med party är att man inte kan lira shorthanded, då dom sjukt dåliga lirarna (dvs sämre än jag tom) är mer eller mindre chanslösa. Nu undrade du ju iofs om 2/4 men du kan lätt (borde kunna) fortsätta att tentaplugga/kolla på simpsons/porrsurfa med ena ögat och plussa på pokern med det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag, som är en sann smalltimer, tycker att skillnaden mellan 1-2 & 2-4 är ganska omfattande. Håller med om att 2-4 är betydligt tajtare och 1-2 mera agressivt. Har däremot ingen aning om vad som händer på 3-6 limit.

 

Jag tror att det kan bero på att det liras mycket SH 1-2 på Party och där blir ju spelet generellt sett mer agressivt. Det är säkert samma folk som sätter sig på 10-manna bord och lirar samma stil som på 6-manna. På 2-4 finns ju bara full ring tables.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag, som är en sann smalltimer, tycker att skillnaden mellan 1-2 & 2-4 är ganska omfattande. Håller med om att 2-4 är betydligt tajtare och 1-2 mera agressivt.

Det kan säkert vara så. Sånt här måste ju finnas siffror på, kan ingen vänlig skäl slänga in lite sånt? Mitt eget förhållande till statistik är dock som drc´s till alkoholfritt. Jag vill dock hävda att på 2-4/4-8 fl är dom fortfarande dåliga på att ta betalt och samtidigt bra på att betala av. En grej är det att det känns när nån raisar ens blindar när man går upp i nivå, det känns aggresivt, iaf tycker jag det, även om man är komfortabel br-mässigt(o då är ju 4/8 fortf low limit).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat lite på multi, och förlorat. Främst p g a odisciplinerat och löst spel. Vad jag förstår ska spelarna på multi vara rätt fiskiga. Frågan är om detta vägs ner av att raken är högre än på andra ställen? Jag har kört mest 1-2$ fixed 6-player.

 

Går kanske över till no-limit. Raken borde ju slå mindre hårt då..

_________________

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Någon som har lyckats (avsiktligen) med att stänga ett konto ni haft på någon av partysidorna? Hur gick ni isåfall tillväga?

Jag kommer ihåg när jag signade på emipire efter att ha haft ett partykonto så frågade pay-promedarbetaren om jag ville stänga mitt partykonto t.ex.

 

Any ideas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Är det någon som haft problem med någon Partyklient den senaste tiden? Har suttit och lirat dryga halvtimmen hos Pokernow ikväll, och gång på gång på gång har det blivit konstigt - jag har inte kunnat göra något, klienten har indikerat att det är min tur att tala men inga knappar har dykt upp och efter 10-15 sekunder har jag blivit autofoldad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som haft problem med någon Partyklient den senaste tiden? Har suttit och lirat dryga halvtimmen hos Pokernow ikväll, och gång på gång på gång har det blivit konstigt - jag har inte kunnat göra något, klienten har indikerat att det är min tur att tala men inga knappar har dykt upp och efter 10-15 sekunder har jag blivit autofoldad.

 

Välkommen till min värld. Jag gjorde en fin post om det som tyvär blev deletad. Om du letar på lite andra forum så kan du hitta info om det.

 

Det är grymt irriterande. Var jag och ett par till på 2+2 som hade/har detta problem. Ett trick som funkar för vissa är att disabla nätverkskortet(!!).

 

Sist det hände mig blev min hand folded för en $6 bet i pot på $266.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur dessa WSOP steps turneringarna på party funkar? köpte precis in mej på en, mest för att jag va uttråkad. Problemet e att jag inte vet hur många som går vidare till nästa nivå o så. köpte in mej på step 3 (200+20) om de nu spelar någon roll.

 

just de, måste man spela nästa steg idag oxå i fall man tar sig vidare? kom på att de är fotboll om en dryg timme... genomtänkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

missing button buggen är ett inte helt okänt error som inträffar för somliga. Har faktiskt förträngt varför det händer, men återkommer i ämnet...

 

Det brukar ske när datorn har lite ledigt minne. En reboot brukar lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett trick som funkar för vissa är att disabla nätverkskortet(!!).

Hur ska man kunna spela online om man stängt av nätverkskortet?

 

Aha, skulle varit tydligare man disablar det och sen enablar man det igen.

 

För lite minne? Så klienten tuggar i sig mitt 1G ram på en 30 minuter?

 

Hoppas Baller kommer ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This problem may occur more readily when using media streaming

applications or other application that uses Internet resources. On

computers with large amounts of RAM, the maximum cache size can be

large enough that Vcache consumes all of the addresses in the system

arena, leaving no virtual memory addresses available for other

applications to process its request.

 

Broadband connections permit the sharing of large amounts of data.

Peer-to-Peer file sharing applications such as Bittorrent, KaZaA, and

the like are driving ever more and more upstream traffic. A congested

broadband connection can introduce multiple seconds of delay,

extremely high jitter and packet loss.

 

Please follow the below mentioned instructions in order to avoid the

difficulty:

1) Please disable all the Media Streaming Applications (For Ex:

LimeWire.com, Asus Digital VCR, KaZaA, or any application that you use to listen music, download or upload files to the web) while playing at PartyPoker.com

 

2) Its suggested to limit the usage of any applications while playing

at PartyPoker.com

 

3) Please delete the cookies and the temporary internet files from

your computer by following the below procedure:

Step 1: Open Internet Explorer

Step 2: Click on Tools on the menu bar and then click on Internet

Options

Step 3: Under General Tab, click on Delete Cookies button, now click

on the Delete Files button and select the option "Delete all offline

content" and Click "Ok". Also, click on the "Clear History button".

Step 4: Check the option "Delete all offline content"

Step 5: Click on the "Ok" button in Internet Options window and close

the Internet Explorer window.

 

4) Change your Vcache settings on your system by following the below

procedure:

Step1: Right click on My Computer

Step2: Select Properties from the menu

Step3: Select Advanced tab from the System Properties Window

Step4: Click on Settings button under Performance section

Step5: Select Advanced tab from the Performance Options window

Step6: Click on Change button under Virtual Memory section

Step7: Select the Custom Size radio button

Step8: Set the Maximum size (MB) to Recommended size as under Total paging file size for all drives section

Step9: Set the Initial size (MB) to 20 points less than the Maximum

size (MB) as you entered in the previous step

Step10: Click on OK until you finish the process.

 

After doing all these steps on your computer, reboot your computer and you will be able to play without any difficulties.

 

If you have any questions or suggestions, please do not hesitate to

write back to us at any time. We are here 24/7 to assist you via email.

 

Thank you for choosing us as your online gaming site!

 

Regards,

 

Trinath

Technical Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...