Gå till innehåll

Lättare för SnG än för cashgames?


Max Cady

Recommended Posts

Har provat lite SnG´s och upptäckt att jag har mycket lättare för det än för cashgames! Har iofs endast spelat 10 st tiobords än så länge men vunnit två, kommit 2:a fyra ggr och 3:a två gånger. Är det fler än jag som har varit med om samma sak? Vad beror det på egentligen? Tycket att jag spelar samma spel som vid cashgames. Jättekonstigt! Nån som har ett bra svar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker personligen att sng, speciellt turbo är den lättaste pokerformen. Därmed inte sagt att jag kan få bäst resultat här eller timlön, men däremot tror jag att jag kan det på de låga nivåerna. Sen måste du komma ihåg att 10st turneringar är inget alls att basera det hela på. Det kan ju vara så att du råkat ha ganska lätta beslut och spelet bara flytit på bra under den tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat lite SnG´s och upptäckt att jag har mycket lättare för det än för cashgames! Har iofs endast spelat 10 st tiobords än så länge men vunnit två, kommit 2:a fyra ggr och 3:a två gånger. Är det fler än jag som har varit med om samma sak? Vad beror det på egentligen? Tycket att jag spelar samma spel som vid cashgames. Jättekonstigt! Nån som har ett bra svar?

 

 

Men spelar poker lite annorlunda när man spelar turnering och kontanspel. Är man van att spela turneringar så är grytor effektiva sätt att vinna pengar på där man får spela sitt vanliga turneringspel.

 

I turneringar spelar man för att minimera förlusterna i när man spelar en hand - i kontantspel så spelar man för att maximera vinsten när man har en bra hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I turneringar spelar man för att minimera förlusterna i när man spelar en hand

 

:?

 

Det gör iaf inte jag, låter lite som att backa igenom hela turneringen.

 

Jag skulle säga att den huvudsakliga skillnaden (förutom nära bubblan eller nära vinst) är stackdjupet och vad det innebär för spelbara händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog så att en del spelare är ämnade för cashgames och en del för SnG och turneringar. Jag har försökt nöta mig på cash och lära mig det men det gick inte så bra.

 

På cashgames står jag och stampar till jag vinner en del, sedan står det still tills jag förlorar vinsten + lite till... Så såg det ut i flera tusen händer, det "kändes inte" lika bra som SnG.

 

SnG är roligare än cash (tycker jag).

 

Så jag började på SnG och testa det igen, vips så gick det riktigt bra tyckte jag och jag vann stadigt på över 100st SnG. Sedan kom en svacka och jag backade i över 10st SnG, tidigare var jag som mest back 4st utanför pengarna...

 

Nu har det vänt och jag går uppåt igen (håller tummar och tår)!

 

SnG är min melodi! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min teori/Varför gillar jag sng's bättre än ch's:

Vem som helst kan identifiera en bra starthand. AA/KK/QQ/AK osv. I cg's kan även "fisken" bara sitta och vänta på bra kort och spela dom hårt. Det går inte i samma utsträckning i sng's. I sng's måste du ta hänsyn till så mycket mer: stackarna, positionerna är viktigare, blindsen går upp osv. Fisken måste spela poker i sng i större utsträckning, i cg kan man sitta och vänta på guldkort pott efter pott på ett annat sätt.

Just my thoughts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min teori/Varför gillar jag sng's bättre än ch's:

Vem som helst kan identifiera en bra starthand. AA/KK/QQ/AK osv. I cg's kan även "fisken" bara sitta och vänta på bra kort och spela dom hårt. Det går inte i samma utsträckning i sng's. I sng's måste du ta hänsyn till så mycket mer: stackarna, positionerna är viktigare, blindsen går upp osv. Fisken måste spela poker i sng i större utsträckning, i cg kan man sitta och vänta på guldkort pott efter pott på ett annat sätt.

Just my thoughts.

 

Betydligt mer "poker"(spelar mer floppar) i cg än sng pga av stackdjupet. Sng är lättare för nybörjaren anser jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min teori/Varför gillar jag sng's bättre än ch's:

Vem som helst kan identifiera en bra starthand. AA/KK/QQ/AK osv. I cg's kan även "fisken" bara sitta och vänta på bra kort och spela dom hårt. Det går inte i samma utsträckning i sng's. I sng's måste du ta hänsyn till så mycket mer: stackarna, positionerna är viktigare, blindsen går upp osv. Fisken måste spela poker i sng i större utsträckning, i cg kan man sitta och vänta på guldkort pott efter pott på ett annat sätt.

Just my thoughts.

 

Betydligt mer "poker"(spelar mer floppar) i cg än sng pga av stackdjupet. Sng är lättare för nybörjaren anser jag.

 

Hmm, jag håller inte med här. Jag tycker att sng är lättare för medelbra spelare att match bättre spelare i nivå, samt skinna fisken effektivare än cg. Men nybörjare gör ofta helt ofattbart dåliga beslut när blindsen är höga i sngs. Visserligen gör många det i cg med stora stackar istället, men många av de dåliga spelarna begränsar detta misstag genom att inte sitta med fullt inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycket att jag spelar samma spel som vid cashgames

Kan bero på det :)

 

Håller helt med. Om du spelar du samma spel CG som SnG och lyckas med SnG så skall du nog hålla dig borta från CG! Skulle tro att du är en relativt lös och aggresiv spelare. Tänk dock på att för att lyckas långsiktigt med SnGs så måste du träna dig på att växla spelstil efter motstånd och nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föredrar definitivt cashgames framför sit'n'go's även om jag inte har några större problem att placera mig i SNG's. Det blir mer spel i cashgames vilket passar mig bättre. Det är ju helt olika spel.

 

Hoppas att nån uppfinner deep-stack-SNG's snart.

 

När jag spelat har jag efter en stund varit deepstack. Inget du upplevt? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...