Gå till innehåll

Sven, en ganska dålig PLO dagbok


Sven

Recommended Posts

Tjena,

 

Ska jobba upp en PLO dagbok från $36. Kommer att spela PLO$25 buy in på stars innan jag får till en fin BR.

 

Kommer förmodligen inte bli uppdaterad alltför ofta,men å sndra sidan såkrävefr inte arbetsgivaren att man jobbar så mycket här i London så vem vet. Har som mål att hitta den ritkiga passionen till poker igen. Det var långe sen den fanns. Just ja, kommer sannolikt haft en öl ikroppen innnan jag sätter igång, inte för många dock, vill inte konkurera ut andra dagböcker som redan ockuperat detta forum.

 

Personligen tror jag att jag är riktigt vass på på PLO, med rätt bankrulle så finns det inget tak på vinsterna. Till skillnad från tidigare så kommer jag inte att suga ut vinsterna utan låta dessa blossa ut i en exponentiellt växande kurva...

 

Jag kommer också börja figurera i alla PLO trådar och visa min egen ganska dåliga handanlys.

 

Till detta så kommer jag att betrakta mina vinster som att jag är bäst i världen, mina förluster som om hela världen vore emot mig.

 

Dessutom så är mitt mål att skriva ett nytt kapitel i Bernsteins och be alla dra å helvete som försöker härma Taleb.

 

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Showdown Poker Tour 10 minuters promenad hemifrån samma helg man beslutar att göra come back i pokern! Måste vara veckans klonk!

 

I poker klonkas det inte lika hårt. Tappar mycket EV genom att spela nötter med tanke på att jag inte riktigt uppfylles BR-krav för PLO...

 

PLO +$4 = $40.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jäklar, nu kom man med i rapporteringen av Gutshot turneringen också. Snacka om blodad tand man fick av det! Den teoretiska bankrullen steg genast upp till hiskeliga höjder...

 

Får tacka Forumreporter1 aka Andreas för en riktigt trevlig pratstund. Glider nog ner en stund i morgon och kollar på finalbordet också.

 

Gdaily lovade (nästan) en teorilektion i hans eget favvo game PLO. (Tror faktiskt han nickade utan att lyssna på min fråga men man tager vad man får.)

 

Nu blir lite fylle grind av nötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bisonbison convertern verkar inte funka så man får ta en manuell översättning:

 

Riktigt weaktajt bord precis som man vill ha det.

 

På knappen: 8899ds

 

Fyra limpare innan floppen. Syn.

 

Flop: 47T två i min färg.

 

SB är lös och bettar 4 BB. 4 syn.

 

Turn: A off suit

 

alla synar

 

River:

 

8 Off suit.

 

Checkas fram till mig. Jag bettar pott. Vilka händer får jag syn av här (förutom nötterna)? Ska man potta här med 4 pers i handen? Är det bättre att betta 2/3 på lång sikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...