Gå till innehåll

PLT - Rätt att försvara min starka K?


AoZ

Recommended Posts

Detta är 3:e handen på detta bord och jag har absolut noll read på de andra då jag aldrig sett dem tidigare. Märkte sedan att det var PotLimit istället för NL som jag trodde att bordet var

 

Hand #19363273 vid bordet: Angela 1

Startad: Fri May 05 17:53:43 2006

 

Andy T sitter på plats 3 med 484.50

HERO sitter på plats 4 med 369.25

Nache sitter på plats 5 med 387.25

 

Andy T satsar s mörken 5.00

Nache satsar l mörken 2.50

 

Nache: --, --

Andy T: --, --

HERO: Kc, Qc

 

Pre-flop:

 

HERO: Höj 17.50 <- KQs med 2 fi är väl rätt att höja?

Nache: Syna 17.50

Andy T: Syna 17.50

 

Flop (Board: Jc, Kd, 9h):

 

Nache: Satsa 25.00

Andy T: Höj 50.00

HERO: Höj 160.00 < - Här vill jag försvara min K mot stegdrag. Rätt eller fel?

 

upplösning kommer efter att jag fått lite respons på mitt bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fortsättning på handen:

Hand #19363273 vid bordet: Angela 1

Startad: Fri May 05 17:53:43 2006

 

Andy T sitter på plats 3 med 484.50

HERO sitter på plats 4 med 369.25

Nache sitter på plats 5 med 387.25

 

Andy T satsar s mörken 5.00

Nache satsar l mörken 2.50

 

Nache: --, --

Andy T: --, --

HERO: Kc, Qc

 

Pre-flop:

 

HERO: Höj 17.50

Nache: Syna 17.50

Andy T: Syna 17.50

 

Flop (Board: Jc, Kd, 9h):

 

Nache: Satsa 25.00

Andy T: Höj 50.00

HERO: Höj 160.00

Nache: Syna 160.00

Andy T: Syna 160.00

 

Turn (Board: Jc, Kd, 9h, 3d):

 

Nache: Passa

Andy T: Passa

HERO: ??? <- Bör jag bara checka eller bör jag betta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju helt självklart att du nu måste trycka in resten

Varför i hela friden då?

 

Är det ingen som tänkt på att när tre spelare går till turn på en trebetad, koordinerad regnbågsbräda så är ofta KQ slagen?

 

På turn tycker jag verkligen du ska sätta en ½ potbet eller liknande, för att få lite information.

Men jesus, om man betar turn är man i praktiken all-in. Information känns inte så där väldigt meningsfullt när man inte har några beslut att fatta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt tycker jag att man borde lägga på flopp. Handen skulle mycket väl kunnat utveckats mer negativt än den gjorde(ofta hamnar man all in på floppen och den utvecklingen slipper man om man foldar). I och med att opps checkade på turn ökar chansen att de sitter på drag och därför så blir det all in nu. Potten är på>600 och vi har <200 kvar så vi måste syna på river om vi skulle ha checkat eftersom det räcker om vi vinner 1 gång av 5. Det som är viktigare är att opp kan slinka om de missar draget om vi checkar. Därför måste degen in nu. Den enda gång det är bättre att checka är om man kan misstänka att opp dels skulle ha lagt sig vid en bet vilket nu är osannolikt(dock inget som är någon katastrof för oss heller) och dels att de bluffar om de missar draget vilket också är osannolikt pga pottoddsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som tänkt på att när tre spelare går till turn på en trebetad, koordinerad regnbågsbräda så är ofta KQ slagen?

 

Risken är ju rätt stor, men pottoddsen är också helt galna. Dessutom tror jag de flesta skulle stoppa in pengarna på flopp med tvåpar/triss/bottenstege där, för att skydda mot den farliga brädan. Men visst kan det tänkas vara nötstege man är uppe mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som tänkt på att när tre spelare går till turn på en trebetad, koordinerad regnbågsbräda så är ofta KQ slagen?

 

Risken är ju rätt stor, men pottoddsen är också helt galna. Dessutom tror jag de flesta skulle stoppa in pengarna på flopp med tvåpar/triss/bottenstege där, för att skydda mot den farliga brädan. Men visst kan det tänkas vara nötstege man är uppe mot.

Yes, mot nötstegen kommer vi att få betala av, det som är oroande är om fi har 2par han kan checka på river och vi slinker men som sagt tror inte att han spelar så här då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du ska checka bakom där. Som jag ser kommer du ändå behöva betala av river isf, så bättre då att trycka nu och stoppa dragen.

 

På så sätt har vi effektivt fått in nästan 80bb med KQ mot två motsåndare på en KJ9-bräda. Snyggt!

 

Möjligt att vi inte har så mycket till alternativ vid det här laget men isåfall betyder det ju att 3-betten på floppen är riktigt hemsk. Vi committar oss fullständigt med en ganska svag hand på en farlig bräda. Obra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På så sätt har vi effektivt fått in nästan 80bb med KQ mot två motsåndare på en KJ9-bräda. Snyggt!

 

Möjligt att vi inte har så mycket till alternativ vid det här laget men isåfall betyder det ju att 3-betten på floppen är riktigt hemsk. Vi committar oss fullständigt med en ganska svag hand på en farlig bräda. Obra

 

Ja det var ju inte jag som spelade floppen. Jag tycker helt ärligt inte vi har nåt alternativ här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta det sena svaret...

Men här kommer hela handen:

 

Hand #19363273 vid bordet: Angela 1

Startad: Fri May 05 17:53:43 2006

 

Andy T sitter på plats 3 med 484.50

HERO sitter på plats 4 med 369.25

Nache sitter på plats 5 med 387.25

 

Andy T satsar s mörken 5.00

Nache satsar l mörken 2.50

 

Nache: --, --

Andy T: --, --

HERO: Kc, Qc

 

Pre-flop:

 

HERO: Höj 17.50

Nache: Syna 17.50

Andy T: Syna 17.50

 

Flop (Board: Jc, Kd, 9h):

 

Nache: Satsa 25.00

Andy T: Höj 50.00

HERO: Höj 160.00

Nache: Syna 160.00

Andy T: Syna 160.00

 

Turn (Board: Jc, Kd, 9h, 3d):

 

Nache: Passa

Andy T: Passa

HERO: All in

Nache: Syna 191.75

Andy T: Syna 191.75

 

River (Board: Jc, Kd, 9h, 3d, 7d):

 

Nache: Passa

Andy T: Passa

 

Showdown:

 

Nache visar: Ks, 10c (par i kungar)

HERO visar: Kc, Qc (par i kungar)

 

Huvudpott:

HERO vinner potten på 1092.75 med par i kungar, dam sidokort.

 

(15.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

 

Var det fiskigt spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reraisen på flop är ingen höjdare, nu var det tur att han satt med den handen som kanske betalar av en till raise, oftast får du bara syn om du är slagen. Så syna floppen, använd din position.

 

På turn skulle jag valt att checka bakom, du har trots allt 2 motståndare med dig, känns som du är slagen rätt ofta här. Sedan kan värdebeta rivern lite lätt om båda checkar igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...