Gå till innehåll

Allt om Royal Texas Holdem!


Recommended Posts

Hittade inte tråd om det så jag skapade en egen. Här diskuterar vi allt om Royal Texas holdem.

 

Royal Texas holdem - som holdem fast alla kort under tio är borttagna.

 

Jag brukar spela 3/6 vanlig FL SH, bl.a. på UB. Igår satte jag mig ner och lirade mot 5-6 pers. Efter några händer tänker jag, fan va gött, riktigt bra kort, AA, KK, QQ, JJ, KQs, AK, TT hela tiden. Jag höjde frisk. Efter en stund börjar jag bli undra om bordet är riggat för alla floppar har bara höga kort och alla mina stegar blir utdragna av kåkar. Skrev "this is sick flops" i chatten. :lol: Kom sen på mitt misstag och som tur var hade jag hört talas om spelet. Analyserade snabbt och kom fram till att triss och stegar är inget att ha. Man skall satsa på höga kort som kåkar in - AA, KK (som gör höga kåkar), AK, KQ (KKKQQ). Efter att ha insett mitt misstag tog jag igen det jag hade backat på att syna ner folk och slutade +100 på spelet.

 

Finns det någon på forumet som spelat Royal Texas Holdem och kan ge en analys på spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fan vad drygt spel, haha. Testade lite på UBs play money-bord, floppade stegen flera gången och varenda gång blev det antingen split mellan alla eller att nån drar ut med kåk.

Sen när man har 4 kort i en royal så blir det förstås också split, bah!

Bra att spela när man känner att det går illa i "vanligt" Hold'em dock, nu lär man inte känna att allt är emot en längre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...