Gå till innehåll

NLT - 44 floppar set


Recommended Posts

Bordet är som de flesta bord på den här nivån väldigt löst och passivt. Har inte spelat speciellt många händer men har inte sett någon spelare som har utmärkt sig med bra spel. Är en FL-spelare som har konverterat men har inte spelat speciellt mycket händer NL än så det är möjligt att handen är ganska simpel och att jag bara övertänker.

 

Prisen sitter på plats 1 med 99.00

moneli sitter på plats 2 med 186.00

wdesl sitter på plats 3 med 150.32

casperfc sitter på plats 4 med 200.12

Hertigen sitter på plats 5 med 84.07

Ludgo sitter på plats 6 med 142.30

Prickskytt sitter på plats 7 med 32.40

Ogrish sitter på plats 8 med 128.95

Panter sitter på plats 9 med 244.02

Axel34 sitter på plats 10 med 126.00

 

Prickskytt satsar s mörken 1.00

Ludgo satsar l mörken 0.50

 

Prisen: 4h, 4c

 

Pre-flop:

 

Ogrish: Syna 1.00

Panter: Syna 1.00

Axel34: Lägger mig

Prisen: Syna 1.00

Given limp preflop, hoppas träffa set och få betalt.

 

moneli: Syna 1.00

wdesl: Syna 1.00

casperfc: Lägger mig

Hertigen: Lägger mig

Ludgo: Syna 1.00

Prickskytt: Passa

 

Flop (Pot: 7kr) (Board: 2s, 4d, 3d):

 

Ludgo: Passa

Prickskytt: Satsa 6.00

Ogrish: Lägger mig

Panter: Syna 6.00

Prisen: Höj 20.00

 

Floppade setet, men flopen har både steg- och flushdrag. Prickskytt betar ut nästan pot vilket oftast betyder en stark hand. Panters syn tolkar jag som något drag. Jag raisar för att skydda min hand. Standard? Eller finns det mer värde i att bara syna flopen och hoppas på att fylla upp och försöka dubbla upp mot panter. Problemet som jag ser det med raisen är att jag antagligen inte kommer bli synad av speciellt många sämre händer och stackstorlekarna är såna att jag knappast kan folda mot en raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer för lite, höj pott.

 

Hmm... hur räknar man. När man säger höj pot blir det att jag först synar de 6 kronorna och sen betar samma som ligger i poten, dvs 26. Så med höj pot menas att jag ska beta 26+6 = 32 kronor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer för lite, höj pott.

 

Hmm... hur räknar man. När man säger höj pot blir det att jag först synar de 6 kronorna och sen betar samma som ligger i poten, dvs 26. Så med höj pot menas att jag ska beta 26+6 = 32 kronor?

Japp, nånstans runt 30 spänn är nog en bra bet där.

 

Det kan dock finnas en poäng med att höja lite i den här potten, men då får det vara tillräckligt lite så att bettningen öppnas igen om shortstacken går all-in. På så sätt kan du få med dig storstacken och smälla på ytterligare när det kommer till dig igen. Dock tror jag lillen har för lite för att det ska vara bra här och dels tror jag att Svenska Spel är felprogrammerat så det spelar ingen roll så länge du betar mindre än vad lillen har i stacken. Mycket svammel och lite innehåll.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...