Gå till innehåll

Win Rate


masticore

Recommended Posts

Hej

Hur många händer ska man spela innan man börjar se en tedens i sitt spelande (alltså när börjar turen/oturen jämna ut sig)?

Om man tex spelat 2000 händer och har gjort 5BB/100 (low-limit)

Räcker det för att veta om man spelar "bra" eller lever man fortfarande på "turen"

 

Jag vet att 5BB är högt eftersom det e bara 2000 händer men kan man se en någorlunda säker tedens redan på så få händer?

MVH

Mikke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer ska man spela innan man börjar se en tedens i sitt spelande (alltså när börjar turen/oturen jämna ut sig)?

Turen jämnar aldrig ut sig. Det enda man kan förvänta sig är att när man har spelat väldigt många händer så ska man ha bra jäklig otur om ens totala resultat avviker mycket från det förväntade. De 2000 första händernas resultat ger väldigt litet intryck på totalen.

 

Jag tror Hjort har uttryckt det som att när kurvan börjar se rak ut...

 

 

Om man tex spelat 2000 händer och har gjort 5BB/100 (low-limit)

Räcker det för att veta om man spelar "bra" eller lever man fortfarande på "turen"

5BB/100 efter 2000 händer är 100BB. Det är inte mycket.

 

Jag vet att 5BB är högt eftersom det e bara 2000 händer men kan man se en någorlunda säker tedens redan på så få händer?

Nej, men å andra sidan är sannolikheten större att du är förväntad vinnande än att du inte är det.

 

/chlu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När börjar man kunna va säker på en winrate?

 

Aldrig!

Fortfarande efter 50 000 händer så slår ett par veckors bad-streak väldigt kraftigt på totala win-raten. Men om man inte spelat mer än nåt år eller så, så kan man nog efter 100k händer räkna med att ens verkliga win-rate åtminstone inte är lägre än den man snittat, eftersom man fortfarande utvecklas ganska mycket.

 

Jag tycker att win-rate är helt meningslöst som betyg. Man kan efter kanske 30 000 händer se om man är en vinnande spelare eller inte, men man kan definitivt inte säga om ens förväntade win-rate är 4 BB/100 eller 8 BB/100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...