Gå till innehåll

NLT - AA möter motstånd, spelar jag för fegt?


Recommended Posts

** Game ID 778773275 starting - 2006-05-02 22:26:56

** Silver Sedge [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- littleweena sitting in seat 1 with $14.15

- KingsRAce sitting in seat 2 with $11.96

- dfo sitting in seat 3 with $24.30

- Sir_Foo sitting in seat 4 with $19.80

- Storlirarn sitting in seat 5 with $21.10

- Dostoyevsky sitting in seat 6 with $31.15

- gnip sitting in seat 7 with $12.60

- nikerboker27 sitting in seat 8 with $34.90

- pokerbandit sitting in seat 9 with $18.65 [Dealer]

- ThomasC sitting in seat 10 with $11.90

 

ThomasC posted the small blind - $0.10

littleweena posted the big blind - $0.20

KingsRAce posted to play - $0.20

 

** Dealing card to Storlirarn: Ace of Hearts, Ace of Spades

KingsRAce checked

dfo folded

Sir_Foo folded

Storlirarn raised - $1.20

Dostoyevsky folded

gnip folded

nikerboker27 called - $1.20

pokerbandit folded

ThomasC folded

littleweena folded

KingsRAce folded

 

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 6 of Hearts, 5 of Clubs

Storlirarn bet - $2.00

nikerboker27 called - $2.00

 

** Dealing the turn: 7 of Spades

Storlirarn bet - $5.00

nikerboker27 called - $5.00

 

** Dealing the river: 8 of Clubs

Storlirarn went all-in - $12.90

nikerboker27 called - $12.90

 

Vet inte om jag skulle offat mera på floppen och försökt få in stacken redan där. Nu utvecklade sig brädan till att bli sjukt dålig för min egen del men hoppades väl att han satt på ett högt par utan träff eftersom han bara callar mina bets.

All-in på rivern beror nog på potcommited och tilt från tidigare händer - men jag tar med glädje emot all form av kritik. Detta är bara ett exempel på hur illa mina AA går nu för tiden - blir alldeles kallsvettig nu snarare än glad när ja plockar upp AA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ändå tänker betala av på river är det bättre att check-syna. Då ger du motståndaren möjlighet att bluffa ett spräckt färgdrag, samtidigt som det kanske inte kostar dig hela stacken om du är slagen och fi betar mesigt. I övrigt är det ok spelat (möjligen kan du beta något mer på båda gator), bra att leda ut på flopp och turn för att få lägre pp och drag att betala av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske betat något mer på flopp.

Har han färgdrag så synar han säkerligen ändå på den nivån du beskriver och du får mer betalt. Har han tokmissat får du inte syn ändå.

Då blir per automatik betet högre på turn och ditt beslut på river blir enklare.

Nu känns allin på river en smula onödigt, hellre checksynat om du ändå tänkt skjuta in alla markerna. Inte jättemånga händer du slår och får syn av där. 1010,JJ,QQ,KK och A8 möjligen.

Jag tror att han hade färgdrag och 9an? K9 kanske?

Typiskt såna händer jag förlorar mot på 0.10-0.20 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att beta pott hela vägen är absolut inte nödvändigt. Nackdelen med att alltid beta pott är att det blir väldigt dyrt att bluffa.

 

När man har en motståndare med sig i potten, hur stor är då chansen att man förlorar mot en stege eller färg. Vi snackar heads up, där högsta kortet oftast vinner.

 

Har man två eller tre personer med sig på floppen, då tycker jag pott betts är helt ok. Man bluffar ju inte lika ofta mot två motståndare och mot tre motståndare med färgdrag och stegdrag ute skulle förmodligen bara en galning försöka bluffa.

 

Tycker handen ovan spelades bra hela vägen. Allin på river kanske kan diskuteras, men jag tycker inte det var helt fel spelat. Mot aggressiva spelare gillar jag checka där så att de får chans att bluffa, mot normal spelaren skulle jag nog beta halva kvarvarande stack och syna en allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkraise all in på turn!

 

Knappast något måstespel men ofta ett bra sätt att få värde av sämre händer samt minska motståndarens implicita odds. Om du ändå betalar av oavsett river är det bättre att få in allt på turn.

 

Det här bygger förstås på en aggro/dumaggro motståndare som oftast bettar (helst pott) när du checkar till honom. Varierar nog mycket från siter och limits, men det är ett av mina favoritspel med överpar där jag spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...