Gå till innehåll

NLT - SnG, syna miniraise preflop mot trolig AA?


Recommended Posts

22$ SnG på partypoker

 

Tyvär är det ju onlinespel så jag har inte massvis med reads, kan dra dem jag har.

 

fasttt21: Lös aggro, ganska duktig på att läsa bluffar. Har dock för liten stack för det nu.

 

swmdr: Lös passiv, spelar det mesta som är SOOTED, sitter antagligen på något sådant nu.

 

Psilocybe_ : Grymt tight-aggresiv spelare som bara spelar AA,KK,AKs innan blindsen är 1/3 av hans stack.

 

 

Seat 6 is the button

Total number of players : 8

Seat 9: HERO ( $2365 )

Seat 7: Psilocybe_ ( $1485 )

Seat 1: fasttt21 ( $61 )

Seat 3: swmdr ( $1245 )

Seat 6: keierhac ( $3803 )

Seat 5: Bobarell ( $5629 )

Seat 2: Deltarex ( $3734 )

Seat 10: neztiger ( $1678 )

Trny:23018664 Level:2

 

Blinds(30/60)

Dealt to HERO [ 8c Ts ]

 

neztiger folds.

fasttt21 is all-In [61] - Det här gör mig konfunderad, han ställer i UTG+1. Han bör ha AT+ eller 88+ för att göra det spelet, annars har han ju 2 händer till att få bättre på.

Deltarex folds.

swmdr calls [61]. - antagligen 2 sooted kort

Bobarell folds.

keierhac folds.

Psilocybe_ calls [31]. - Här är problematiken, han har alltid stål när han spelar, vettefan vad han gör nu, han brukar alltid reraise:a pre eller folda. Att syna en raise har jag aldrig sett honom göra. Skulle sätta honom på sc 5% (har spelat 10 sngs med honom o han har aldrig visat sc i sd). QQ, AKo 20%, kan kanske spela detta för att det är en halv bet. KK ca 30%, AA 45%.

 

Hur ska jag agera här mot en raise preflop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall det nu inte skulle vara ett skämt. Ett löst aggro spelare med lite drygt 1BB kvar UTG+1 skulle bara ställa med AT+ och 88+. Detta måste vara ett skämt. Dessa händer innebär ca 8% av alla händerna. Som big blind med pottoddsen 243-1 kan du nog syna motvilligt med T8o. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, efter som Utg+1 har 61 kvar och blinds är 60-30 och han har blindsen om 2 rundor tror jag han kan ställa in på ex. QTs, A-8, 33, nått sånt? En TAG spelare synar, honom kan du ju sätta på en bra hand, men han värkar inte vilja vara ensam i potten, om han hade haft en spekulativ hand hade han nog höjt för att få bort fler spelare. Han kanske har AA-JJ?

 

Varför ställer du från på forumet om du har SÅ bra reads som du har? OM du sätter honomn på AA-TT är det väll bara att slänga? Inget att diskutera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ställer du från på forumet om du har SÅ bra reads som du har? OM du sätter honomn på AA-TT är det väll bara att slänga? Inget att diskutera?

 

För att novis som jag är undrar jag om man kan folda preflop med pottodsen 1:243. Det fanns ju ingen handanalysdel i nybörjarfrågordelen så jag tog det här. Hoppades jag inte stal allt för mycket tid från dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ställer du från på forumet om du har SÅ bra reads som du har? OM du sätter honomn på AA-TT är det väll bara att slänga? Inget att diskutera?

För att novis som jag är undrar jag om man kan folda preflop med pottodsen 1:243. Det fanns ju ingen handanalysdel i nybörjarfrågordelen så jag tog det här. Hoppades jag inte stal allt för mycket tid från dig

Problemet är att det inte framgår att du sitter på BB. Klart du synar för ett chip, det gör du naturligtvis så länge du har fått två kort. Eller förresten, det spelar ingen roll, du har odds att syna utan kort så länge ingen vet om att du inte fått några kort. Advanced shit, eller hur. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska lätt att jag e BB. Det står att seat 6 är dealer, seat 7 blir då SB och 9 BB eftersom 8 åkt ut. Simpel matematik?

 

Jag vet att man naturligtvis ska syna preflop, ställde bara frågan för att se hur många dumjönsar som skriver:

 

Varför ställer du från på forumet om du har SÅ bra reads som du har? OM du sätter honomn på AA-TT är det väll bara att slänga? Inget att diskutera?

Fold preflop.

 

Kul att veta hur hög kvaliten är här på forumet. Skyll inte bort er med att ni inte visste att jag var BB. För det första står det i den andre postarens inlägg dessutom är det meningen att man ska läsa HHn, det verkar det inte som alla har gjort :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...