Gå till innehåll

Sätta in med Neteller, ta ut på bankkonto?


crackzone

Recommended Posts

Tja alla!

Har ett netellerkonto + kort, så jag kan använda det om det knakar...

Har spelat på party och cashat ut till neteller...

Men, skulle någon bli arg man förde över pengarna till typ 24h och sen tog ut dom direkt till sitt bank-konto?? Någon som tänkt så här eller gör så?

tack!

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo 24h skulle bli griniga om du gör så - så griniga att de inte längre erbjuder den funktionen.

 

Men om du har kort, varför inte ta ut med det? Måste ju vara enklast.

 

Multipoker har det också, men spela vetja ett tag och ta ut dom sen, men gör det inte för ofta, för då bli dom nog lika grininga som 24h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Jo 24h skulle bli griniga om du gör så - så griniga att de inte längre erbjuder den funktionen.

 

Men om du har kort, varför inte ta ut med det? Måste ju vara enklast.

 

Multipoker har det också, men spela vetja ett tag och ta ut dom sen, men gör det inte för ofta, för då bli dom nog lika grininga som 24h

 

Kan de bli så griniga att de kan frysa ens konto? Står det något om detta i deras policy?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta mail fick en användare på forumet efter att ha använt Multi som mellanhand.

 

Dear xxxxx

 

We recently studied your transaction pattern with MultiPoker.com.

Based on your transaction history it seams that you are only using MultiPoker.com for cash outs with our option Bank Wire Express. This has been determined by studying the pattern of your deposits, cash outs and games played.

 

Please be aware that Bank Wire Express is only a feature offered for our active players. If this pattern persist we may go ahead and block this option as cash out option for you.

If you think you have received this messages in error please contact us as soon as possible to have this issue resolved.

 

Regards

Martina

Payments@MultiPoker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att detta är en bra åtgärd av Multi. Det är ju faktiskt fel att utnyttja systemet även om det underlättar för oss som inte gillar Netellers avgifter.

Så försök att sköta er killar så att man kan få kosingen direkt till kontot även i fortsättningen.

Neteller tar dessutom bara 12,75 dollar för att skicka in pengarna direkt till kontot och det är väldigt bra. Går över natten.

Kram pojkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Har hört att det går maila NETeller och be snällt om att aktivera funktionen Neteller till bankkonto så fixar dom det. Kostar $12,50 / transaktion vars inte är några stora summor gentemot Debitkortets alla procentsatser de ska ha med.

 

Om man begär en check går de via USD till EUR, och sen får man gå från EUR till SEK på banken, dvs dubbla konverteringsförluster. Vet du hur de går till väga med överföring direkt till bankkonto?

 

Adde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är banken som växlar så man får bra växlingskurs, du betalar bara avgiften.

 

Ok. Om jag fattar det hela rätt gäller alltså följande (för en utbetalning på t.ex $1000)?

 

1. Neteller tar en avgift på $12.50

2. Neteller (:S bank) för över $1000 till min svenska bank (SEB).

3. SEB växlar $1000 till SEK, med "bra" växlingskurs.

4. SEB tar en avgift för wire transfer.

 

Stämmer detta? Vet någon hur stor avgift SEB (eller annan svensk bank) tar?

 

Ovanstående är alltså för Neteller, vet någon hur det förhåller sig med bank wire transfers till Sverige från Eurobet?

 

Adde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat denna metod så som att jag gjorde på detta vis:

 

CC => PokerChamps => Neteller => Expekt => Banken

 

Efter två dagar fick jag tillbaka ett mail från expekt att pengarna inte varit i spel och utbetalning kunde ej utföras. Fick bara det meddelandet, inget annat "hot" eller liknande.

 

Vet inte hur mycket man skulle behöva spela för att ha dem "i spel"...

 

Ogillar alla utgifter som kommer med utländska ställen men men. Otroligt kär i pokerchamps och då får man lida lite för att få ut pengarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag har tagit ut pengar via 24h bara genom att överföra från Neteller och sen till bankkonto... dock var jag först tvungen att maila support och dom svarade att det gick bra så länge man täckte kostnaderna de har mot Neteller. Summa summarum tog de 4 % vilket blir ganska mycket om man tar ut en stor summa men ganska lite för en mindre.

 

Har även tagit ut via Expekt, de tar $10 i avgift för en överföring till bankkontot när man satt in från Neteller. Alltså: tar du ut över $250 är Expekt att föredra, annars 24h.

 

Själv har jag numera ansökt om Netellers debitcard. Det var ju hur lätt sóm helst, jag var redan certifierad och då var det i princip bara att klicka på en knapp. Om jag har förstått det rätt kostar det bara $2 per uttag plus $2.95 per månad, vilket man väl kan stå ut med (några big blinds ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs Neteller tråden så inser du snabbt att det inte kommer kosta några $2 att ta ut med deras debit card.

Har inte alla avgifter i huvudet, men $2 kostar det att föra över från ditt Neteller konto till kortet. Sen försvinner en växlingsavgift eftersom ditt Neteller konto är i USD och kortet är i CAD. När du väl ska ta ut pengar så kommer det en avgift för att ta ut, plus växlingsavgift från CAD till SEK.

Som sagt, läs Neteller tråden för att få veta mer exakt vad som gäller.

Jag skaffade kortet, men när jag insåg alla avgifter och växlingar så har jag inte använt det. Skaffade PaySpark istället. Där är det bara en avgift per uttag. Tyvärr är det inte många som stödjer PaySpark, men jag tjatar på alla ställen jag spelar på som inte har det att dom ska skaffa. Kanske min lilla röst gör nån nytta.

 

Dom $2.95 dras från ditt kort för varje månad när du inte använder kortet. Max 12 månader tror jag, eller tills kortet är tomt. Du kan alltså inte bli skyldig dom pengar för att du inte använder kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Visste inte var jag skulle posta denna frågan men tycker det passar ganska bra här. När jag har tagit ut pengar till min bank tidigare har jag skickat pengarna från Neteller till Partypoker och från Party till banken. Jag brukar spela lite på party innan så att de inte ska bli griniga. Jag försökte samma sak för ett par dagar sen men då blev de arga. Jag erbjöd mig då att omsätta pengarna eller spela ett visst antal raked hands på Party men då blev de ännu argare.

Jag undrar helt enkelt om det finns någon annan sajt som tillåter att man tar ut till bank eller visa efter insättning från Neteller. Gärna någon som erbjuder en hyfsad signup bonus/bananer. Neteller ger ju så usel växelkurs så jag undviker helst att ta ut pengarna genom dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...