Gå till innehåll

PLO - Bra laydown?


Recommended Posts

Är inte helt novis på Omaha, och när denna handen spelades hade jag rätt bra koll på hur bra spelarna var.

 

Stenovich är aggro och bra, men han är lite överaggresiv ibland. Iallafall när han är hu mot mig.

lillen är fisk och verkar inte kunna omaha särskilt bra.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

lillen sitter på plats 1 med 523.50

Svenovich sitter på plats 4 med 1011.15

Krusa sitter på plats 5 med 2555.72

 

Krusa satsar s mörken 5.00

Svenovich satsar l mörken 2.50

 

Svenovich: --, --, --, --

Krusa: 2c, 9h, 3c, Kc (Inte jätteintressant omahahand, men om floppen är nice, så kan det bli en bra utdelning)

lillen: --, --, --, --

 

Pre-flop:

 

lillen: Syna 5.00

Svenovich: Höj 20.00

Krusa: Syna 20.00

lillen: Syna 20.00

 

Flop (Board: 8c, Js, 5c):

 

Svenovich: Satsa 60.00 (Här kunde han ha tvåpar, set tänkte jag)

Krusa: Syna 60.00 (Synar med K högt färgdrag)

lillen: Syna 60.00

 

Turn (Board: 8c, Js, 5c, Qs):

 

Svenovich: Passa

Krus: Passa

lillen: Satsa 160.00

 

Svenovich: Syna 160.00 (Hans syn kändes som han satt på ett kraftfullt drag. Hade han set här, skulle han reraisa.)

 

Krusa: Lägger mig (Här la jag mig, när jag omvärderade läget. Här kändes det som svenovich satt på nötfärgdrag.)

 

 

 

Hur skulle ni andra resonera? Tycker att det är rätt intressant när stenovich bara synar en så kraftig bet när det är tre personer med i potten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppen är verkligen inte bra för dig. Blixtfold på flop! Du har enbart K högt flushdrag med tre klöver i handen.. värdelöst PLO drag.

 

EDIT: Positionen är kass också. I position hade du kunnat syna floppen. Men vad hoppas du träffa med den handen? 333?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det bara är tre spelare varav en dålig tycker jag att det är okej att spela med ett drag. Visst det är ingen superhand, det har jag ju inte påstått.

 

Jag tror inte att du har ett drag utan att du drar dött ungefär 90% av tiden där. FOOOOLD. Ess-högt färgdrag hade varit att spela ett drag där.

 

Handen är bara helt otroligt risigt preflop, FOLD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst, tack. Benämningen att jag inte är helt novis, har sin grund i att jag har spelat omaha en hel del och gått plus mycket. Är ni snea och tycker det är så fel som det kan bli, så okej.

 

Som sagt, hur stenovich spelade på turn är ju rätt intressant.

 

 

Stenovich satt på Ahögt färgdrag och Lillen satt på 64 klöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar fel på varje gata och uttrycket "Är inte helt novis på Omaha" är så fel det kan bli, tillbax till skolbänken.

 

Han spelar ju iofs rätt på turn då han lägger sin bajsluktande hand ;)

 

relevant inlägg? Du kan få mitt bajs på posten, om du så gärna pratar om bajs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också du spelade dåligt, men ska fgörsöka vara seriös

 

Preflop: jag förstår hur du tänker, aggrokillen höjer med det mesta och du vill fånga honom, men det kommer fler händer och du har för dålig position, lägg dig

 

Flopp: du är klämd mellan 2 spelare och du har bara ett drag till något som inte ens är nötfärg. Jag hade lagt även ett a-högt färdrag där, för även om du får in det så kanske bordet parar sig. lägg dig.

 

Turn: bra läggning, du har inte odds för att syna. mkt enkel läggning så vet du det i fortsättningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena..

 

Även om kritiken kanske är onödigt formulerad så är den berättigad.

 

Handen skulle jag inte ens spela HU..

 

Även om dina motståndare e kassa så räcker det här med ett par för att slå dig i princip. Sen att dra mot K (eller lägre) höga flusher är i min mening aldrig värt det. Enda gångerna det kan vara värt det är när du hamnar HU mot en som du vet sitter med stege eller triss och det ligger flushdrag på bordet. Då kan man bluffa bort fi om flushen kommer..

 

"Krusa: Lägger mig (Här la jag mig, när jag omvärderade läget. Här kändes det som svenovich satt på nötfärgdrag.) "

 

Hur kan du känna det? Och värför kände du det inte efter floppen då?

 

Detta är problematiken med att spela icke nötter drag. Du känner din inte säker även om du får in dit drag. Så spela dom inte !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Krusa: 2c, 9h, 3c, Kc (Inte jätteintressant omahahand, men om floppen är nice, så kan det bli en bra utdelning) "

 

Exakt vad för jättefloppar ska du träffa med den här? Kunghögt färgdrag + suckerinside med döda outs?

 

För övrigt lär ju inte FI check-raisa turnen med ett set när T9-draget fyllts och han fått två syn på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...