Gå till innehåll

När skall man sluta sessionen?


Bossebo

Recommended Posts

Denna fråga går ut till alla er som går plus stadigt på cashgames:

 

Mina 2 problem är ständigt dessa

 

1.Jag går in vid bordet och börjar spela... spelar tight och mestadels bra händer. Men det händer ju ingenting?? jag ligger kvar på samma summa hela tiden, lite minus eller lite plus. Det sägs ju att en bra spelare skall tjäna en viss massa BB varje timme, men vad är det som gör att det bara står still. Jag sitter verkligen inte och spelar varje hand o "slösar" bort inköp.

 

eller så händer detta!!!

 

2. Jag går in och dubblar upp eller tripplar upp och sen en liten stund senare så är allt borta!!! detta händer jämt...

Så hur gör ni som mestadels plussar, vad har ni för ramar när det gäller att gå ut ifrån ett bord när ni vunnit tillräckligt för att "rädda" vinster ect..

 

Turneringsmässigt går det skitbra, men det är cashgamet som spökar :(

 

tacksam för alla svar

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju stor skillnad vilken tid på dygnet man spelar. Prova dig fram och försök spela de tider då du känner att motståndet är som sämst.

Om det inte är någon action på ett bord och du inte vinner något så är det ju bara att byta bord. Sitt kvar om du märker att de andra är sämre än dig.

 

Att det sen skulle gå skitbra turneringsmässigt, som du säger, men inte ens går plus i cg har jag lite svårt att tro. Men vad vet jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det där stämmer så jävla bra. säger man till säg själv... "bara ett varv till sen slutar jag" .. då får man alltid typ.. en hand som "KK" (en hand som måste spelas).. ja o då är man såklart uppe mat AA .. alltid på sista varvet..

 

så ta aldrig ett sista varv.. känner du för att sluta så sluta bums, annars kommer det skita sig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd trenden genom att sluta när du ligger plus ett par tre sessioner. När du känner att du inte störs av att backa en session igen så återvänder du till att avsluta enligt vanliga kriterier, typ tid eller att allt trevligt motstånd lämnat bordet.

 

Och jag håller med till 100% om att det är en god ide sluta spela direkt när man bestämmer sig. Aldrig ett varv till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

1.Jag går in vid bordet och börjar spela... spelar tight och mestadels bra händer. Men det händer ju ingenting?? jag ligger kvar på samma summa hela tiden, lite minus eller lite plus

 

eller så händer detta!!!

 

2. Jag går in och dubblar upp eller tripplar upp och sen en liten stund senare så är allt borta!!! detta händer jämt...

 

tacksam för alla svar

:)

 

1. Det händer alla att man kommer in på kalla bord, prova att byta.

 

2. Gå in på HH och analysera var du ev. gör fel.

Själv lägger jag av när jag har gjort några idiotiska misstag som jag vet beror på att jag suttit för länge,skallen blir grötig men det märker man oftast inte förren det är för sent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!!

 

Brant: ja, jag vet det är konstigt, men det går verkligen riktigt bra turneringsmässigt. Vet inte själv hur jag skall förklara det. Tack vare de 2 senaste månadernas satsning på turneringar har jag tagit igen allt jag tappat sen jag började lira CG online + att jag har plussat några 1000 dollar utöver det :)

 

Igentligen vet man ju svaret, att man skall sluta när det gått riktigt bra, men som alltid så kommer de stora vinsterna i cashgames oftast direkt de 10 första minuterna jag spelar. Och då känns det jäkligt konstigt att gå ut ifrån bordet, även om det är det jag borde :)

 

Sen tror jag inte att jag är nån bra spelare som nån skrev, för då hade ju jag inte frågat om tips :) Jag vill ju bli en bra spelare som bemästrar både cashG och turneringar. Jag vet att jag stundtals och imot rätt typ av spelare kan spela ett riktigt vinstgivande cashgame, men problemet är att hålla i kulorna när jag vunnit in dom.

 

Poker är verkligen skitkul och det kanske är lite det som är problemet, att jag tycker det är för kul för att lämna bordet. Men jag spelar poker för att det skall ge pengar och inget annat ( om man bortser ifrån homegames med polarna) Och då måste jag hitta ett sätt att avbryta "glädjen" och lämna bordet i rätt tid. Förena nytta med nöje på något sätt !

 

Men frågan är ju oxå, kan det verkligen bli några pengar att tala om i längden, även på lägre nivåer, om man ständigt lämnar bordet när man dubblat upp. Det kommer ju även sessioner när man blir av med hela inköpet. Hoppas ni förstår hur jag menar.

 

tack igen för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen :)

 

Nu har jag kört några dagar med inställningen att gå av ett bord när jag plussat en del, Det behöver inte vara några stora summor, men bara att jag plussat... Nu går det helt plötsligt sjukt bra!!! :)

 

Jag plussar nu varje dag jag spelar istället för den vanliga minus sjukan ;)

 

tack för tipsen !!!

 

Bossebo

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...