Gå till innehåll

Ekenstars PLO dagbok


Recommended Posts

Hade lite på känn att jag skulle få den här platsen :)

 

Liten presentation av mig själv

Jämngammal med den andre plantskoledeltagaren, fyller 27 senare i höst. Bor i Uppsala men kommer från ett litet samhälle i västergötland från början. Att jag flyttade till Uppsala berodde, inte helt oväntat, på studier. Hade först tänkt plugga data (detta var under IT-yran) men tyckte programering var ganska trist. Fick bli matematik och matematiskt statistik istället. Hade ganska lätt för studierna och tog examen i juni 2004 (efter maximala 12 terminers studiestöd från CSN). Har varit mellan utbildning och jobb sen dess.

 

Övriga intressen förutom poker är:

-Fysisk motion, gillar att röra på mig

-Amerikansk wrestling (WWE), följer det ganska mycket via nätet

-Tv-serier, följer ganska många serier via nätet

-Visst sportintresse finns, tycker främst om att följa de amerikanska sporterna, speciellt då NFL (amerikansk fotboll) och MLB (baseball).

 

Varför spelar jag poker?

Höll på lite med sportsbetting förr i tiden och kom in i pokervärlden genom det intresset. Började först med att spela bort $50 på multipoker (hösten/vintern 03/04) på FL 0.5/1. Efter det så spelade jag inte så mycket. Satte sen in lite mer pengar (denna gång på Intertops) och spelade då 5+1 SnG, man fick mycket spel för pengarna då, jämfört med vanligt cashgame. Förde även över en liten peng från bettingkontot på nordicbet till deras pokerrum och spelade även SnG där. Gick väl sådär. Hamnade ibland i pengarna men oftast blev det en 4:e eller 5:e plats, mitt spel vid bubblan var inte så bra.

 

Gick över till att lira SH NL cashgame på Nordicbets lägsta nivåer (NL 0.05/0.10). Nästan exakt på dagen för två år sen faktiskt. Där gick det väldigt bra, var en vinnare direkt. Vann kaske 40 dollar 1:a och 2:a maj 2004 och började föra nogrann statistik över mitt spelande den 3:e maj. Använder än idag samma excelark som jag började med då. Spelade då nästan varje dag i maj. Samtidigt var jag inne på min sista månad med mitt exjobb, gick bra att kombinera :)

 

Spelade enbart SH NL texas fram till senhösten 2004, då jag blev lite less på spelet. Testade lite 7 card stud och fick då upp ögonen för andra spel än texas. Började med PLO (och PLO8) i början av 2005 och började då även att bonushora. Kunde då på våren köpa en ny dator för pengarna jag fick in. Satt med vitualPC på en gammal iMac innan, inte den bästa pokerlösningen. Kunde med den nya datorn börja multitabla ordententligt och fick en ganska hyffsad sidoinkomst av pokern. Efter det har inte så mycket hänt, mest varit en grind sen dess. Frams till nu :)

 

Varför Plantskolan?

Har som sagt mest bonushorat eftersom det varit väldigt lönsamt och därför inte utvecklat mitt spel så mycket. Har mest spelat PLO25 och PLO50 eftersom jag inte haft den mentala rullen att spela högre. Enda gången jag spelat högre än PLO50 var för ett par månader sen. Var uppe på PLO100 en session och spelade riktigt uselt, men vann ändå. Med plantskolan vill jag kunna ta klivet upp till högre nivåer med stort förtroende för mitt spel och inte tomta mig eller bli rädda av de höga insatserna och den potentiella förlusten som de nivåerna medför.

 

Sidoprojekt

Har ett litet sidoprojekt jag tänkte plåga er med. Under hösten och vintern (som var förbaskat lång) har jag varit ganska stillasittande och blev därför (i mina ögon) ganska fet. Men nu är den trevliga våren här och man kan börja röra sig ute utan att förfrysa :)

 

Mitt mål är att minska på fettet och få ner midjemåttet några cm. Som referens kommer jag använda 25 mars. Hade då en midja på 101 cm och vägde 112 kg. Sen kom påsken och de djävulska affärerna prackade på en massa billigt lösgodis, så gympasset efter påsk vägde man in på 113 kg :(

 

Har börjat ta morgonpromenader (3-4 per vecka), börjat jogga lite smått (1-2 gånger per vecka) och lyfter lite skrot på gymmet (1-2 gånger per vecka). Har slutat med att käka snask och godis (minskat kraftig åtminstone) och har börjat äta lite bättre. Ingen direkt extrem diet ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul presentation. Lycka till!

 

Skrattade till när jag såg att du var intresserad av amerikansk fotboll, vad är oddsen för att båda plantorna skulle vara det...? :)

 

Sedan läste jag om ditt gå ner i vikt projekt och skrattade ännu mer, var såååå nära att skriva att jag skulle ha ett liknande sidoprojekt i min plantdagbok när jag gjorde min presentation, men bangade ur och nöjde mig med att skriva något om chipsrester och löpardojjor. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mål är att minska på fettet och få ner midjemåttet några cm. Som referens kommer jag använda 25 mars. Hade då en midja på 101 cm och vägde 112 kg. Sen kom påsken och de djävulska affärerna prackade på en massa billigt lösgodis, så gympasset efter påsk vägde man in på 113 kg :(

 

Hur lång är du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mål är att minska på fettet och få ner midjemåttet några cm. Som referens kommer jag använda 25 mars. Hade då en midja på 101 cm och vägde 112 kg. Sen kom påsken och de djävulska affärerna prackade på en massa billigt lösgodis, så gympasset efter påsk vägde man in på 113 kg

 

Wtf? 1 kilo är ju ingenting!

 

Lycka till med plantan f.ö, kan bli skoj att följa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt mål är att minska på fettet och få ner midjemåttet några cm. Som referens kommer jag använda 25 mars. Hade då en midja på 101 cm och vägde 112 kg. Sen kom påsken och de djävulska affärerna prackade på en massa billigt lösgodis, så gympasset efter påsk vägde man in på 113 kg

 

Wtf? 1 kilo är ju ingenting!

 

Lycka till med plantan f.ö, kan bli skoj att följa.

 

Om man tänkt gå ner i vikt så är ju +1 kg lite åt fel håll ;)

 

Hur lång är du?

 

1.87

 

Till råga på allt har vi samma förnamn, det här är ju nästan läskigt...8-)

 

Klart att framgångsrika pokerspelare har massa gemensamt ;)

 

Blev ett litet joggingpass nu på eftermiddagen. Känner mig riktigt fräsch och pigg nu efteråt :)

 

Nu blir det dusch och sedan middag framför gårdagens avsnitt av Prison Break.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad nickar du på Stars då? Vi vill ju kunna komma med kommentarer i chatten angående ditt spel.

 

"Way to go Mr Plant!"

"Are you a pro?" (standardkommentaren)

"I hear you're staked by one of the biggest online poker communities, is that correct?"

"Checkraise his a**!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en morgonpromenad idag. Fint väder var det så det blev en härlig start på dagen :)

 

Kör igång med själva spelandet sen ikväll. Kommer nog köra två bord åt gången nu i början. Visst kan jag köra flera bord, men då minskar uppmärksamheten och då blir det mest nutpeddling. Det vill jag komma bort lite ifrån och istället vara lite mer uppmärksam och utveckla mitt spel. Siktar väl mot 2-3 bordstimmar per dag nu i början, blir nog mer sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var rätt trött på kvällen så min debut blev lite senare än vad jag hade tänk. Brukar aldrig spela när jag är trött, hungrig eller mår dåligt. Blev lite teori istället. Började läsa Omaha Holdem Poker av Bob Ciaffone i helgen och läste det sista idag. Blev förhoppningsvis lite klokare av det.

 

Strax efter midnatt blev jag pigg och gjorde min debut.

 

Fick mest skithänder under hela session, men när jag väl fick kort träffade jag hyffsat. Första vinsthanden i plantskolan:

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [7s 5s 6d 9s]

 

sparky41: calls $0.50

mestersmit: folds

Bluff_Jenza: calls $0.50

druidex: calls $0.50

SieTlaS: folds

csipcsup: calls $0.25

Hero: checks

 

*** FLOP *** [Td Jd Js]

Alla checkar

 

*** TURN *** [Td Jd Js] [Ts]

Alla checkar igen

 

*** RIVER *** [Td Jd Js Ts] [8s]

 

Träffar Straightflushen. Försöker få lite betalt för den, man kan ju bara drömma om att nån slowplayat fyrtalet:

 

csipcsup: checks

Hero: bets $1.50

sparky41: folds

Bluff_Jenza: folds

druidex: calls $1.50

csipcsup: folds

 

*** SHOW DOWN ***

Hero: shows [7s 5s 6d 9s] and won ($5.25) with a straight flush, Seven to Jack

druidex: mucks hand [As 7c 4s Kd]

 

Inga stora pengar men en bra start och ett bra omen för framtiden. Träffade även lite andra fina händer som gav lite mer profit. Slänger upp några handhistorys senare med några intressanta händer.

 

Blir inget mer spel idag, trött igen. Blir till att kolla på Remo - obeväpnad, men farlig på femman sen kl 3.15. Finns ingen som är hårdare än Remo 8-)

 

BR start $2000

BR slut $2098.75 (72 händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började dagen med en liten morgonpromenad i det fina vädret vid fyra tiden :). Min dygnsrytm är lite ur balans, inget ovanligt. Såg/hörde en oerhört korkat hackspett. Den satt uppe på en gatlampa och hackade upprepat i metallen/plasten :roll:

 

Nu när jag fick sova ordentligt ska jag förhoppningsvis vara lite piggare ikväll/natt och kunna spela lite fler händer än igår.

 

Ska först iväg på en kvällskurs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer spel idag. Ett par händer från dagens första session:

 

Stack sizes:

UTG: $26

UTG+1: $37.40

MP1: $50

CO: $43

Button: $38.45

SB: $25.10

Hero: $49.50

 

Pre-flop: (7 players) Hero is BB with 8:spade: A:heart: 7:club: 7:diamond:

UTG calls, UTG+1 folds, MP1 calls, CO folds, Button calls, SB calls, Hero checks.

 

Flop: 7:spade: 6:heart: 3:spade: ($2.5, 5 players)

SB checks, Hero bets $2.4, UTG folds, MP1 raises to $9.6, 2 folds, Hero folds

 

Har topsetet och betar ut, vill inte ge nån med färgdrag eller 98 en gratischans att dra ut. Får mothugg och foldar, måste väl sitta med stegen där. Hade jag haft spaderesset istället för ruteress hade det blivit omslag.

 

pokenum  -o as 8s 7c 7d  - 4h 5c 8h 6d  -- 7s 6h 3s 
Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 7s 3s 6h
cards          win   %win  lose  %lose  tie  %tie     EV
As 8s  7c  7d  491  59.88   312  38.05   17  2.07  0.609
5c 6d  8h  4h  312  38.05   491  59.88   17  2.07  0.391

 

 

En hand som kankse inte var så snygg, men vad kan jag göra?

 

UTG: $44.55

MP1: $50.95

MP2: $21.75

MP3: $10.45

Hero: $47.55

Button: $92.55

SB: $50.30

BB: $58.30

 

Pre-flop: (9 players) Hero is CO with 9:club: 8:diamond: 6:club: 9:spade:

UTG raises to $1, 3 folds, MP3 calls, Hero calls, 2 folds, BB calls.

 

Flop: 5:diamond: T:spade: J:spade: ($4.25, 4 players)

BB checks, UTG bets $1, MP3 calls, Hero calls, BB folds.

 

Turn: Q:club: ($7.25, 3 players)

UTG checks, MP3 bets $2, Hero calls, UTG folds.

 

River: J:diamond: ($11.25, 2 players)

MP3 checks, Hero bets $7, MP3 calls all-in $6.45

 

Känns som dom sitter på dåliga drag, kanske inte borde ha synat men det var ju billigt. Har inga planer att hårdspela setet om det skulle komma. Samma sak på turn, att dom sitter med drag, t.ex KQ, sen har ju faktiskt stege. Sätter shortstacken all-in på rivern när han checkar, tror han betalar av min suckerstege med ett tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett litet matbreak efter det och kollade även då på onsdagens south park avsnitt. De två senaste avsnitten hade varit rätt kassa men det här var bra. Cartman är en elak gosse och i avsnittet fick han besök av ett par nannys från nåt nanny-TV program :)

 

Det blev mycket limpande i den andra spelsessionen men träffade flopparna väldigt dåligt.

 

En hand där jag dock träffade:

 

Stack sizes:

Hero: $47

UTG+1: $29.05

MP1: $155.10

MP2: $46.55

MP3: $65.95

CO: $39

Button: $83

SB: $17.50

BB: $28.35

 

MP1 är väldigt lös och såg nästan alla floppar. Men han spelade ganska hyffsat postflop.

 

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG with 5:heart: 3:spade: K:spade: K:heart:

Hero calls, UTG+1 calls, MP1 calls, 2 folds, CO calls, Button folds, SB calls, BB checks.

 

Ok hand.

 

Flop: 8:diamond: K:club: 4:diamond: ($3, 6 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $2.85, UTG+1 folds, MP1 calls, 3 folds.

 

Pottar givetvis floppen

 

Turn: A:diamond: ($8.7, 2 players)

Hero bets $5.5, MP1 calls.

 

MP1 satt inte på nötfärgdraget på floppen, det är klart. Kan fortfarande ha bäst hand, därför bettar jag, ca 2/3 pot.

 

River: Q:spade: ($19.7, 2 players)

 

Ingen kåk på rivern. Visst är det möjligt att han har färg. Annars hjälpte inte turn och river kortet floppen något (JT är en mycket osannolik hand). Checkar med avsikt att syna om han bettar. Är ju mycket möjligt att han tar ett skott på potten och spelar på min svaghet.

 

Hero checks, MP1 bets $8.5, Hero calls.

 

Final pot: $36.7

 

MP1 showed 8s 6h 3d 4c and lost with two pair, Eights and Fours

 

Torskar mitt första inköp i plantskolan:

 

Stack sizes:

UTG: $60.90

UTG+1: $42.85

MP1: $51.70

MP2: $45.10

MP3: $49

CO: $47

Hero: $49.85

SB: $39.25

BB: $49.65

 

Pre-flop: (9 players) Hero is Button with T:club: J:diamond: 6:heart: 9:heart:

UTG raises to $1.5, UTG+1 folds, MP1 calls, 3 folds, Hero calls, SB folds, BB calls.

 

Ok draghand på knappen, inte så dyrt att se floppen.

 

Flop: 5:diamond: J:club: 6:diamond: ($6.25, 4 players)

BB checks, UTG bets $5.95, MP1 folds, Hero raises to $23.8, BB folds, UTG calls.

 

Tycker det skriker AAxx om hans hand väldigt mycket, så jag slår om pott med mitt tvåpar. UTG synar. AAxx med ruterdraget tror jag han sitter på.

 

Turn: 7:spade: ($53.85, 2 players)

UTG is all-in $35.6, Hero calls all-in $24.55.

Uncalled bets: $11.05 returned to UTG.

 

På turn går han all-in. Visst skulle han kunnat ha en hand som 6789 och haft stegedrag på floppen och fått den på turn. Men spelarna på denna nivån brukar inte vara så kreativa och höja sådana händer preflopp. Tycker AAxx med färgdrag är betydlig mer troligt. Jag håller fast vid min read på floppen och synar.

 

River: 7:diamond: ($102.95, 0 player + 2 all-in - Main pot: $102.95)

 

Results:

Final pot: $102.95

 

Jävla skitriver.

 

UTG showed [Kh Kc Js Th] and won ($99.95) with two pair, Kings and Sevens.

 

Min read var hyffsat rätt, bara att han hade en lite sämre hand. Jag var 62-30 favorit till att vinna på floppen och 75-20 på turn (delning i 8% resp 5% av fallen) :evil:

 

Fick lite revanch strax efter på det andra bordet:

 

Stack sizes:

Hero: $68.55

UTG+1: $19.50

MP1: $171.85

MP2: $45.80

CO: $19.25

Button: $81.50

SB: $14.90

BB: $45.50

 

Pre-flop: (8 players) Hero is UTG with T:diamond: A:heart: J:heart: A:club:

Hero calls, UTG+1 raises to $2.25, 4 folds, SB calls, BB calls, Hero raises to $11.25, UTG+1 raises all-in $19.5, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: 3:spade: K:diamond: 2:spade: ($43.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $43.5)

 

 

Turn: 9:diamond: ($43.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $43.5)

 

 

River: 4:club: ($43.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $43.5)

 

 

Results:

Final pot: $43.5

 

UTG+1 mucked 9:spade: 7:spade: 8:spade: J:spade:

 

Ganska nöjd med mitt spel överlag. Inte så mycket raisande preflopp, borden var ganska lösa. Tror jag kommer öka upp till tre bord imorgon.

 

Sumering av dagens spel:

BR Start $2098.75

BR Slut $2105.5 (134 händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog till gymmet på eftermiddagen och körde ett bröst och ryggpass.

 

Bröst:

3 set med liggande hantelpress

2 set hantelflyes

2 set med lutande hantelpress

 

Rygg:

3 set latsdrag bakom nacken

2 set sittande kabelrodd

2 set marklyft

 

Helt slut efter marklyften, att hänga tillbaka vikterna efteråt kändes mycket jobbigare än själva marklyftandet. Sammanlagt med lite uppvärmnig för axlarna tog passet 30-35 minuter, lagom långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite mer aggresivt idag, höjde lite mer preflopp och försökte sedan ta hem potten på floppen.

 

Låga set är väl egentligen inget man ska satsa på, men mina sidokort var bra:

 

Pre-flop: (7 players) Hero is UTG with :5s::4d::6h::5d:

Hero calls, UTG+1 folds, MP1 calls, CO (poster) checks, 2 folds, 2 folds, BB (poster) checks.

 

Limpar in, lågt par och bra sidokort.

 

Flop: :Ts::Qs::5h: ($2.25, 4 players)

BB checks, Hero bets $2.15, 2 folds, BB calls.

 

Bettar givetvis bottentrissen, har nån högre triss får man nog reda på det på denna dragvänliga bräda.

 

Turn: :9s: ($6.55, 2 players)

BB checks, Hero bets $3.5, BB raises to $7, Hero calls.

 

Färgen kom, bettar som om jag hade färgen, men den hade tydligen BB.

 

River: :Tc: ($20.55, 2 players)

BB checks, Hero bets $8.5, BB calls.

 

Var kanske inte så smart av BB att minraisa på turn. Lär väl vara ganska uppenbart att jag har kåken (sämsta tänkbara, men ändå) så jag bettar strax under halvpott. Vill gärna ha betalt av färgen sen finns ju också risken att han har högre kåk. Kanske kunde ha fått ut mer värde?

 

BB muckar :3d::Ks::3c::4s: och gnäller över hur riggat stars är :D

 

Ganska trött idag så det blev inte så mycket spel dessvärre. Men hellre kvalitet än kvantitet.

 

Sumering av dagens spel:

BR Start $2105.5

BR Slut $2156.45 (102 händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 set latsdrag bakom nacken

 

Ett tips. Kör inte bakom nacken, den enda skillnaden mellan bakom och framför nacken är att skaderisken ökar markant. ALDRIG, ALDRIG bakom nacken.

 

Det är inte alls farligare att köra bakom nacken om man gör det rätt. Läs den här tråden på Kolozzeum, speciellt det Arne Persson skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite go träningsverk i rygg och fingrarna idag :)

 

Blev inte så mycket höjande i sen position, nästan alla fina händer fick jag när jag satt i mörkarna. En hand som var ganska hyffsat, men när det var höjt innan synade jag enbart. Bara att tacka och ta emot när dom donerar:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is Button with :Ac::3c::Th::Ad:

UTG calls, 2 folds, MP2 raises to $2, 2 folds, Hero calls, SB calls, BB folds, UTG calls.

 

Flop: :Tc::Kc::8c: ($8.5, 4 players)

SB bets $4.5, UTG folds, MP2 calls, Hero raises to $26.1, SB calls, MP2 folds.

 

Turn: :5h: ($65.2, 2 players)

SB bets $34, Hero calls all-in $27.4.

Uncalled bets: $6.6 returned to SB.

 

River: :Qs: ($120, 1 player + 1 all-in - Main pot: $120)

 

Final pot: $120

 

SB showed :4c::Kd::Qc::7d: , sanslöst vad de gillar icke nötfärger på stars :roll:

 

 

Lite normal PLO varians, stege utköpt av set. Sånt man får ta, även om BB är en mupp:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is SB with :6s::7h::Td::Jh:

4 folds, MP3 calls, CO folds, Button calls, Hero calls, BB raises to $0.5, MP3 calls, Button calls, Hero calls.

 

Billig att se floppen i sb så jag synar.

 

Flop: :5s::4c::8d: ($2, 4 players)

Hero bets $3.8, BB raises to $7.6, 2 folds, Hero raises to $26.6, BB calls all-in $15.5.

Uncalled bets: $3.5 returned to Hero.

 

Bettar pot in i preflopp höjaren med min stege. Han minraisar och jag slår tillbaka.

 

Turn: :4d: ($48.2, 1 player + 1 all-in - Main pot: $48.2)

 

River: :9s: ($48.2, 1 player + 1 all-in - Main pot: $48.2)

 

Results:

BB shows :Kd::Th::5h::5c: ,a full house, Fives full of Fours

 

pokenum  -o 6s 7h td jh  - kd th 5h 5c  -- 5s 4c 8d 
Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 5s 4c 8d
cards          win   %win  lose  %lose  tie  %tie     EV
6s Td  Jh  7h  518  63.17   302  36.83    0  0.00  0.632
5c Kd  Th  5h  302  36.83   518  63.17    0  0.00  0.368

 

Gjorde ett ganska hyffsat spel med AA mot en shortstack:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is SB with :Ac::6h::As::7h:

6 folds, Hero raises to $1.25, BB calls.

 

Flop: :9c::Jd::9h: ($2.5, 2 players)

Hero checks, BB bets $1.5, Hero raises to $7.35, BB raises all-in $8.5, Hero calls.

 

Kändes verkligen inte som han hade en nia när han bettade så jag slog om.

 

Turn: :8c: ($19.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $19.5)

 

River: :Kh: ($19.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $19.5)

 

BB mucked :Td::8d::6s::Ks:

 

Sumering av dagens spel:

BR Start $2156.45

BR Slut $2186.05 (196 händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får gärna komma med kommentarer på hu jag spelar i de händerna jag postar här i dagboken.

 

Första sessionen för dagen är spelad, blev lite minus, dryg ett inköp.

 

Första inköpet jag torskade var set över set. Det var höjt preflopp och jag hade dessutom öppet stegdrag på floppen:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is MP1 with :8s::Js::8h::9s:

2 folds, Hero calls, 2 folds, CO calls, 2 folds, 2 folds, BB raises to $1.75, Hero calls, CO calls.

 

Flop: :Tc::4d::8c: ($5.5, 3 players)

BB bets $6.65, Hero raises to $26.6, CO raises all-in $74.35, BB folds, Hero calls all-in $17.8.

Uncalled bets: $29.95 returned to CO.

 

Turn: :Ah: ($100.95, 0 player + 2 all-in - Main pot: $100.95)

 

 

River: :4c: ($100.95, 0 player + 2 all-in - Main pot: $100.95)

 

Results:

Final pot: $100.95

CO showed :As::5s::Ts::Td:

 

Sedan torskade jag ett inköp till, vet inte heller om det kunde undvikas:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is CO with :Kc::Jd::9d::Ac:

UTG calls, 2 folds, MP2 calls, Hero raises to $2.5, Button folds, SB raises to $8.75, 2 folds, MP2 calls, Hero calls.

 

Given raise preflopp.

 

Flop: :6h::8d::Ks: ($27.25, 3 players)

SB bets $26.6, MP2 calls all-in $15.1, Hero calls.

 

Uppenbart att han har AA och jag har top paret med en del två par outs och några back-door möjligheter, svårt att passa. MP2 har jag ingen större respekt för.

 

Turn: :Js: ($95.55, 2 players + 1 all-in - Main pot: $72.55, Sidepot 1: $23)

SB is all-in $5.6, Hero calls all-in $1.7.

Uncalled bets: $3.9 returned to SB.

River: :6s: ($98.95, 0 player + 3 all-in - Main pot: $72.55, Sidepot 1: $26.4)

 

Results:

Final pot: $98.95

 

MP2 mucked :Ad::9s::Kd::Th:

Hero mucked :Kc::Jd::9d::Ac:

SB showed :Qc::8h::As::Ah:

 

EV på 0.345 på floppen:

 

pokenum  -o qc 8h as ah  - ad 9s kd th  - kc jd 9d ac  -- 6h 8d ks 
Omaha Hi: 666 enumerated boards containing Ks 8d 6h
cards          win   %win  lose  %lose  tie  %tie     EV
As Qc  Ah  8h  333  50.00   333  50.00    0  0.00  0.500
9s Ad  Kd  Th  202  30.33   409  61.41   55  8.26  0.345
Ac Kc  Jd  9d   76  11.41   535  80.33   55  8.26  0.155

 

Bara mörker? Nä, en del gick ju in:

 

Pre-flop: (7 players) Hero is Button with :Kc::Qh::Tc::Kh:

2 folds, MP1 calls, CO folds, Hero raises to $2.25, 2 folds, MP1 calls.

 

Fin start hand.

 

Flop: :Jc::9c::As: ($5.25, 2 players)

MP1 checks, Hero bets $5, MP1 calls.

 

Bara par i kungar men ett rejält drag.

 

Turn: :5d: ($15.25, 2 players)

MP1 checks, Hero bets $14.5, MP1 calls all-in $10.65.

Uncalled bets: $3.85 returned to Hero.

 

Nåt har han ju, men jag tycker det bara är att ösa på med min hand ändå.

River: :Qd: ($36.55, 1 player + 1 all-in - Main pot: $36.55)

 

MP1 showed :Jh::6c::Ad::Kd:

 

Låg lite före på floppen och hade 40-60 på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades plussa lite den andra sessionen trots en dålig inledning. Första handen vid det ena bordet:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is BB with :Qc::Ac::Ah::Kh:

3 folds, MP2 (poster) checks, 4 folds, 4 folds, Hero raises to $1.25, MP2 calls.

 

Sällsynt fin hand, kul att sitta i bb och alla utom MP2 foldar. MP2 satt enbart med $10 i stacken dessutom :?

 

Flop: :7d::4d::Qh: ($2.75, 2 players)

Hero bets $3.6, MP2 raises all-in $8.25, Hero calls.

 

Turn: :3s: ($19.25, 1 player + 1 all-in - Main pot: $19.25)

 

River: :Th: ($19.25, 1 player + 1 all-in - Main pot: $19.25)

 

MP2 satt med :Qs::6d::5d::5h: och jag låg hyffsat efter på floppen. Går väl ändå inte att undvika att dubbla upp honom när han sitter med ett så litet inköp?

 

Inte helt nöjd med hur jag spelade i början, den här handen t.ex:

 

Pre-flop: (9 players) Hero is Button with :Tc::4c::Qd::Qh:

UTG calls, UTG+1 folds, MP1 calls, 3 folds, Hero calls, SB calls, BB checks.

 

Inget fel att syna på knappen tycker jag. Lite för dålig hand för att höja.

 

Flop: :Ks::5c::Jh: ($2.5, 5 players)

SB checks, BB checks, UTG bets $1.5, MP1 calls, Hero calls, SB calls, BB folds.

 

Öppet stegdrag.

 

Turn: :Qs: ($8.5, 4 players)

SB checks, UTG bets $8.1, MP1 calls, Hero calls, SB folds.

 

Träffar setet och har öppet stegdrag, svårt att folda när MP1 synar

 

River: :8c: ($32.8, 3 players)

UTG is all-in $7.15, MP1 folds, Hero calls.

 

Klart han har mig slagen men jag synar ändå, var ju billigt. UTG satt med AAT6 och turnad stege.

 

Spelade lite bättre sen. Hittade klonken i den här handen. Kanske lite väl lösaggro att höja först, men sen var det bara att syna, tyckte jag skulle ha tillräcklig equity.

 

Pre-flop: (9 players) Hero is MP3 with :Js::8c::7h::9h:

2 folds, MP1 calls, MP2 folds, Hero raises to $2.25, CO calls, Button folds, SB calls, BB raises all-in $6.35, MP1 folds, Hero calls, CO raises all-in $24.3, SB folds, Hero calls.

 

Flop: :2h::8h::2s: ($57.7, 1 player + 2 all-in - Main pot: $21.8, Sidepot 1: $35.9)

 

Turn: :Th: ($57.7, 1 player + 2 all-in - Main pot: $21.8, Sidepot 1: $35.9)

 

River: :6h: ($57.7, 1 player + 2 all-in - Main pot: $21.8, Sidepot 1: $35.9)

 

Får min andra straight flush på ca 700 händer :)

 

pokenum  -mc 500000  -o ad qh as qs  - js 8c 7h 9h  - 8d 5h ac td 
Omaha Hi: 500000 sampled boards
cards             win   %win    lose  %lose   tie  %tie     EV
As Qs  Ad  Qh  233230  46.65  265581  53.12  1189  0.24  0.468
Js 8c  9h  7h  156662  31.33  341362  68.27  1976  0.40  0.315
Ac Td  8d  5h  106943  21.39  389892  77.98  3165  0.63  0.217

 

Minus idag, men inte så farligt mycket.

 

Sumering av dagens spel:

BR Start $2186.05

BR Slut $2150.85 (260 händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På bröstpasset skulle jag nog lägga till 2-3 set bänkpress om jag var du. 8-)

Kanske när helvetet fryser till is, hatar bänkpress.

 

Kände inte alls för nån poker när jag vaknade i morse. Såg på lite TV istället. Först söndagen Sopranos, var väl ganska hyffsat. Sen blev det senaste NBC Heads-up poker championship. Var rätt bra, man fick se rätt många spelade händer och inte bara massa tråkiga all-ins (som på WPT). Efter det blev det måndagens prison break, riktigt spännande.

 

Blev sen lite poker i plantskolan, fast inte så många spelade händer. Och så stor vinst blev det inte heller, +3 dollar. Var mycket höjande från andra spelare och jag träffade egentligen ingenting speciellt. En hand, ganska svagt spelat av mig, men jag gillar inte att höja med halvdåliga AAxx händer:

 

Pre-flop: (8 players) Hero is CO with :Th::Ac::As::3c:

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 folds, Hero calls, Button folds, SB calls, BB checks.

 

Flop: :4h::Ah::3s: ($2.5, 5 players)

SB checks, BB checks, UTG+1 bets $2.4, MP1 folds, Hero calls, 2 folds.

 

Turn: :8s: ($7.3, 2 players)

UTG+1 bets $6.95, Hero calls.

 

River: :Qc: ($21.2, 2 players)

UTG+1 is all-in $9.15, Hero calls.

 

Final pot: $39.5

Results:

UTG+1 shows :4c::8h::6c::2h: (two pair, Eights and Fours)

 

Hero won ($37.60)

 

Visst kan han ha stegen, men inte klarar jag av att lägga top settet. Han kan ju själv ha lägre set, kändes så när han bettade all-in på rivern. Inte helt fel att låta bli att höja preflopp, låta dåliga spelare vara med till floppen och där göra bort sig :)

 

Körde ett joggingpass på förmiddagen. Förutom att det var väldigt svettigt kändes det riktigt bra, kondition har förbättrats lite :)

 

Blir kanske nån mer spelsession sen i eftermiddag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...