Gå till innehåll

NLT - SH, AK får träff men omslag på floppen


Recommended Posts

Date: 5/1/2006 6:02:32 PM

Game: 777425242: Table: Turbo Wanstead

Normal Table No Limit 0.20/0.40 shorthanded turbo.

 

Seat: 1 Agorali2 - 82$

Seat: 4 FI 1 - 17$

Seat: 5 FI 2 - 65$

Seat: 6 FI 3 - 8$ (Dealer)

 

Agorali2 receivs AKo

 

Agorali2 : Posts small blind 0.20

FI 1 : Posts big blind 0.40

FI 2 : Raises for 1.20 (hmm ok, hans ordinarie raise pf)

Agorali2 : Raises for 3.40 (tripplar hans raise, kanske 4.80 istället?)

FI 3 : Folds

FI 2 : Calls for 2.40 (han synar bara, slowspel möjligt..)

 

 

Pot = 7$

 

Flop 3 A 7

------------------

Agorali2 : Bets 6.00 (bettar nästan pot, vill ta hem detta nu..)

FI 2 : Raises for 12.00 (omslag, dubblar min raise..hmm)

Agorali2 : Calls for 6.00 (desperat syn, vet ej vad jag ska göra..)

 

Det kan nu vara så att han tror att jag hade JJ-KK och att han har träffat A och anser därmed att han leder.. Jag synar i alla fall.. Borde nog raisat tillbaka för att se om han skulle ställa in..

 

 

Pot = 31$

 

Turn 9

------------------

Agorali2 : checks (dumt att betta här väl?)

FI 2 : Bets 13.20

Agorali2 : ???

 

Jaha.. vad gör man nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle du inte kunna skriva vilken spelare du möter. Spelar ju på samma nivå som dig så det skulle vara kul att veta vem du mötte och därmed ha lättare att analysera.

 

Känns som ett ställ för värde, Kan de tänkas att han sitter med AQ eller liknande och som sagt bettar för att han tänker att du bara skulle slå om med högt pocket med tanke på spelstil(och därför tror att han leder). Med tanke på hur dåliga de flesta spelarna är så tror jag inte han tänkte så.

 

Förövrigt visste jag inte att det var du som var Hellrai88er, Dig möter jag ju rätt ofta ju. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde nog raisat tillbaka för att se om han skulle ställa in..

Att räjsa för info är nog det sämsta du kan göra. Om du däremot räjsar för värde för att du vet att du får syn av sämre hand/svagare ess så är det ju ok.

 

Jaha.. vad gör man nu då?

 

Detta kanske kan vara till hjälp:

 

Synar omslag på floppen. Men sen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På micro limit nivå spelas AJ/AQ som stålet i det här läget vilket gör att A kombo hos fi blir vanligare än set komb. Någon enstaka gång har han AXs(med tvåpar).Så ipraktiken i det här fallet spelar det nog ingen roll om du synar eller ställer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På micro limit nivå spelas AJ/AQ som stålet i det här läget vilket gör att A kombo hos fi blir vanligare än set komb. Någon enstaka gång har han AXs(med tvåpar).Så ipraktiken i det här fallet spelar det nog ingen roll om du synar eller ställer

 

Håller helt klart med om att man får ofta syn av sämre hand här. Det är dock viktigt att vara medveten om att man isåfall ställer/höjer för värde, och inte för att få info, vilket är fullständigt värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På micro limit nivå spelas AJ/AQ som stålet i det här läget vilket gör att A kombo hos fi blir vanligare än set komb. Någon enstaka gång har han AXs(med tvåpar).Så ipraktiken i det här fallet spelar det nog ingen roll om du synar eller ställer

 

Håller helt klart med om att man får ofta syn av sämre hand här. Det är dock viktigt att vara medveten om att man isåfall ställer/höjer för värde, och inte för att få info, vilket är fullständigt värdelöst.

Japp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pot = 7$

 

Flop 3 A 7

------------------

hellrai88er : Bets 6.00 (bettar nästan pot, vill ta hem detta nu..)

FI 2 : Raises for 12.00 (omslag, dubblar min raise..hmm)

hellrai88er : Calls for 6.00 (desperat syn, vet ej vad jag ska göra..)

 

Det kan nu vara så att han tror att jag hade JJ-KK och att han har träffat A och anser därmed att han leder.. Jag synar i alla fall.. Borde nog raisat tillbaka för att se om han skulle ställa in..

Vad ska han ha här liksom? AA eller 77? En Ax-kombination känns mycket mera trolig där den enda farliga är just A7 då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På micro limit nivå spelas AJ/AQ som stålet i det här läget vilket gör att A kombo hos fi blir vanligare än set komb. Någon enstaka gång har han AXs(med tvåpar).Så ipraktiken i det här fallet spelar det nog ingen roll om du synar eller ställer

 

förstår inte varför alla säger så om micro limit typ from 0,5$... så upplever inte jag det alls... skulle snarare säga att fi i detta läget minst har AK och inte A med kass kicker med dessa typer av bet... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...