Gå till innehåll

NLT - SH, QQ får omslag på turn - vad ska han ha?


Recommended Posts

$50 NL Texas Holdem - Monday, May 01, 10:44:50 ET 2006

Table Sip n Dip (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: MAGICHOUR111 ( $94.87 )

Seat 3: bmorey ( $29.58 )

Seat 4: Rune25 ( $66.42 )

Seat 5: Fogge75 ( $49 )

Seat 6: MrBrighthead ( $29.25 )

Seat 2: Fippel ( $51.15 )

Fogge75 posts small blind [$0.25].

MrBrighthead posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to MrBrighthead [ Qh Qd ]

MAGICHOUR111 folds.

Fippel calls [$0.50].

bmorey calls [$0.50].

Rune25 calls [$0.50].

Fogge75 folds.

>You have options at Table 97530 Table!.

MrBrighthead raises [$2].

Fippel folds.

bmorey calls [$2].

Rune25 calls [$2].

 

Ska nog höja lite till här. Bordet har varit känsligt för höjningar det lilla jag sett.

 

** Dealing Flop ** [ 5s, 5d, 4d ]

MrBrighthead bets [$5.50].

bmorey calls [$5.50].

Rune25 folds.

 

Bra flop. Betar ut mot flushdrag och hoppas på omslag från lägre pp.

Får syn av FI som jag inte har read på.

 

** Dealing Turn ** [ Jd ]

MrBrighthead bets [$12].

bmorey is all-In [$21.58]

MrBrighthead is all-In [$9.25]

 

Här kanske jag borde sakta ner. Färg känns inte aktuellt om han inte är riktig fisk som synar 80% bet på parad bräda. JJ känns konstigt, borde betat preflop eller slått om flopp. Omslaget måste jag ju syna med tanke på min lilla stack, så frågan är väl om min turnbet är så smart, andra kommentarer över spelat välkommnas också naturligtvis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som du säger själv så borde du ha höjt mer pf. Runt 3-3.5$ duger.

 

På floppen gör du alldeles rätt, bettar ungefär pot och skyddar din hand mot ev. färgdrag. Jd kommer på turn och där är det kanske läge att sakta ned om du tror att han kan sitta på färgen. Du måste bestämma dig innan du bettar på turn. Antingen är du slagen och då checkar du, eller så går du allin. Ingen idé att spara på 9$ på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som du säger själv så borde du ha höjt mer pf. Runt 3-3.5$ duger.

 

På floppen gör du alldeles rätt, bettar ungefär pot och skyddar din hand mot ev. färgdrag. Jd kommer på turn och där är det kanske läge att sakta ned om du tror att han kan sitta på färgen. Du måste bestämma dig innan du bettar på turn. Antingen är du slagen och då checkar du, eller så går du allin. Ingen idé att spara på 9$ på turn.

 

Självklart, frågan är ju om jag är slagen? Kan ju aldrig checkfolda turn här känns det som utan isf ta mig till showdown billigt, vilket jag ofta inte gör antar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som du säger själv så borde du ha höjt mer pf. Runt 3-3.5$ duger.

 

På floppen gör du alldeles rätt, bettar ungefär pot och skyddar din hand mot ev. färgdrag. Jd kommer på turn och där är det kanske läge att sakta ned om du tror att han kan sitta på färgen. Du måste bestämma dig innan du bettar på turn. Antingen är du slagen och då checkar du, eller så går du allin. Ingen idé att spara på 9$ på turn.

 

Självklart, frågan är ju om jag är slagen?

 

Ja, jag tror du är att slagen. Ingen logik i att han slår om på turn med mellan/lågt PP. Kanske träffa kåk på flopp, kanske färgdraget som satt på turn. Det du slår är väl AJ, KJ, QJ, Jx osv.. men skulle han verkligen slå om sådär om då det är parat på brädan och färgchans ute..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser det så här. Givet parad bräda och flushmöjlighet bör du check-folda turn.

 

Förstår inte riktigt varför det är fiskigt att syna med färgdrag med parad bräda i det här fallet. Du har ju knappast träffat floppen givet din preflop-raise. I värsta fall har fi den faktiska handsituationen där du sitter med överpar och har 4 outs till kåken. Att du har två överkort är ju också möjligt för honom att tro. Dom grunda stackarna gör ju också färgdraget mer komfortabelt med parad bräda, eftersom du inte får in så mycket mer om du klonkar kåken.

 

Han kan faktiskt ha A :diamond: 5 :diamond: . Har sett många spela suited aces mot raise på NL50.

 

Hade han färgen verkar han ju ha fått in degen som favorit ... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...