Gå till innehåll

Bästa sättet att gå tillväga vid bokning av flygbiljetter


Spiritui

Recommended Posts

Hej!

 

Ska åka till Skottland i Juni (datum spelar inte så stor roll) och tänkte höra om någon här kan tipsa om det bästa sättet att få tag i biljetter billigt.

 

Har ju kollat lite på Pricerunner och Kelkoo, samt flygbolagens online-bokningar, men är det bättre att kanske ringa, eller gå nån annan väg? Eller kan nån tipsa om en bra internetsida där man kan leta billiga flygresor?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pendlar regelbundet till "Island of the Apes" just nu. Billigast ar utan tvekan RyanAir. Ar du ute ett par veckor i forvag kan du komma ivag for 250 kr (inkl skatter och tillagg). Dock far du sta ut med fullkomligt obefintlig service, nazistfasoner vid incheckningsdisken (ok, jag var lite sen men wtf, det var fortfarande en halvtimme kvar till planet skulle lyfta), fula flygvardinnor som inte hinner med vad de ska under flygningen (dvs ge mig kaffe!), noll benutrymme, halvtaskiga stolar och en byrakrati som vastvarlden inte skadat sedan 40-talet.

 

Men annars fukar det skitbra. Ratta in dig i ledet, blunda och tank pa ditt "happy place" sa ar du snart framme! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nazistfasoner vid incheckningsdisken (ok, jag var lite sen men wtf, det var fortfarande en halvtimme kvar till planet skulle lyfta)

 

Låter bekant det där. ;) Själv hade jag nästan en hel timme kvar innan planet skulle lyfta från Prag. På väg fram till incheckningen ser jag hur skylten slocknar och personalen bokstavligen springer därifrån. Helt hopplöst att få tag på nån som vet nånting om lågprisflygen. För att spara pengar har de ingen infodisk man kan vända sig till. Kunde bara stå och titta på skärmarna hur mitt plan fick status "gate closed" och sen"departured".

 

Som en liten extra bonus var det sista planet till Sverige för dagen och jag hade en superviktig dag på jobbet dan efter :evil:

 

Nä, fy fan för lågprisflyg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...