Gå till innehåll

Måste bara dela denna med någon...


Lodnert

Recommended Posts

"...och därför finner jag ingen anledning (utom för nöjes skull alt. tilt alt. "Im feeling lucky" alt. Jag är full) att höja med 53o med 4 spelare efter att agera!"

 

Alltså håller du med om hans beslut...? :)

 

Då han sa att han spelar den för att han (av någon anledning) gillar 53o och därför spelar han ju rätt men rent Spelmässigt så spelar han (enligt mig) fel.

 

--------------------------------

 

 

lodnert3 was dealt: Ac - Ad

 

lodnert3 Raise (1,60)

TiltStruts Call (1,60)

feskar Fold

Zurdo Call (1,35)

Phishn4nts Fold

 

Tycker det är intressant att du raisar mer med 53o än AA pre-flop.

 

Måste nog kolla upp lite PreFlop-handranking känner jag ...

 

MVH

//KF

- Helt lost när det gäller PreFlop-händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna handen var inte bra spelad men inte helt spelad heller. Jag gillar preflop raisen (5BB), här visar han styrka och han vet att om någon synar så blir det förmodligen med 2 Höga kort och det är precis det man vill i detta läget.

 

Han får syn av 2st och så kommer en flopp som inte ser ut att hjälpa någon med höga kort. Här kommer spelfelet tycker jag, han skulle raisat mycket mer eftersom ingen förmodligen har träffat och försökt att köpa potten med en gång. Han har ju trots allt träffat floppen och leder förmodligen här. Här vill man ju ta potten och avsluta den, så pottbet hade nog varit lagom. Den lilla raisen på floppen så synar förmodligen någon med overcards eller spelar tillbaka mot dig och försöker ta potten.

 

Nu fick du syn och träffade även turn och därifrån spelar handen sig själv med tanke på stackstorlek.

 

Jag tycker man kan spela sådana händer med raisar bara man vet hur man skall agera på floppen och vara beredd att släpa handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag har en grej för 53 , en hand jag i princip alltid lirar oavsett höjningar.. Jag är då ingen heltidsspelare som spelar in tiotusentals dollars i månaden utna lirar mest för skojj och för att höja ut folk på skithänder :P..

Här är iaf en hand som jag å en polare lirade, jag sa åt honom före min höjning att det var omöjligt att loosa med 53

 

Hur många gånger innan har du kläckt att du inte kunde loosa med 53?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en likande för en stund sedan. Satt på SB med 64s och alla hade lagt sig innan mig. Här finns ju bara fold eller raise och jag valde det senare. Jag blir ju inte så glad över att han syna men jag har ändå en bit av floppen A-6-2 rainbow. Betar och hoppas förstås att han inte har något ess. Den jäkeln ger sig inte och jag är förstås helt säker på att han har ett ess vid det här laget. Turn kommer 6 och river 4. På turn reraisade han mig för övrigt.

Jag spelade ju naturligtvis helt exemplariskt eftersom jag vann potten. :oops:

(...och ja, han tiltade)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är intressant att du raisar mer med 53o än AA pre-flop.

 

Måste nog kolla upp lite PreFlop-handranking känner jag ...

 

MVH

//KF

- Helt lost när det gäller PreFlop-händer!

Snälla, skriv inte sarkastiska kommentarer om andras spel när du själv inte förstått. Det blir bara dumt då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är intressant att du raisar mer med 53o än AA pre-flop.

 

Måste nog kolla upp lite PreFlop-handranking känner jag ...

 

MVH

//KF

- Helt lost när det gäller PreFlop-händer!

Snälla, skriv inte sarkastiska kommentarer om andras spel när du själv inte förstått. Det blir bara dumt då.

 

Vad tycker du jag inte förstår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...