Gå till innehåll

Använda handrankingen i Poker Office


Formsvag

Recommended Posts

Ok, lite funderingar här.

 

Bakgrund

Jag har spelat poker på låg nivå (oftast FL hold’em, och sällan över $2/$4) i ett par år och har hitintills gått vinnande ur striden. Hur som så har jag inte brytt mig så mycket om att föra någon statistik. Men nu för ett tag sedan så tog jag tummen ur och började använda Poker Office. Mest för att få koll på mina bb/100, men nu har jag även fått svart på vitt att jag har en smärtsamt låg ”PreFlopRaise%” (har inte så många tusen händer i databasen än, men jag spelar som jag brukar). Då jag skulle vilja öka min aggressivitet så tänkte jag passa på att langa in ett inlägg…

 

Fundering #1

Skulle jag kunna använda hand-rankingen i PO på ett fiffigt och förnuftigt sätt öka mitt ”raisade”, så att jag inte bara höjer för höjandets skull så att säga. Exempelvis höja alla händer som ligger i top 20. (Blind, tidig eller sen pos) Och skulle något i den stilen vara vinnande i längden? Jag kastar givetvis in lite höjningar för att stjäla blinds o positionsbetta etc… Men jag vill utöka min arsenal med händer jag kan göra slentrianhöjningar med.

 

Fundering #2

Kan jag på ett liknande sätt använda rankingen till de händer jag borde syna höjningar med pre-flop. Är det värt dom extra chipsen att se floppen med händer kring top 60… (Blind, tidig eller sen pos)

 

Vore ytterst tacksam för tips kring detta. Värdena jag kastade ur mig är helt random så häng inte upp er för mycket på att jag klämde till med top 60 i den andra funderingen o så  Skulle vilja putsa upp min ”edge” lite och det vore intressant att höra/läsa era tankar kring denna kanske naiva syn på handrankingen i PO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du under 2 års tid gått vinnande ur striden - varför ens bry sig om att din PFR är smärtsamt låg?

 

På dessa två år borde du väl rimligtvis ha bildat dig en uppfattning om vilka händer som är värda att cappa och vilka som bör synas ner/dumpas, eller har du kört på måfå? Vilket funkade i såna fall bäst?

 

Själv skulle jag gladeligen varje dag spela mot en som "endast" höjer med top20-händer beroende på position.

 

Tror inte på iden att hänga upp sitt spel på ett program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, spelstilen jag har och korten jag jag spelar har funkat hitentills... Men jag kanske vill prova på något nytt och försöka utveckla mig lite - kanske bli lite aggressivare. Sen har jag inte för avsikt att "hänga upp mitt spel" på en programvara. Men då jag är n00b på PO så vore det kul att hitta några för mig nya användningsområden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...