Gå till innehåll

Allt om Good Beats!


bustard

Recommended Posts

Good beat = när det är du som är tomten och drar ut

 

Är medveten om att jag spelade den här handen som ett rövhål.

 

Sitter på 5-mannabord utg+1 och får qjs blinds 1/2 kr

 

Utg( en ganska bra LAG-spelare som höjer mkt preflop men också vet när han ska lägga sig och ge upp potter höjer i vanlig stil till 6 kr)

 

Jag hittar syn, slängs till big blind som höjer till 15. utg och jag synar.

 

Flopp: q q 3 med två i en suit som jag inte har

 

checkas till mig som bettar 20 i en pott på 46. big blind höjer till 50, utg lägger sig. mkt tyder på a-q här, men jag hittar ändå synen.

 

turn: 10 Han checkar igen, jag bettar 30 i en pott på 146 (hehe) han går allin med 100 till, jag gör en tomtig syn

 

river: j :twisted:

 

Hna hade a-q

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: Babylon_ ( $27.20 )

Seat 3: nigbib ( $21.81 )

Seat 5: bigcq8713 ( $22.29 )

Seat 6: Elegidos ( $25.45 )

Seat 4: HERO ( $26.55 )

Seat 1: run4river ( $37.90 )

bigcq8713 posts small blind [$0.10].

Elegidos posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Th 8h ]

run4river calls [$0.25].

Babylon_ folds.

nigbib folds.

HERO calls [$0.25].

bigcq8713 calls [$0.15].

Elegidos checks.

** Dealing Flop ** [ 9c, Td, Ts ]

bigcq8713 checks.

Elegidos checks.

run4river checks.

HERO bets [$1].

bigcq8713 raises [$2].

Elegidos folds.

run4river folds.

HERO raises [$4].

bigcq8713 raises [$6].

HERO calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

bigcq8713 is all-In.

HERO calls [$14.04].

** Dealing River ** [ Jh ]

bigcq8713 shows [ Tc, Qd ] three of a kind, tens.

HERO shows [ Th, 8h ] a straight, seven to jack.

HERO wins $42.83 from the main pot with a straight, seven to jack. :D

 

Tomtigt spelat vet jag inte dock (bortsett från flopraisen), det är så mycket uselt spel på party så att det inte alls vore omöjligt att Fi har en 9a, eller åtminstone en tia med crapkicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Good beat = när det är du som är tomten och drar ut

 

Är medveten om att jag spelade den här handen som ett rövhål.

 

Sitter på 5-mannabord utg+1 och får qjs blinds 1/2 kr

 

Utg( en ganska bra LAG-spelare som höjer mkt preflop men också vet när han ska lägga sig och ge upp potter höjer i vanlig stil till 6 kr)

 

Jag hittar syn, slängs till big blind som höjer till 15. utg och jag synar.

 

Flopp: q q 3 med två i en suit som jag inte har

 

checkas till mig som bettar 20 i en pott på 46. big blind höjer till 50, utg lägger sig. mkt tyder på a-q här, men jag hittar ändå synen.

 

turn: 10 Han checkar igen, jag bettar 30 i en pott på 146 (hehe) han går allin med 100 till, jag gör en tomtig syn

 

river: j :twisted:

 

Hna hade a-q

 

Ser inte det tomtiga i detta...i ett 5 seat bord på svenska spel är QJ stål på den floppen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text!

 

Mycket bra tråd! ;)

 

Hade en ganska liknande där även en knekt hjälpte.

 

 

6-mannabord. Sitter i mitten pos och gör en standardraise med AJo och får en ReRaise av en ganska solid spelare så jag borde ha foldat där direkt men jag synar!

 

 

Klonkar knekten på Floppen (TPTK) och börjar betta. Får en ReRaise mot mig (är här 99.99999999% säker på att han har ett överpar) men beslutar mig för att syna ändå ( :roll: ),

 

Turn: Blank. Jag fortsätter av någon anledning (fast jag i stort sett vet att han har ett överpar och jag ligger under) att betta och han ReRaisar mig AllIn och jag slänger upp TPTK med mitt AJo och han visar QQ.

 

River - En av de två fagre knektarna kommer upp och spänner rumpan och ser hur chipsen skyfflas över till mitt bord.

 

 

Jag skämdes över spelet och det var riktigt uselt men i Chatten höll jag god min och tracka ner personen lite för att få han på Tilt.

 

 

Ack så dåligt spel, Ack så tomtig man är - But thats Poker Right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en rolig hand där jag inte direkt spelade tomtigt men en rejäl utdragning blev det. Satt och lirade $1/2nl sexmanna hemma hos en kompis.

 

Jag hade spelat bra under kvällen men även haft sanslös tur i många potter. Skrattet låg nära till hands om man säger så. Jag var hyffsat aggressiv och folk började bita tillbaka med mer marginella händer.

 

Jag har KK i bb, höjer och får syn av en som limpat utg.. floppen kommer tre hjärter, jag har ingen hjärter. Han har bara ett halvt inköp på bordet och vi hamnar all in på floppen. Till min förskräckelse vänder han upp K7 i hjärter. Jag hade redan gett upp handen och mumlade något mindre lämpligt.

 

Det blev lite lagg på sidan sedan så lades turn och river ut blixtsnabbt och min kompis skrek, - Du vann, du vann!!!!!

Och mycket riktigt, vid närmade titt på brädan så såg jag att turn var en kung och river parade bordet med en trea. Har nog aldrig garvat så mkt nån gång efter en pokerhand, värt att tillägga är att dom flesta vid bordet var rätt tiltade på mig vid det laget. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...