Gå till innehåll

Vad är ett bra resultat?


Surfludde

Recommended Posts

hej alla glada!

 

jag sitter lite här och försöker analysera mitt spel på olika sätt. Har spelat i ett och ett halvt år nu, men inte fört statistik förrän 2006.

innan jag analyserar undrar jag lite vad man ska räkna som ett bra resultat över dessa 4 månader.

 

mina resultat är ca 12000 dollar på 4 månader

uppskattar antal timmar till ca 250

nivå 1/2 NL

Detta ger 24bb/h

 

min statistik är inte exakt, har höftat en hel del eftersom jag förökt dra av turneringsvinster och bara uppskattat antal timmar. Dessutom har jag spelat lite av vinsterna på 2/4, men ta statistiken med en klackspark och låt oss kalla detta ett exempel. nu till min fråga.

 

Är detta ett bra resultat egentligen, jag menar så fort man plussar är man ju nöjd, (och jag är skitnöjd, det är inte det) men vad kan man räkna som ett bra resultat? nån som har nåt man kan jämföra med eller så?

 

tar gärna emot tips på andra sätt att mäta hur bra man egentligen spelat om det finns, jag är verkligen en rookie på det här med att föra statistik. (kanske går sämre om man håller för bra koll??)

 

väl mött / ludde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24bb/h per bord? För alla bord tillsammans?

24bb/h och bord är ett strålande resultat.

 

Det är väl ett alldesls strålande resultat på 4 bord också. Vad som är ett bra resultat är så olika från spelare till spelare. Titta framförallt på hur du kan förbättra ditt eget spel och inte på om nån annan plussar mer. Det var väl inte riktigt svar på frågan utan mer ett generellt tankesätt jag tror är nyttigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jag håller på med det, och tror också att man egentligen ska försöka se till sitt spel och inte hålla på att jämföra resultat.

 

jag kan tillägga att jag brukar spela 2 bord samtidigt. har inte lyckats hitta nån bra lösning på fler bord med min 19" skärm förutom på prima, men jag är inte säker på att jag skullle plussa mer för att jag spelade fler bord heller förutom i bonusar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som tidigare sagts så är 24 BB/h ett lysande resultat. Är det räknat på effektiv speltid eller per bordstimme (dvs att du räknar 1 h vid två bord som 2h)? Oavsett vilket så är det ett mkt gott resultat, särskilt för en relativ nybörjare.

 

Få bara inte hybris o gå upp i nivå för snabbt. Vänta o se till att upprätthålla det ist.

 

En bra investering är Poker Tracker som både håller koll på resultat och hjälper dig att analysera ditt och motspelarnas spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som jag också undrar över är det här med inköp. jag brukar köpa in för ganska lite på varje bord, typ 100-150 på ett 2/4 dollars bord. anledningen hittills är att jag inte litat på mitt spel tilräckligt för att gå upp i batalj med större summor vid bordet, stundtald har jag blivit lite feg om det gällt mycket pengar

 

mina tankar om detta är:

 

Fördelar:

 

1. folk är mer benägna att syna en all-in med tveksamma kort

2. jag förlorar inte så mycket vid en bad beat

 

Nackdelar:

 

1. vinner inte lika mycket när jag har en riktigt bra hand, (iofs inte säkert att folk hade synat med tanke på punkt 1 ovan)

2. Det går inte att vara lika kreativ i sitt spel innan man vunnit ihop lite mer vid bordet

 

Jag känner ändå att mitt spel funkar bra med litet inköp, uppskattar att jag dubblar mina pengar på nästan varannat inköp i princip. undrar dock om man hade plussat mer om man gjort som många grinders vid borden och köper in för mycket mer, typ 4-500 vid 2/4 borden? vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jag håller på med det, och tror också att man egentligen ska försöka se till sitt spel och inte hålla på att jämföra resultat.

 

jag kan tillägga att jag brukar spela 2 bord samtidigt. har inte lyckats hitta nån bra lösning på fler bord med min 19" skärm förutom på prima, men jag är inte säker på att jag skullle plussa mer för att jag spelade fler bord heller förutom i bonusar då.

 

Antar att du har en plattskärm. Fixa en skärm som klarar 1600x1200 så är saken biff i alla(?) klienter (iaf alla jag testat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Få bara inte hybris o gå upp i nivå för snabbt. Vänta o se till att upprätthålla det ist.

 

jag gick i den fällan en del under mitt första spelår så jag vet att det är ett värdefullt tips. Har gått upp från att spela 1/2 till 2/4 nu och jag tycker det går bra, jag känner mig lugn vid borden och inte stressad av högre summor, snarare inspirerande, men det gäller väl att kunna ta steget tillbaka om det skulle börja gå illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du har en plattskärm. Fixa en skärm som klarar 1600x1200 så är saken biff i alla(?) klienter (iaf alla jag testat).

 

tack för tipset, har precis köpt den jag har nu, insåg inte vad jag behövde för pokerspelandet :( . kunde du inte berättat för mig innan jag köpte?? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...